Доливане на масло и нещо за лагерите

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Доливане на масло и нещо за лагерите

Мнение от G2233 » 03 дек 2007, 20:31

Колеги въпросът ми е следния. След като купих колата, незнам с какво масло е карана преди това.Вече купих нов филтър и масло- формула 5в30. Обаче чак след една седмица ще може да се смени маслото в сервиз. Преди това ми предстои едно пътуване от около 200км, а старото масло е на около 7-8мм под мин. Споделете с компетентно мнение,ако някой може. Какво масло да и долея,относно вискозитет,предполагам че марката няма да е чак толкова от значение?
Последна промяна от G2233 на 06 дек 2007, 21:57, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 03 дек 2007, 20:45

В този случай каквото ти попадне, стига да е моторно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 03 дек 2007, 20:58

:) ЕЕ Наско ти като ангел хранител.Винаги си напърва линия.Това е добре.Да му долея ли 10в40 шел,мисля че няма да се разсърди:)

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 03 дек 2007, 22:00

по принцип смяната отнема 15 мин -не рискувай ами го смени
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 03 дек 2007, 22:10

Колега пепи. Немога нямам кл. за филтъра нито канал.Шведите ще ме убият ако им изцапам улицата с масло. Пък и тук за сервиз се чака,все едно ще си купуваш билет за световното.Със записване стават нещата-та мойта дата е чак на 12 дек.:( Преди това трябва да ида до Готеборг да си взема сервизната книжка от пича в автосалона че я забравих.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 03 дек 2007, 22:18

при това положение нямаш избор ,пък и Наско е по компетентен от мен и може би е прав ,пък и за 200 км няма да е проблем
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 03 дек 2007, 23:20

Ми да правим сервизи там!? само от една смяна на масло.....

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 04 дек 2007, 00:19

ред-ще си под пари. Тук за смяна на масло с филтъра ще ме одерът 55 евро само за работа, а иначе 5л туба масло формула 5в30 е 43 евро и филтъра незнам какъв е но пише Fo Mo Co. e 10 eвро. Мани, че ще сменям и преден десен лагер на лагера ми е 50 евро а за работа ще ми вземат 150 евро. Добре че с ангренажния ремък се разминах за сега не питай каква му е цената с ролките и труда,като се върна в Бг тогава ще го сменя

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 04 дек 2007, 01:15

10W40 а ако и пише Semi Synthetic - или нещо такова беше правописа :)
Начи с такова не мисля, че ще навредиш много много.
Правилото което съм чел е че смесване става ако се изкачваш в иерархията т.е към Синтетика.
С тва си насредата.
Карай, 200 км. няма муу стане нищо на мотора.

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 04 дек 2007, 10:03

Щом го виждаш на щеката, карай без да доливаш. По добре е от колкото да пресечеш маслото.Не се притеснявай няма да остане на сухо двигателя.
Ако държиш все пак да долееш, имаше едни масла в ОМВ които стават за доливане без опасност от пресичане.

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 04 дек 2007, 11:14

Благодаря колеги. Значи щом се вижда на щеката ще покарам тъка.

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 04 дек 2007, 14:43

Това с пресичането на маслото са митове, доливай спокойно. То не е мляко да се пресече. Мита е, че се като смесиш минерално със синтетично се пресичало :lol: В минералното масло присадките, подобряващи свойствата са синтетични :)

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 04 дек 2007, 18:48

Намерих решение на проблема с маслото-други ден ще го сменям изцяло с филтъра. Открих един друг сервиз,където мога да ме приемат в четвъртак.Та така колеги...
Обаче съм взел и лагер за предно дясно колело да го сменят и него-използвам темата да споделя притеснението си относно този лагер 90% съм сигурен, че е от него този шум който издава колата при движение над 40-50км/ч.Защото шума съвпада с такта на въртене на колелото. Също тъка при спиране не вибрира волана(да кажеш да е крив диск или нешо друго) шума се увеличава при скорост от 60 до към 80км/ч и след това не изчезва, но намаля. Пробвах да правя по резки завой на прав път(както прочетох в някои други теми) да видя дали се усеща повече шума на дадената страна и наистина когато завия на ляво шума се чува поввече,както казах-съмненията ми са за десен лагер и това подтвърждава да е от него. Но все пак да чуя и вашето мнение-с надежда за успокоение,че е от лагера :)

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 04 дек 2007, 22:10

Не го сменяй бре, не доливай, ако се вижда масло на щеката няма грижи, поне при моя Ескорт.

Карал съм го 2 месеца с литър по-малко. Днес и капнах едно килце масълце и е перфектна ;) Още 5000 ще изкара.
Изображение Изображение

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 05 дек 2007, 08:29

G2233 написа:Но все пак да чуя и вашето мнение-с надежда за успокоение,че е от лагера :)
За да си сигурен за лагера и точно кои е вдигаш на крик или ако намериш подемник и въртиш колетото, не трябва да се чува никакъв шум, пробвай всички колела и ще разбереш кои е точно със сигурност.
Така както описваш шума е точно от лагер, при мен се получаваше от заден лагер, а ти сигурен ли си че е преден?

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 05 дек 2007, 13:54

Ами почти сигурен съм че идва от предницата

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 05 дек 2007, 21:00

Мама му д##а. Преди малко дигнах колата с крик,проверих лагерите колело по колело.Завъртях ги всичките и се оказа че харкането идва от заден ляв а не от преден десен.Обаче пък няма луфт това колело като го разклатя,но си шуми, също тъка няма и капачка. Трудно ли се сменя заден лагер. Едва ли е уместен вупрос но дали се различават предните от задните,защото вече купих преден (два лагера и една семиринга). И дали задните лагери са по-ефтини от предните.?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 06 дек 2007, 00:26

Начи така както е задържало това колело се е тормозил двигателя и затва ти се е загубило масло и трябва да доливаш.
След такъв тормоз вероятно ще се налага основен ремонт на двигателя.
От друга страна пък е стържело от едната страна начи вероятно е задържало и то е усукало купето ....

За кво ти е темата сега за какво питаш?

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 06 дек 2007, 08:26

За лагера, сигурно са различни, освен да пробваш да го смениш в магазина със заден.
Да си купиш и капачка, аз от лоша работа на майстори 4 пъти сменявах на 3-4000 км един и същ лагер.


Задните също са конусовидни и са два и също със семеринга - поне при мен, ако си с дискове отзад може и да станат, най -добре провери в магазин. Кофти ситуация трябвало е първо да провериш и след това да купуваш и аз бях се заблудил, че е преден, но както при теб се оказа заден, ако нямаш инструменти по-добре на сервиз или сменявай ти и в Бг пак на сервиз - сигурно ще е по- евтино. Ако не смениш черупката на този които влиза в барабана, а само лагера и хубаво смазване, може и да изкараш 2000 -3000 км.
Последна промяна от vladislav на 06 дек 2007, 10:50, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 06 дек 2007, 10:28

paci написа:Начи така както е задържало това колело се е тормозил двигателя и затва ти се е загубило масло и трябва да доливаш.
След такъв тормоз вероятно ще се налага основен ремонт на двигателя.
От друга страна пък е стържело от едната страна начи вероятно е задържало и то е усукало купето ....
Паци аре по сериозно !
paci написа:За кво ти е темата сега за какво питаш?
За това си прав
И по темата за лагерите. Различни са , предните ако не греша са конусно ролкови, а задните са обикновенни. Смяната не е сложна, но е най добре да се набият лагерите на преса, за да не ги сменяш отново. Т.е. по добре е да идеш на сервиз.

edit : Паци ме подсети че е обратно, задните са конусно ролкови.
Поздрави
Изображение

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 60 госта