Ohladitelna sistema

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
caromman
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 11 мар 2005, 10:20
Модел на автомобила: ESCORT 1.8i, Ghia, Zetec, '97
Status: Извън линия

Ohladitelna sistema

Мнение от caromman » 25 май 2005, 10:37

Имам проблем с охлаждането! Термостатът е наред - отваря. Когато колата е студена няма проблем - няма течове на антифриз, но когато съм на градско по задръстванията се вдига температурата, вентилатора включва. Общо взето работи нормално с изключение на това, че се появява теч в радиатора. СЛед като долея течност при изстинала кола - никакъв теч, всичко е нормално. Мислите ли че теча може да е от съединение? Проблема е че на ескорта е Много трудно да се огледа радиатора отвсякъде, защото има предпазни кори.

Преведено на кирилица, запазен оригиналния правопис.

Колега, взаимното уважение изисква да пишем на кирилица. Има кредор, ака че не мисля това да е проблем.

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 25 май 2005, 12:08

Колега, дай на кирилица другия път!
Сега първо ще започна с обяснение на явлението(поне според мен де).
Когато охладителната течност се загрее тя се разширява и в охладителната система се получава налягане. Това налягане води до теч от най-слабото място в охадителната ти система.
Просто внимателно огледай от къде идва водата/антифриза и го оправи.
На мен ми е текъл мн пъти от маркучи:)
веднъж мн свирепо на магистралата :cry:
Ако не тече много и не ти се занимава налей малко от някой препарат за запушване на течове по охладителната система!
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
l_m_b
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от l_m_b » 25 май 2005, 13:09

Моят радиатор имаше слаб теч от щипките на радиатора, отстрани... Слабо сълзене, което водеше до доливане през 2 седмици и изнервящи гьолчета :evil:. Купих от Лукойл Liqui Moli (почти съм сигурен, че го написах грешно...). Цена 5 лв. И... проблема изчезна!

А в градско е нормално вентилатора ти да включва... Моят винаги се включва за малко в задръстванията, това си е в реда на нещата. Също така, както колегата каза, нормално е и да тече при топъл двигател, все пак има значително по-високо налягане. А стрелката ми е в горния край на М, стига до началото на R, вентилатора се включва и после пада до средата на М, по някога и малко под нея. Май на доста колеги е така.
Форд Фиеста
1.3mi
09.1994

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 06 юни 2005, 23:00

Има и още един вариант. Просто да се вдига прекалено много налягането в системата. За да седи в нормални граници се грижи клапанче на капачката на разширителното казанчи. Често това клапанче се запушва така че не пречи да се смени и профилактично.

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта