Страница 1 от 3

Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 15 яну 2009, 23:46
от k_marinov
Здравейте!
Питането ми е най-вече към колегите от Бургас, къде в Бургас може да се извърши качествена диагностика и да се обслужва Форд Фокус 2000г., освен в МП. Ако някой го е правил и е останал доволен, моля да даде координати и други подробности. Искам да закарам колата си за диагностика, установяване на евентуални грешки и проблеми и отстраняването им. Благодаря! :D

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 16 яну 2009, 01:02
от Maho
Бош сервиза :D

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 16 яну 2009, 11:00
от focusfocus
Колата ти има ли някакви симптоми да и има нещо? Или просто така?

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 16 яну 2009, 11:15
от k_marinov
Има и ги коментирах лично с колега от форума-четох доста и замерих каквото ме посъветва и все си е така.Стигнах до извода че трябва да и се извърши диагностика /да се нулират грешки може би-не съм запознат с процедурата/

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 16 яну 2009, 16:41
от focusfocus
Ти като си тестваш колата сам какво грешки показва? Кажи какъв е проблема не на лично съобщения ами директно във форума.

Препоръчително ако е нещо електронно да е в МП, поне имат програми компютри и т.н.т.

В Б-с има и други сервизи, БОШ е мноого зает. принципно.

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 16 яну 2009, 19:08
от k_marinov
Здравейте отново!
Проблемите са следните:
Мотора работи само на бензин и губи тяга обикновено като се потегля-глъхне, муден е и не се ускорява. При леко подаване на газ и отпускане/излъгване/, няколко пъти, се оправя и ускорява нормално. Понякога се наблюдава люлеене на оборотите на празен ход-ту се увеличават -ту намалят и почти мотора да угасне, пак се увеличават. Това го прави и при студен и при топъл мотор, но не постоянно. Последното нещо което забелязах е при дълъг път при около 100км/час изгуби тяга и скоростта започна да пада/сякаш е изключен контакта или е свършило горивото/При освобождаване от скорост естествено угасва. След палене/пали нормално/ и ускорява нормално/стига скоростта да не е мн ниска, защото пак може да се прояви трудното ускоряване.
Проверил съм въздушния филтър. Измерил съм ламбда сондата и ТПС/няма отклонение от необходимите стойности/, както е дадено и коментирано във форума. Проверил съм свещите/работят добре/. Съмненията ми са за ТПС или самата дроселна клапа/защото винаги пали нормално, но само понякога прави тези проблеми-явно положението на дроселната клапа не винаги е едно и също/. Не знам до колко да се впускам да разглобявам и проверявам сам. Не съм запознат с подробности около проверка и изчистване на грешки, така че помагайте! Ако мога да направя нещо сам, преди да я карам на диагностика кажете! И като я закарам, кажете какво друго да искам да се направи, освен да се локализира и отстрани проблема.

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 16 яну 2009, 19:47
от focusfocus
Имаш ли грешки в тестов режим, слагана ли му е газова, кога е сменян агренажния ремък за последно. Огледай ДВГ добре предимно там където са навързани датчиците. Филтър горивен, Въздушен. сменени ли са? кабелите на свещите как са? Това което ще види диагностиката са общео взето грешки, данните от дросела, емп. на вх. въздух предварението и др. подобни. Но вземи си виж грешки дали имаш.

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 16 яну 2009, 20:38
от batniky
k_marinov написа:Стигнах до извода че трябва да и се извърши диагностика /да се нулират грешки може би-не съм запознат с процедурата/
Само с триене на грешки няма как да стане .Грешките идват от някъде което значи че нещо не работи добре.Колегата спомена БОШ и аз го казвам същото /за този на околовръстното преди ХОНДА/. Имат хубава техника .

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 16 яну 2009, 20:40
от focusfocus
не говорим за триене, а за това какво показва, защото може и никакви грешки да няма.

Аз бих отишъл в МП специално за комп. диагностика. САМО ЗА ДИАГНОСТИКА- НЕ ДА РОВЯТ В КОЛАТА.

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 18 яну 2009, 14:28
от k_marinov
Здравейте отново!
Мога ли сам да видя какви грешки са се генерирали и от какво са?
Каква е поредицата от действия която трябва да спазя, ако има възможност?

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 18 яну 2009, 14:34
от k_marinov
focusfocus написа:Имаш ли грешки в тестов режим, слагана ли му е газова, кога е сменян агренажния ремък за последно. Огледай ДВГ добре предимно там където са навързани датчиците. Филтър горивен, Въздушен. сменени ли са? кабелите на свещите как са? Това което ще види диагностиката са общео взето грешки, данните от дросела, емп. на вх. въздух предварението и др. подобни. Но вземи си виж грешки дали имаш.
Не знам как да вляза в режим /изглежда че може/, в който да видя генерираните грешки. На колата не е слагана газова уредба. Агренажния ремък е сменян преди около 10 000км. Филтрите са сменени. Кабелите на свещите не съм сменял, но свещите са "горяли" добре - светли са. Как да си видя грешките?

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 18 яну 2009, 14:39
от focusfocus
http://www.panuworld.net/misc/focus/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

"dtc none"=няма грешки

ако пише dtc след което код, това са грешките

от както смени ремъка ли взе да го прави или преди това?

Свещите на колко км са? Нищо че са светли важно е разстоянието м/у електрода и масата.

В тази тема има кодовете на грешките.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... es#p163320" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 18 яну 2009, 15:42
от k_marinov
Благодаря колеги!
Ще проверя за да видя какви грешки дава!
Има ли опасност да се направи някаква беля или да се промени нещо важно, защото не разбрах точно с колко натискания какво се гледа?

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 18 яну 2009, 16:04
от k_marinov
Пробвах, но не излиза нищо!Без значение колко пъти натискам ресет бутона-само при първото натискане дето се нулираха набраните километри.Може би не го правя както трябва. Само един код /грешка/ ли ще покаже-ами ако има няколко проблема?Ще чакам да ми каже някой!

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 18 яну 2009, 16:09
от focusfocus
Натискаш бутона за нулиране и държиш натиснато, като същевременно завърташ на контакт( без да завърташдокрай за да запали,само на контакт да светната лампите). Държиш така докато се изпише тест и стрелките отидат до край, после пускаш бутона за нулиране и палиш, при всяко натискане на бутона на километража ще ти се изписват разлчини неща.

Пробвай пак!

нищо неможе да направиш, само се занулява километража за изминатите км.

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 18 яну 2009, 18:10
от k_marinov
Хиляди благодарности на focusfocus за точните указания-ще пробвам и ще коментирам.Дано успея да се ориентирам за проблемите.

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 18 яну 2009, 19:08
от k_marinov
Здравей focusfocus!
Пиша като лично съобщение, защото май нещо сгафих или и аз не знам какво стана!
Само усетих че нещо наистина стана! Започнах да правя процедурата, но като натиснах ресет бутона за километрите,задържах и дадох контакт-изглежда малко изчаках и нищо не стана. По инерция върнах контакта /изключих го/. Така май пробвах два или три пъти. Жена ми ме накара да ходя до някъде с колата и не можах да продължа да пробвам за това което ми описа. Направи ми впечатление обаче, че като тръгнах , колата не клати на ниски обороти и не е мудна- ускорява добре-всички тези аномалии които бях описал че съм усещал ,не ги изпитах-все едно се бях качил на друга кола! Първото нещо което ми дойде на ум беше че е свързано с това което се опитах да правя и нещо съм затрил или и аз не знам какво съм направил, но колата сякаш беше друга.Бях чел някъде из форума че като излезе датчик от строя ЕКУ -то го заменя със стойност по подразбиране и така колата продължава да се движи.Помислих си че като съм правил това със задържането и даването на контакт-нещо съм предизвикал и грешката е заместена с някаква стойност и затова колата си тръгна нормално.Преди малко се върнах и преди да сляза от нея реших да продължа с опита.Сега вече чаках достатъчно дълго и се появи тест режима-разлистих го и го преписах, като редове.Направи ми впечатление че след dtc мига none, което значеше че няма никакви грешки, нали? Значи ли че няма проблеми и всичко е наред? Ами ако има няколко проблемни датчика? Още повече се усъмних в това което се случи, но нищо друго не мога сега да направя.Ще изчакам да се получи това задръстено състояние в което беше колата и тогава ще тествам пак.А сега ще търся всички останали кодове каква информация могат да носят /видях че имаше обороти, температура/-ако знаеш нещо ме подсети, моля те!

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 19 яну 2009, 08:52
от focusfocus
Вкл. в тест режим не е причина за подредба на грешки или други.

Принципно е добре на около 10000 км. да изключваш акумулатора, за около 10-15 мин. с цел ЕКЮ да изтрие натрупаните параметри от самообучаването и да започне да работи по дефолт. Не забравяй, че ще трябва да вкараш код на касетофона. и след като тръгнеш
колата ще е малко различна, доката си нагласи параметрите. ето една тема по въпроса.

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 1%8A%D1%80" onclick="window.open(this.href);return false;

все пак ти препоръчвам да си видиш свещите. Пишеш че си сменял агренаж, а свещи кога за последно.

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 19 яну 2009, 09:58
от k_marinov
Свещите наистина не съм ги сменял :oops: Проверих ги около смяната на агренажния ремък и видях че са работили добре и електродите им са добре.Наскоро пак ги вадих и гледах-на външен вид говорят за нормална работа - то си беше цяла одисея с това задръстено състояние на колата.Какво ли не умувах и четох и като че ли за себе си останах с впечатление че е нещо около механизмите от педала на газта до подаването на горивото.Понякога като клатеше и не искаше да се ускорява и аз я лъжех с леко подаване и отпускане на газта и се чуваше лека детонация-събирало се е гориво и е изгаряло наведнъж-а не се е случвало да се задави никога и винаги пали /без значение топла или студена/ от първото превъртане на стартера.Как се процедира обикновено-като се забележат проблеми и тогава се влиза в тестов режим да се гледа дали има някаква грешка-после?Може ли да е имало някакъв проблем-като при мен-а да няма запаметена грешка-наистина при последното каране колата вървеше добре, а преди това, с пробата... -ужас.

Re: Помогнете за в гр. Бургас

Публикувано: 19 яну 2009, 10:52
от focusfocus
принципно ги записва грешките. и седят. Все пак си смени свещите, не е голяма инвестиция.

Що се отнася до другите параметри които ги пише, незнам какви са граничните стойности, не съм ровил в интернет.

Принципно тези мизерии които ти прави колата са много често явление при грешно зацепен ремък, но сега щом върви както трбява едва ли е от това.