Добавка за дизел

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Добавка за дизел

Мнение от Georgiev » 27 апр 2006, 00:19

Каква добавка за нафтата е най-добре да използвам. Досега не съм карал дизел, но четох във форума , че може да се ползва Газ за горене или да се слага по 100 - 200 грама на 10 литра нафта обикновенно двигателно масло. Помпата се мажела по - добре а било и по добре за дюзите.
Забелязах че по бензиностанциите има различни видове добавки. Някой имали някакви впечатления към определена добавка и необходимо ли е използването им?

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 27 апр 2006, 01:47

Зареждай на реномирани бензиностанции и няма да имаш проблем /големи вериги, аз от Лукойл/.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
ixtis
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 21 юли 2005, 21:36
Модел на автомобила: escort 1.8 D 93г. combi
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от ixtis » 27 апр 2006, 16:19

аз зареждам в ОМV и съм доволен но редовно слагам Кастрол 1:1000 дълго шише 500г. и понякога наливам двутактово масло / за трабита / 1:50 не знам дали си внушавам но мотора работи по-меко и става по-пъргав за мойте 60 коня.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 27 апр 2006, 22:19

Днес правих и малка обиколка по майстори дизелджии и по повод добавките всеки казва че ако зареждам от OMV или Лукойл няма нужда от добавки или пък масло в нафтата.
Изображение

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 27 апр 2006, 23:44

Аз днес също поразпитах дали някой слага масло в нафтата, и разбрах ,че не било нужно защото нафтата си имала нужните за помпата мазилни свойства.

Потребителски аватар
ixtis
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 21 юли 2005, 21:36
Модел на автомобила: escort 1.8 D 93г. combi
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от ixtis » 28 апр 2006, 18:48

като купих колата нямаше никаква мощност и мотора не работеше добре според мен , а от предишен опит на друга кола при същите симптоми след обстоен преглед един майстор след като ми взема 50лв. ми каза че това може да се оправи с двутактово масло което освен да мазни е и като добавка и ми препоръча ударна доза на кастрола три пъти повече от нормалното и двутактово масло 1л на 50л нафта тогава беше Уно през 2000г. колата още е в цветущо здраве , сега без да ходя при майстор / имам да избивам / приложих същата схема и след около 1000км извънградско колата се оправи . В крайна сметка става въпрос за 4 - 5 лв на пълен резервоар всеки сам решава.

Потребителски аватар
ixtis
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 21 юли 2005, 21:36
Модел на автомобила: escort 1.8 D 93г. combi
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от ixtis » 28 апр 2006, 18:49

като купих колата нямаше никаква мощност и мотора не работеше добре според мен , а от предишен опит на друга кола при същите симптоми след обстоен преглед един майстор след като ми взема 50лв. ми каза че това може да се оправи с двутактово масло което освен да мазни е и като добавка и ми препоръча ударна доза на кастрола три пъти повече от нормалното и двутактово масло 1л на 50л нафта тогава беше Уно през 2000г. колата още е в цветущо здраве , сега без да ходя при майстор / имам да избивам / приложих същата схема и след около 1000км извънградско колата се оправи . В крайна сметка става въпрос за 4 - 5 лв на пълен резервоар всеки сам решава.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 28 апр 2006, 20:36

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=3765" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 17 май 2006, 09:43

След едни перипетии около горивната ми помпа, майсторът, който я оправи препоръча да наливам масло в резервоара. Вече съм склонен да вярвам че откъдето и да купувам нафта, в България е скапана и съсипва помпата.
Искам да питам хората, които слагат двутактово масло в нафтата:
Забелязвали ли сте да припушва повече при форсиране? Имате ли предпочитания към марката масло?
Изображение

Потребителски аватар
ixtis
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 21 юли 2005, 21:36
Модел на автомобила: escort 1.8 D 93г. combi
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от ixtis » 17 май 2006, 10:55

малко припушва мотора работи по-меко аз слагам Приста не съм се заглеждал за други марки

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 17 май 2006, 19:59

Dundee написа:След едни перипетии около горивната ми помпа, майсторът, който я оправи препоръча да наливам масло в резервоара. Вече съм склонен да вярвам че откъдето и да купувам нафта, в България е скапана и съсипва помпата.
Искам да питам хората, които слагат двутактово масло в нафтата:
Забелязвали ли сте да припушва повече при форсиране? Имате ли предпочитания към марката масло?
Ако слагаш нормално,почти не се забелязва припушването.А майстора каква доза ти каза?Аз хакам наливно от най-евтиното,незнам каква му е марката,
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 17 май 2006, 22:26

Майсторът ми каза да наливам половин литър на резервоар, което ми се струва доста. Сипах само 250 мл., но не съм сигурен дали пък не е малко. Мисля си че ако сложа повече може да се спъне колата или пък да се задръсти катализатора от саждите.
Големи дилеми, едно лекуваш, друго може да се скапе. :-?: А след огромния разход по помпата гледам да съм много внимателен с всичко по двигателя за да не става друг фал.
Изображение

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 18 май 2006, 09:29

Dundee на колегата ми колата(1.8тди96) се движи без катализатор(филтър).Има траба на негово място .Този филтар се чисти много лесно на ултразвук,затова не се претеснявай:)

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 18 май 2006, 20:33

Dundee написа:Майсторът ми каза да наливам половин литър на резервоар, което ми се струва доста. Сипах само 250 мл., но не съм сигурен дали пък не е малко. Мисля си че ако сложа повече може да се спъне колата или пък да се задръсти катализатора от саждите.
Големи дилеми, едно лекуваш, друго може да се скапе. :-?: А след огромния разход по помпата гледам да съм много внимателен с всичко по двигателя за да не става друг фал.
Няма страшно.Точно затова препоръчват двутактово,а не някое друго масло.Колкото и да сипеш всичкото ще си го изгори без последствия и задръствания,само ако превишиш дозата ще пуши повече.Трабита и Вартбурзи цял живот карат с това и не се запушва нищо.Вече ако като Снайпера сипеш някакво друго масло различно от двутактово тогава може да има последствия.От автомонтьори дизелджии съм чувал че дизеловия двигател може да върви и само с двутактово масло.Без нафта.Само че едно че отзад става мъгла,друго че е много скъпо и неефективно
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 19 май 2006, 02:56

Мисля че помпата си е конструирана така че мазилните свойства на нафтата да я мажат достатъчно.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 19 май 2006, 08:20

Georgiev написа:Мисля че помпата си е конструирана така че мазилните свойства на нафтата да я мажат достатъчно.
Ne e въпроса в помпата.Българската нафта е скапана.Това е всеобщо мнение.Едно е немска нафта друго е БГ реалността.С масло просто удължаваш живота на джунджурийките в помпата.Колкото по-добре се смазва,толкова по-малко износване
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 19 май 2006, 09:07

Georgiev написа:Мисля че помпата си е конструирана така че мазилните свойства на нафтата да я мажат достатъчно.
Явно нафтата по българските бензиностанции ги няма тия свойства. И аз си мислех като теб. Затова и бях много изненадан от отговора на въпроса ми: защо се повреди помпата? "От кофти нафта." А пък зареждам само в ОМВ, за където разпрявят че дизелът е читав. *00101*
Явно трябва да се слага нещо. Сега съм ръгнал "Приста". Помпата чука малко по-меко, ама пушекът отзад е малко повечко. Какво да се прави, едното за сметка на другото. Ама ми е грозно така. :oops:
Чудя се дали да не сменя двутактовото масло с Кастрол ТДА. Дали добавката маже добре както маслото? Ама пък майсторът не каза нищо за добавка, въпреки че го питах масло или добавка? Абе ще карам така.
Изображение

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 19 май 2006, 10:16

Чудя се дали да не сменя двутактовото масло с Кастрол ТДА
И аз слагам Кастрол от време на време, но не постоянно. Моето притеснение е че Кастрол добавката се слага за прочистване на системата и помпата от нагари за да работи по-добре и ако се слага постоянно може да стане обратен ефект! :roll:
Някой ако знае точно Кастрол-а дали може да се слага постоянно да си каже..., че да почна и аз да я слагам по-често... :)

Потребителски аватар
agent_smith
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 29 яну 2006, 20:45
Модел на автомобила: Ескорт комби 1.8ТД Ендура-Де 96г., Фиеста 1.4 TDCI 2007г.
Контакти:
Status: Извън линия

а STP?

Мнение от agent_smith » 27 май 2006, 19:18

Кажете мнения за STP . Аз сипах една бутилчица на едно зареждане до горе.

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 09 юни 2006, 15:20

бащата от 4-5 години постоянно кара с кастролската добавка (освен 1-2 зареждания когато му е била свършила). и на ГНП и комън рейл.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта