Страница 1 от 4

Добавка за дизел

Публикувано: 27 апр 2006, 00:19
от Georgiev
Каква добавка за нафтата е най-добре да използвам. Досега не съм карал дизел, но четох във форума , че може да се ползва Газ за горене или да се слага по 100 - 200 грама на 10 литра нафта обикновенно двигателно масло. Помпата се мажела по - добре а било и по добре за дюзите.
Забелязах че по бензиностанциите има различни видове добавки. Някой имали някакви впечатления към определена добавка и необходимо ли е използването им?

Публикувано: 27 апр 2006, 01:47
от aaleks
Зареждай на реномирани бензиностанции и няма да имаш проблем /големи вериги, аз от Лукойл/.

Публикувано: 27 апр 2006, 16:19
от ixtis
аз зареждам в ОМV и съм доволен но редовно слагам Кастрол 1:1000 дълго шише 500г. и понякога наливам двутактово масло / за трабита / 1:50 не знам дали си внушавам но мотора работи по-меко и става по-пъргав за мойте 60 коня.

Публикувано: 27 апр 2006, 22:19
от Dundee
Днес правих и малка обиколка по майстори дизелджии и по повод добавките всеки казва че ако зареждам от OMV или Лукойл няма нужда от добавки или пък масло в нафтата.

Публикувано: 27 апр 2006, 23:44
от Georgiev
Аз днес също поразпитах дали някой слага масло в нафтата, и разбрах ,че не било нужно защото нафтата си имала нужните за помпата мазилни свойства.

Публикувано: 28 апр 2006, 18:48
от ixtis
като купих колата нямаше никаква мощност и мотора не работеше добре според мен , а от предишен опит на друга кола при същите симптоми след обстоен преглед един майстор след като ми взема 50лв. ми каза че това може да се оправи с двутактово масло което освен да мазни е и като добавка и ми препоръча ударна доза на кастрола три пъти повече от нормалното и двутактово масло 1л на 50л нафта тогава беше Уно през 2000г. колата още е в цветущо здраве , сега без да ходя при майстор / имам да избивам / приложих същата схема и след около 1000км извънградско колата се оправи . В крайна сметка става въпрос за 4 - 5 лв на пълен резервоар всеки сам решава.

Публикувано: 28 апр 2006, 18:49
от ixtis
като купих колата нямаше никаква мощност и мотора не работеше добре според мен , а от предишен опит на друга кола при същите симптоми след обстоен преглед един майстор след като ми взема 50лв. ми каза че това може да се оправи с двутактово масло което освен да мазни е и като добавка и ми препоръча ударна доза на кастрола три пъти повече от нормалното и двутактово масло 1л на 50л нафта тогава беше Уно през 2000г. колата още е в цветущо здраве , сега без да ходя при майстор / имам да избивам / приложих същата схема и след около 1000км извънградско колата се оправи . В крайна сметка става въпрос за 4 - 5 лв на пълен резервоар всеки сам решава.

Публикувано: 28 апр 2006, 20:36
от 1.8d
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=3765" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 17 май 2006, 09:43
от Dundee
След едни перипетии около горивната ми помпа, майсторът, който я оправи препоръча да наливам масло в резервоара. Вече съм склонен да вярвам че откъдето и да купувам нафта, в България е скапана и съсипва помпата.
Искам да питам хората, които слагат двутактово масло в нафтата:
Забелязвали ли сте да припушва повече при форсиране? Имате ли предпочитания към марката масло?

Публикувано: 17 май 2006, 10:55
от ixtis
малко припушва мотора работи по-меко аз слагам Приста не съм се заглеждал за други марки

Публикувано: 17 май 2006, 19:59
от 1.8d
Dundee написа:След едни перипетии около горивната ми помпа, майсторът, който я оправи препоръча да наливам масло в резервоара. Вече съм склонен да вярвам че откъдето и да купувам нафта, в България е скапана и съсипва помпата.
Искам да питам хората, които слагат двутактово масло в нафтата:
Забелязвали ли сте да припушва повече при форсиране? Имате ли предпочитания към марката масло?
Ако слагаш нормално,почти не се забелязва припушването.А майстора каква доза ти каза?Аз хакам наливно от най-евтиното,незнам каква му е марката,

Публикувано: 17 май 2006, 22:26
от Dundee
Майсторът ми каза да наливам половин литър на резервоар, което ми се струва доста. Сипах само 250 мл., но не съм сигурен дали пък не е малко. Мисля си че ако сложа повече може да се спъне колата или пък да се задръсти катализатора от саждите.
Големи дилеми, едно лекуваш, друго може да се скапе. :-?: А след огромния разход по помпата гледам да съм много внимателен с всичко по двигателя за да не става друг фал.

Публикувано: 18 май 2006, 09:29
от buhap
Dundee на колегата ми колата(1.8тди96) се движи без катализатор(филтър).Има траба на негово място .Този филтар се чисти много лесно на ултразвук,затова не се претеснявай:)

Публикувано: 18 май 2006, 20:33
от 1.8d
Dundee написа:Майсторът ми каза да наливам половин литър на резервоар, което ми се струва доста. Сипах само 250 мл., но не съм сигурен дали пък не е малко. Мисля си че ако сложа повече може да се спъне колата или пък да се задръсти катализатора от саждите.
Големи дилеми, едно лекуваш, друго може да се скапе. :-?: А след огромния разход по помпата гледам да съм много внимателен с всичко по двигателя за да не става друг фал.
Няма страшно.Точно затова препоръчват двутактово,а не някое друго масло.Колкото и да сипеш всичкото ще си го изгори без последствия и задръствания,само ако превишиш дозата ще пуши повече.Трабита и Вартбурзи цял живот карат с това и не се запушва нищо.Вече ако като Снайпера сипеш някакво друго масло различно от двутактово тогава може да има последствия.От автомонтьори дизелджии съм чувал че дизеловия двигател може да върви и само с двутактово масло.Без нафта.Само че едно че отзад става мъгла,друго че е много скъпо и неефективно

Публикувано: 19 май 2006, 02:56
от Georgiev
Мисля че помпата си е конструирана така че мазилните свойства на нафтата да я мажат достатъчно.

Публикувано: 19 май 2006, 08:20
от 1.8d
Georgiev написа:Мисля че помпата си е конструирана така че мазилните свойства на нафтата да я мажат достатъчно.
Ne e въпроса в помпата.Българската нафта е скапана.Това е всеобщо мнение.Едно е немска нафта друго е БГ реалността.С масло просто удължаваш живота на джунджурийките в помпата.Колкото по-добре се смазва,толкова по-малко износване

Публикувано: 19 май 2006, 09:07
от Dundee
Georgiev написа:Мисля че помпата си е конструирана така че мазилните свойства на нафтата да я мажат достатъчно.
Явно нафтата по българските бензиностанции ги няма тия свойства. И аз си мислех като теб. Затова и бях много изненадан от отговора на въпроса ми: защо се повреди помпата? "От кофти нафта." А пък зареждам само в ОМВ, за където разпрявят че дизелът е читав. *00101*
Явно трябва да се слага нещо. Сега съм ръгнал "Приста". Помпата чука малко по-меко, ама пушекът отзад е малко повечко. Какво да се прави, едното за сметка на другото. Ама ми е грозно така. :oops:
Чудя се дали да не сменя двутактовото масло с Кастрол ТДА. Дали добавката маже добре както маслото? Ама пък майсторът не каза нищо за добавка, въпреки че го питах масло или добавка? Абе ще карам така.

Публикувано: 19 май 2006, 10:16
от dgg_g
Чудя се дали да не сменя двутактовото масло с Кастрол ТДА
И аз слагам Кастрол от време на време, но не постоянно. Моето притеснение е че Кастрол добавката се слага за прочистване на системата и помпата от нагари за да работи по-добре и ако се слага постоянно може да стане обратен ефект! :roll:
Някой ако знае точно Кастрол-а дали може да се слага постоянно да си каже..., че да почна и аз да я слагам по-често... :)

а STP?

Публикувано: 27 май 2006, 19:18
от agent_smith
Кажете мнения за STP . Аз сипах една бутилчица на едно зареждане до горе.

Публикувано: 09 юни 2006, 15:20
от Трол
бащата от 4-5 години постоянно кара с кастролската добавка (освен 1-2 зареждания когато му е била свършила). и на ГНП и комън рейл.