Страница 1 от 5
					
				Загряване на място, или каране студена!!?
				Публикувано: 16 дек 2007, 15:44
				от Vacuum
				Няколко юзъра в един друг форум, споменаха, че хич не било хубаво колата да се остава да загрява на място. А аз последните няколко дена редовно слизам 15-20мин по-рано, да си орина снега и леда от стъклата, пушейки една цигара.
Някой може ли да сподели мнение и опит.
			 
			
					
				
				Публикувано: 16 дек 2007, 15:59
				от DTM
				Единственото, което не е хубаво в тоя случай е относно екологията, увеличава се замърсяването на околната среда.
А и друго, че бърка малко в джоба за разход на гориво, което сравнено с първото е доста незначително.
Според мен е добре да поработи двигателя известно време, преди да се потегли, особено когато е студено навън.
Аз дори лятото сутрин като тръгвам го правя, паля, излизам вадя си постелките примерно да ги изтупам, почиствам фарове и т.н. все нещо което да ме забави някоя друга минута, да поработи малко автомобилчето 

 .
 
			
					
				
				Публикувано: 16 дек 2007, 16:16
				от jordj
				За работата на Двигателя е хубаво да  загрее малко на място.Поне 5-10 секунди преди да потеглиш.така двигателя е влезнал малко в режим на работа,маслото в скоростна та кутия се е развъртяло.
Ускоряването при студен двигател ,а при загрял е съвсем друго.
Ако не  беше необходимо да  се поддържа  дадена температура на двигателя нямаше да се слагат  термостати на колите,щяха да  ги държат все  в студен режим.
Разхода на гориво при студен двигател е по голям.
А зимата нямаш и Парно.
			 
			
					
				
				Публикувано: 16 дек 2007, 17:37
				от HACKO
				Руснаците препоръчват във инструкциите за експлоатация да се кара около 100м на първа с цел разбиване на маслото във ск. кутия и загряване на д-ля. От къщи до главната улица има 300-400м, вместо да чакам да загрее просто карам до там на първа. При този режим д-ля загрява по-бързо отколкото на място.
			 
			
					
				
				Публикувано: 16 дек 2007, 17:53
				от Rick
				Интересно, аз пък знам че не е нужно. Никога не чакам да зегрее, тръгвам си веднага и не съм имал проблеми. Винаги съм се чудел на тия дето като запалят и държат газта 5 минути и колата бучи все едно ще излита. Но пък имам "хубави" спомени за един Голф дето 20 минути го чакахме да загрее и след около час и парното му тръгваше. 

 
			
					
				
				Публикувано: 16 дек 2007, 18:09
				от isoiso
				HACKO написа:Руснаците препоръчват във инструкциите за експлоатация да се кара около 100м на първа с цел разбиване на маслото във ск. кутия и загряване на д-ля. От къщи до главната улица има 300-400м, вместо да чакам да загрее просто карам до там на първа. При този режим д-ля загрява по-бързо отколкото на място.
Абсолютно правилно, нямам какво да добавя 

 
			
					
				
				Публикувано: 16 дек 2007, 19:08
				от chains
				В книжките на колите пише: след като се стартира двг да се изчака около 10сек /слагам си панела на Сд-то и си подбирам диск/, след това да се потегли плавно /без излишна газ/ като колата да се кара  без резки подавания на газ и предавките да се превключват преди 2000обр.мин. 
Особено при дизелите - на място много бавно загряват!
			 
			
					
				
				Публикувано: 16 дек 2007, 22:04
				от demiro
				chains написа:В книжките на колите пише: след като се стартира двг да се изчака около 10сек /слагам си панела на Сд-то и си подбирам диск/, след това да се потегли плавно /без излишна газ/ като колата да се кара  без резки подавания на газ и предавките да се превключват преди 2000обр.мин. 
Особено при дизелите - на място много бавно загряват!

 
			
					
				
				Публикувано: 16 дек 2007, 22:31
				от jordj
				Май неправилно съм се изразил.
Примерно качваш се  подаваш контакт ,изчакваш помпата да покачи гориво(или подгряващите свещи да загреят и угаснат ) и палиш.
Като запалиш си слагаш колана,пускаш си радиото ако има и друг да се качва и ето ти около5-10 секунди.Може и ако е замръзнало стъклото  да го тръкнеш та да виждаш.
Потегляш не със мръсна газ а  на  ниски обороти (не се форсира двигателя )
			 
			
					
				Палене
				Публикувано: 17 дек 2007, 20:24
				от mladen1984
				В моята сервизна книжка към колата пише че слад запалване да се изчака малко и тогава да се потегля,без рязко подаване на газ!
За мен думата на братята немци е ЗАКОН!
			 
			
					
				
				Публикувано: 17 дек 2007, 21:32
				от ewgeny
				Аз също, сега примерно зимата, паля колата, и винаги си намирам какво да свърша докато поработи колата. Когато е 15 гр, примерно изчаквам 10-15 сек, но пък днес примерно при -5, изчистих снега, отлепих чистачките и т.н. бе поне 1 мин.
			 
			
					
				
				Публикувано: 17 дек 2007, 22:10
				от valerko1
				Със собствените си уши  

 съм видял в книжката на Шкода Фабия, да пише, ЧЕ ВЕДНАГА СЕ ПОТЕГЛЯ, а не се чака да загрее. То и за 10-15 сек. колко ли ще загрее....ама това съм чел, това казвам. Иначе мойта я паля при тия студове /-7; -8 градуса/ на газ и я оставям да бачка 5-6 мин.докато домашното животно се нагласи и тръгне за работа. И влиза на топло. 

 
			
					
				
				Публикувано: 18 дек 2007, 21:17
				от pepy1
				целта на тия 10-15 сек. не е да загрее двг-то,а да се омасли 
навсякъде ако ме разбираш какво искам да кажа
			 
			
					
				
				Публикувано: 18 дек 2007, 22:00
				от b2d
				pepy1 написа:целта на тия 10-15 сек. не е да загрее двг-то,а да се омасли 
навсякъде ако ме разбираш какво искам да кажа
Но четох в един аутобилд, че е препоръчително сутрин, при студен двг. да се тръгва веднага (след проверка на уредите и угасването им) и да се кара на висока предавка с малко гаЗ в смисъл превкл. на скоростите до 3-4та предвака е с цел по-бързо влизане на двг. в режим (НОРМАЛЕН) Пък знам ли аз позачквам сутрин ама то от толкоз инфо немож разбере човек кое е правилното 

 
			
					
				
				Публикувано: 20 дек 2007, 00:31
				от Full_Speed
				Според мен трябва да се изчака един автомобил да загрее(особенно през зимата) и да омасли хубаво навсякъде.При студен старт при минусови граници.Все пак маслото да набави някоя определена температура за да може двигатела да има по добър работен процес.За лятото не е нужно.Температурите тогава са по различни и маслото при запалване няма да е гъсто.И по лесно стига до крайните точки на ДВГ-то 

 
			
					
				
				Публикувано: 20 дек 2007, 08:45
				от nikolovvd
				Винаги, без значение дали е +30 или -30 градуса, двигатела трябва да поработи на място, за да може да раздвижи маслото. Това става в рамките на 1-2 минути (докато затворите гаража или почистите предното стъкло зимата). След това сядате и потегляте на І-ва по кварталните улички. Тъй като при движение на ниска предавка двигателя харчи повече, за един километър колата загрява до 50-60 градуса (при положение, че термостата е изправен) и влиза в нормален режим.
Ползата от това, за разликата от загряването на място е, че се раздвижва маслото в скоростната кутия и диференциала и се избягва триенето на "сухо" при вече загрят двигател, което води до по-висок разход на гориво. Това е така, защото и в двата случая количиството топлина необходимо да стопли охладителната течност е едно и също:
Q=m.c.(t2-t1)
Q - количеството топлина
m - масата на загряваното нещо (антифриза или двигател)
с - коемицент на специфична топлоемност (показва колко калории или джаула са необходими за да се повиши с един градус температурата на 1 кг маса)
t2 - е температурата която искаме да постигнем
t1 - температурата от която започнаме да загряваме
			 
			
					
				
				Публикувано: 20 дек 2007, 09:42
				от fiestazetec
				Аз паля, чакам 1-2 мин, после излизам от дворчето, карам 200 метра бавно и после както и да е. 
Колата ми седи сама пред блока цял месец вече, в чужбинско е, на около 4-5 градуса през нощта, дано да запали после...
			 
			
					
				да поработи
				Публикувано: 03 яну 2008, 13:17
				от naftova pechka
				твърдо ЗА работа на място. специално за тези със дизел: запалете и изчакайте 2-3-4 минути според температурата и веднага ще доловите как двигателя работи по-меко. що? щото маслото малко или много вече си върши работата. 
а иначе хората, които палят и държат колата във високи обороти дълго време просто не ги разбирам?!!???? и аз съм чувал такива....това пък е най-тъпото. след един фас тръгвам и карам едно известно време да речем към 500 метра със възможно най-малко газ /но пък и не я държа в много ниски обороти..струва ми се че това доста тежи на скоростната кутия/......когато стрелката се покаже в синята зона....при фиестите ми казаха че това вече било към 30-тина градуса си позволявам и повечко газ
			 
			
					
				
				Публикувано: 04 яну 2008, 13:07
				от Svetlix
				nikolovvd написа:Винаги, без значение дали е +30 или -30 градуса, двигатела трябва да поработи на място, за да може да раздвижи маслото. Това става в рамките на 1-2 минути (докато затворите гаража или почистите предното стъкло зимата). След това сядате и потегляте на І-ва по кварталните улички. Тъй като при движение на ниска предавка двигателя харчи повече, за един километър колата загрява до 50-60 градуса (при положение, че термостата е изправен) и влиза в нормален режим.
Ползата от това, за разликата от загряването на място е, че се раздвижва маслото в скоростната кутия и диференциала и се избягва триенето на "сухо" при вече загрят двигател, което води до по-висок разход на гориво. Това е така, защото и в двата случая количиството топлина необходимо да стопли охладителната течност е едно и също:
Q=m.c.(t2-t1)
Q - количеството топлина
m - масата на загряваното нещо (антифриза или двигател)
с - коемицент на специфична топлоемност (показва колко калории или джаула са необходими за да се повиши с един градус температурата на 1 кг маса)
t2 - е температурата която искаме да постигнем
t1 - температурата от която започнаме да загряваме
Това е най-вярното от всичко изписано до тук! Факт е че един двигател трябва да работи мин 1-2 мин на място преди да потегли. И чал след това прилагаме :
Руснаците препоръчват във инструкциите за експлоатация да се кара около 100м на първа с цел разбиване на маслото във ск. кутия и загряване на д-ля. 
Най-великата глупост и след студен старт да се форсира колата с цел да загрее  

 
			
					
				
				Публикувано: 10 яну 2008, 00:41
				от jojo
				и аз зимата зимата си чакам на място поне 5 мин,влизам натискам съединител на нулева и завъртам ,отпускам съединител доста бавно постепенно и излизам да стържа джамци и 5мин минат,ако е около -15 даже и до 8мин работи