Смазка за карета?

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Смазка за карета?

Мнение от diesel1.6 » 13 яну 2010, 20:04

Чудя се каква грес да ползвам за карета след почистване. Възможностите са две или три.
Първата е известната черна грес. Тя е грес с добавки EP (extreme pressure - високо контактно натоварване) и твърда добавка от молибденов бисулфид или нещо подобно. Не съм сигурен дали няма и графит - всъщност това е вторият вариант - ЕР грес с молибден и графит.
Третият вариант е синтетичната грес. Тя е с вид на прозрачно желе, обикновено е синя, червена или зелена. Винаги е прозрачна, и май е доста скъпа. 400 г струват 30 лв от евтината. В същото време евтина молибденова е 8 лв.
Чувал съм, че за някои по-нови коли и някои видове карета се дава от синтетичната. Останах с впечатление, че тя просто измества молибденовата.

Интересува ме как им понася на каретата всяка от тези смазки. Не знам дали черната се дели на такава с графит и само с молибден - това също ми е интересно. Ако намерим марка грес за карета, мога да проверя състава.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смазка за карета?

Мнение от HACKO » 14 яну 2010, 14:43

Слагай графитна, ако намериш молибден и графит още по-добре. Сега направих експериментална смес към графитната смазка добавих трансмисионно масло, разбърква се и става хомогенна смес, стои добре като същевременно е достатъчно течна за да не се отлага по стените и карето практически да остава "на сухо". Така бяха вътрешните всичката смазка беше по стените, маншона и във дъното а ролките бяха направо сухи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смазка за карета?

Мнение от diesel1.6 » 14 яну 2010, 22:44

Имам всякакви смазки. Чудех се графит слага ли се в каретата. Изглежда се слага графит и молибден.
Аз сложих малко синтетична... знам, че на някои коли дават каретата със такава.
Относно оставането на сухо - гледам, че съчмите са ннай-отдалечени от центъра, ако се изключи един малък обем покрай края на карето и под маншона. Прецених, че ако се сложи толкова грес, колкото като се върти от центробежната сила да се рапределя до около 1/3 или 1/2 от съчмите, ще е чудесно. Сложих толкова грес. Всъщност беше колкото да се напълни карето и още 20 грама. Аз пляснах и от мене едни 20 :)
Работи чудесно. След стотина хиляди ще видим ефекта, ако не се намокри от скъсан маншон :D:
Излиза, че каретата не са претенциозни към смазката, а какви легенди са ми разправяли, не е за казване.

Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Re: Смазка за карета?

Мнение от sangals » 15 яну 2010, 00:37

Дизелчето казва "след почистване",а Наско не разбрах само я е приготвил или и я е сложил!?Т.е.може ли сега ако отворя маншоните да допълня още смазка или ще е проблем и трябва първо да почистя старата?Оригиналната ми е.Като на тия години и 157 К нямам проблеми и има ли смисъл?
Сложно попитах и малко по принцип! :wink:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смазка за карета?

Мнение от diesel1.6 » 15 яну 2010, 09:42

Ще нарушиш основният принцип "което работи, не го пипай" :)
Аз си бях намерил част от предно окачване в една канавка в чужбина и си взех носача и карето. Но имаше боклуци и затова избърсах карето, разглобих го, като си отбелязах кое от къде е, и го измих перфектно с газ/нафта и накрая с ацетон. Сглобяването и е малко като кубче рубик, първо пробвай със старо няколко пъти. В 2/3 от сервизите ще ти обяснят, че каре не се разглобява и не с епипа и не е възможно, и че е вредно да се мие. Предното "изпрано" каре го карахме 100-200 000, на друга кола.
Другото каре, което бих пипал е на 90000 или 190000 и е на 30 години. На по-нова кола изглежда е най-добре да си следиш маншоните да са в ред.
По принцип смяна на смазката винаги е добре дошла - за скоростната кутия, за карета, лагери и т.н. при условие, че всичко друго се направи идеално - разглобяването и сглобяването, запазването или смяната на уплътн елементи, качество на греза ...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смазка за карета?

Мнение от HACKO » 15 яну 2010, 11:53

diesel1.6 написа:Имам всякакви смазки. Чудех се графит слага ли се в каретата. Изглежда се слага графит и молибден.
Аз сложих малко синтетична... знам, че на някои коли дават каретата със такава.
Относно оставането на сухо - гледам, че съчмите са ннай-отдалечени от центъра, ако се изключи един малък обем покрай края на карето и под маншона. Прецених, че ако се сложи толкова грес, колкото като се върти от центробежната сила да се рапределя до около 1/3 или 1/2 от съчмите, ще е чудесно. Сложих толкова грес. Всъщност беше колкото да се напълни карето и още 20 грама. Аз пляснах и от мене едни 20 :)
Работи чудесно. След стотина хиляди ще видим ефекта, ако не се намокри от скъсан маншон :D:
Излиза, че каретата не са претенциозни към смазката, а какви легенди са ми разправяли, не е за казване.
На външното да, но вътрешното остава, особенно ако има недостиг. Наистина не е претенциозно към смазка, важно е да издържа на натоварване, там обороти няма обаче натоварването е голямо, най-вече трябва да има, колкото повече толкова по-добре, пакетчето графитна смазка, която върви със маншоните според мене е крайно недостатъчна. Най-страшното за карето е скъсания маншон, трябва да се смени в момента в който се установи.
sangals написа:Дизелчето казва "след почистване",а Наско не разбрах само я е приготвил или и я е сложил!?Т.е.може ли сега ако отворя маншоните да допълня още смазка или ще е проблем и трябва първо да почистя старата?Оригиналната ми е.Като на тия години и 157 К нямам проблеми и има ли смисъл?
Сложно попитах и малко по принцип! :wink:
Сложих я, наскоро сменях кутия и използвах момента и за профилактика на каретата, не мога да я препоръчам, защото както казах е експериментална и ако ефекта е отрицателен не искам някой да се прецака.
Както каза дизела, не бива да се нарушава основния принцип, това е и моето мнение, въпреки че не е невъзможно на канал да се свалят скобите на маншоните и оттам със шприц да се добави пресна смазка, но пък ако няма проблем, защо да си го създаваш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

nikolaicm
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 05 мар 2007, 18:54
Модел на автомобила: ford mondeo
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Re: Смазка за карета?

Мнение от nikolaicm » 26 юни 2010, 13:18

Един съвет може да е бзполезен,но е безплатен.Отиди в най-близкия магазин на ВЮРТ и поискай да ти дадат грес за карета продавача си знае работата(ако е компетентен) удоволствието струва около 10-на лева,но да знаеш,че си заслужава.

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта