Страница 1 от 1

РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 09 сеп 2008, 10:15
от naftova pechka
ЗДРАВЕЙТЕ КОЛЕГИ ФИЕСТА МК 2 - РАДИАТОРА ТЕЧЕ ВСЪЩНОСТ СЪЛЗИ И ПИТАНЕТО МИ Е ИМА ЛИ НЯКОЙ ОПИТ ИЛИ ИДЕЯ КАК ДА СЕ ЗАПУШИ МАМКА МУ. ДА ПРОБВАМ ЛИ ВАРИАНТА С НЯКОЯ СМЕСКА В ОХЛАЖДАЩАТА ТЕЧНОСТ ИЛИ С НЯКАКВО ЛЕПИЛО?

Re: РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 09 сеп 2008, 12:11
от TURBOTO
Моят съвет е да правиш всичко друго,но не и да слагаш някакви мизерий и боклуци които уж спират теча :!: :!: :!: Разпитай за лепенето как стой въпроса,провери по моргите и за друг радиатор дори не ми се вярва да е много скъп

Re: РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 09 сеп 2008, 12:19
от ewgeny
Варианта е да намериш точното място на пропуск. Трудно е, но се постарай. Тогава ще ти кажем как да си решиш проблема, според зависи къде е. Може маркуч да сълзи, или в съединение скобата да не държи добре. Варианта с прахчетата, аз съм писал - потърси. После големи главоболия имах, и съжелявах.

Re: РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 17 окт 2008, 22:38
от madboy
Твоя радиатор не е ли метален целия?

Re: РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 18 окт 2008, 01:03
от pitbulche
Моят съвет е за нов радиатор, но ако си решил да минаваш тънко като мен, сложи една добавка специално за течове в радиатора. Не и помня точното име, но беше на „Валволин“. Пробвах много разни други глупости, но тази наистина свърши работа. Течна е, тъмнозелена, гъста. Май я купих от ОМВ, но сигурно я има и на други бензиностанции - около 8-9лв. Моят радиатор не сълзеше, а направо си капеше по малко! Вече минаха 6мес. и не съм имал проблем.

Успех! ;):

Re: РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 18 окт 2008, 08:39
от Peet
Аз съм ползувал "Алумасил"-алуминиев прах, подава се в бензиностанциите. Половината от цялото количество ми свърши работа без никакви проблеми след това. При теб щом само сълзи, сигурно ще има ефект. При всички положения смяната на радиатор ще е доста по-скъпо и трудоемко. Успех!

Re: РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 18 окт 2008, 08:45
от naftova pechka
MADBOY радиатора ми не е метален - меден е. Пробвах с лепило, продължава сълзенето.... снощи пак го свалих и мазах с лепило двукомпонентно на бизон - май го водят течен метал или нещо подобно. подозирам теч от една от клетките при свръзката с тялото от страни. предлагат се в момента по магазините италиански и някакви май белгийски цените варират от 130-280 лв. ще се пробвам с лепилото ако не може и да рискувам с някоя течност за запушване, че зима иде, а съм с летни гуми.
Свалянето и качването на радиатора вече не е трудоемко :lol: нито отнема време - изпедепцах се и съм много бърз

Re: РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 18 окт 2008, 09:26
от riskue
С нов радиатор е най-добре, но ако не ти се дават толкова пари с добавка "Стоп лейк" фирмата не я помня също става.Да знаеш че радиатора ти е "пътник" пластмасата старее и ще се пръсне.Добавките ги има по бензиностанциите на големите фирми.

Re: РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 18 окт 2008, 13:18
от HACKO
naftova pechka написа:MADBOY радиатора ми не е метален - меден е. .......
Ако теча е някъде по медните части направо си щастливец. Както всички знаем медта се калайдисва и проблема се решава много лесно, трябва ти калайджия.

Re: РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 20 окт 2008, 22:04
от diesel1.6
От смесите "керемида с яйце и пипер" съм възхитен от продукта на Holts за спукан блок или глава или гарнитура - това чудо работи, без странични ефекти.
За твоя случай има RadWeld на същата фирма, по бензиностанции ОМВ. Алуминиевите смеси запушват радиатора отвътре, забелязах, но пък баща ми беше ги използвал редовно няколкократно, тъй, че може да е прекалил. Обърни внимание на упътването - обикновено не трабва да има никакъв антифриз, само вода.
Ако може да намериш коя тръбичка тече, запуши я и я направи, ако не - давай с химията.
Ноф по-добре не вземай. Съмнява ме качеството, ама де да знам....

Re: РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 21 окт 2008, 12:10
от naftova pechka
благодаря Ви за съветите. Проблема, е че още не мога да открия откъде точно тече. мислех си че съм открил - залепено е вече, но пак мокри. второ сваляне и лепене на мястото където клетките влизат в тялото отстрани - и пак е мокро. почвам леееко да му се изнервям. някъде там ще да е обаче точно къде е трудно да се открие - водицата се стича и мокри навсякъде.

П.П. Наско ще се ослушвам за викове КААААААЛАЙДЖИЯТААААААААААААА ама вече от години не съм чувал :D

Re: РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 21 окт 2008, 12:11
от naftova pechka
лепя с течен метал на Хенкел и на Бизон - двукомпонентно лепило след смесване става сиво на цвят. И да добавя - охладителната ми течност в система хич не ме кефи - кафява е! това ръжда ли е или остатъци от предишни добавки отложили се по стените? промиваш правиш струваш и не след дълго ефекта е същия - кафява течност. Даже миналата зима се наложи да промивам радиаторчето на парното, че беше задръстено. Радиатора в момента е приличен НИСАНС та за това не ми се ще да го сменям.

Re: РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 21 окт 2008, 14:52
от diesel1.6
разбълникай вода с веро вътре в радиатира и позле надусй с уста или нещо други и ще видиш къде капе. Ако лепиш с епоксидните лепила, трябва да отстраниш мазнините и окисите. Миеш, миеш и със толуол или бензин, изплакваш накрая още веднъж с ацетон или толуол и с ножче изстъргваш метала до метален блясък. Иначе не залепва достатъчно добре. Но пък залепне ли, разчитай на него. Трябва да е абсолютно сухо. Може да нагрееш радиатора с духалка или друга печка, не с горелка, излиза влага от нея. Ако е топъл, ще имаш кратко време за мазане.

Re: РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 21 окт 2008, 21:55
от HACKO
naftova pechka написа:...........
П.П. Наско ще се ослушвам за викове КААААААЛАЙДЖИЯТААААААААААААА ама вече от години не съм чувал :D
Вече не викат по улиците, заети са с монтаж на "парни" инсталации по домовете.

Re: РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 21 окт 2008, 22:16
от Edinuser
Ако теча е на медни части най-добре си е калайдисване - виж някой който се занимава с климатици - той може да ти помогне за калайдисване и запояване на медни тръбички.
С епоксидните лепила ... имам съмнения че ще стане - радиато е подложена на чести цикли охлаждане/нагряване а медта и епоксидните лепила имат различни коефиценти на температурно разширение и в зависимост от това къде и как точно е спуканото - може да не стане, или пък много скоро пак да протече.
Само калайжия му е майката :)

Re: РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 22 окт 2008, 14:06
от Peet
Мястото на сълзене трудно се намира, защото е мокра по-голяма част от радиатора. Най-точно локализирането на теча става така- сваляш радиатора(разбрах,че си добър :) ), запушваш отворите на гумените съединения, потапяш радиатора в съд с вода и подаваш въздух през гърловината. Спуканото място се вижда веднага. Малко повече играчка е, но е ефективно.Успех, ако ти се занимава!

Re: РАДИАТОР - ТЕЧ

Публикувано: 02 ное 2008, 12:19
от venozni1977
naftova pe4ka написа...... Проблема, е че още не мога да открия откъде точно тече. мислех си че съм открил - залепено е вече, но пак мокри.

Ако искаш, можеш да пробваш един продукт, който аз съм си сложил. Restop radiator anti- leak на марката Xenum. Препарата е течен и най-елементарно казано, действа в момента в който си намери някаква пролука. В съприкосновението си с въздуха, той се втвърдява, а останалата част от нето продължава да цирколира. Много е добро според мен. 13лв за 300 ml флаконче