Страница 2 от 4

Публикувано: 16 юли 2006, 19:20
от chains
Значи колеги, хубаво е да се слагат добавки към нафтата за профилактика. Никога в РБ не сме сигурни какво ни наливат и затова аз си наливам такава - важното в случая, е че с тяхна помощ се прочистват тръбопроводите, дюзите и т.н което от своя страна прави колата по-икономична, върви по-добре и предпазва от преждевременни аварии. Колкото до използването на двутактово масло - чул съм, че доста подобрява работата /особено при ФВ и ауди - изчезва тракането/, но досега не съм го пробвал, а иначе отзад би трябвало да излиза характерния синкав дим и мирис.

Относно кой коя марка ще си избере зависи най-вече от личните предпочитания, защото съвременния търговси шпионаж действа усърдно и те имат доста близки качества.

Публикувано: 02 окт 2006, 23:12
от technik
А някой има ли си на идея колко струват добавките на Helios. Гледам че имат най-различни разфасовки.

Публикувано: 03 окт 2006, 13:20
от chains
Значи колега аз ползвам Лики Моли против замръзване и съм доволен - купих я от лук ойл за ~ 17лв. разфасовката от 1л. концентрат за 1000 л. гориво /ползвал съм я вече 2 зими и имам за още толкова/.

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 11 окт 2006, 20:18
от 01
Georgiev написа:Каква добавка за нафтата е най-добре да използвам. Досега не съм карал дизел, но четох във форума , че може да се ползва Газ за горене или да се слага по 100 - 200 грама на 10 литра нафта обикновенно двигателно масло. Помпата се мажела по - добре а било и по добре за дюзите.
Забелязах че по бензиностанциите има различни видове добавки. Някой имали някакви впечатления към определена добавка и необходимо ли е използването им?
Вижте за ориентация и цени:
http://www.emk-33.com/www/index.php?opt ... &Itemid=74" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 25 окт 2006, 17:17
от Dundee
Маслото в нафтата ще пречи ли през зимата - дали няма да я "сгъстява" допълнително?

Публикувано: 09 ное 2006, 00:18
от ReDFiRe
Незнам но след това което прочетох тук определено слагам масло в нафтата и добавка...И какво масло и коя добавка ще ми препорачате че колата ми наистина е тромава.. двигателя голям но само 67 кончета... не ми харесва

Публикувано: 09 ное 2006, 11:02
от Атанас
Препоръчаха ми комбинацията Кастрол ТДА и двутактово масло. Имам чувство, че двигателя работи "по-меко", но може да е чисто субективно. Кастрола го дават за постоянна употреба.
Колега е правил тестове в лаборатория на добавки против замръзване и каза, че тези на Лики Моли за нищо не ставали. Добавките на Хелиос били добри.
Това, което трябва да се знае, че добавките действат по различен начин на различната нафта - на едно гориво ефекта е много добър, но на друго не

Публикувано: 09 ное 2006, 11:29
от Mondeo18TDI96
маслото в нафтата скапва катализатора (ако ви пука за него !)

в книгата за мондео пише че дори ако маслото на двг-то е над "max" може масло да запуши катализатора (Кво остава ако сипиш масло в резервоара !?)

Публикувано: 09 ное 2006, 12:30
от Georgiev
Стигнах до извода да не слагам добавки, и беэ това достатъчно боклуци има в нея, че и аз да слагам.Не знам на какво ще попадна

Публикувано: 10 ное 2006, 22:15
от Dundee
Абе нали слагаме това масло за да се грижим за помпата. На мен като че ли ГНП ми е по-мила от катализатора.

А и не съм сигурен че имам катализатор *00118* погледнете снимката и който е в час да каже какво е това? Не съм пипал нищо по изпускателната система, откакто я купих. Внесена е от Италия, първата и регистрация тук е на моето име.

Публикувано: 10 ное 2006, 22:23
от snaiperisto
Mondeo18TDI96 написа:маслото в нафтата скапва катализатора (ако ви пука за него !)

в книгата за мондео пише че дори ако маслото на двг-то е над "max" може масло да запуши катализатора (Кво остава ако сипиш масло в резервоара !?)

Това е самата истина...знам го от опит.


А това на снимката по-горе е баш катализатор.

Публикувано: 11 ное 2006, 00:17
от chains
В книжката пише, че вс. 1.8 тд са с не регулируем катализатор, а дали е така?

Публикувано: 11 ное 2006, 02:35
от Georgiev
Катализатор трябва да е.Моя е малко по различен.И моята е внесена от Италия.първа регистрация 96 година.

Публикувано: 13 ное 2006, 09:26
от Brock
Dundee написа:Абе нали слагаме това масло за да се грижим за помпата. На мен като че ли ГНП ми е по-мила от катализатора.

А и не съм сигурен че имам катализатор *00118* погледнете снимката и който е в час да каже какво е това? Не съм пипал нищо по изпускателната система, откакто я купих. Внесена е от Италия, първата и регистрация тук е на моето име.
Е това не е катализатор - според мене си е само резонаторно гърне /То даже това си пише на него/.

Катализатора обикновено има още един ламаринен щит, който да го пази от пръски на вода, защото като се нагрее този порцеланов елемент вътре държи много време топло и може да се спука при намокряне. Та въпросния щит ена разстояние от около 1см. от корпуса на гърнето.

:twisted:

Публикувано: 13 ное 2006, 11:20
от T punchev
Това с маслото маи са млко краини мерки,но може и да е полезно.Можеби е по добре да се слагат качествени горива и някоя друга добавка! А за запушването то маслото няма спор.Вардбурзите нямат проблем щото нямат какво да запушват!

Публикувано: 14 ное 2006, 09:51
от divinity
Искам да ви предупредя, понеже имах едно мнооо яко трабантче, та затова знам, че двутактовите масла са пълен боклук в момента! Продават какви ли не бъркочи за уж такива масла! Стигнах до там, че да си сипвам нормално масло като го разреждам повече и предварително в туба от 10л.!
Сипвам от кастрол добавката, ама само зимата, за да не замръзва нафтата. Но си направих следния експеримент, минала зима сипах добавката в едно шише от минерална вода 10л, пълно с нафта от ОМВ и оставих в багажника. След два дни имаше лед на дъното :evil: Не знам какво да кажа!
В блока имаме няколко стари камионджии, каращи само дизели, съответно 124Д и омега 2,3Д. Все големи двигатели. Казват ми, че зимата на един резервоар, около 70л сипват едно шише газ и това е! Вярно е, че такива хора не обичат да дават пари за изгъзици като добавките, но винаги си палят колите на -20!
Така че, като свърши кастрола, минавам на газ :twisted: :twisted: :twisted:
Може и по-рано, ако отделя пари за един резервоар! Ама е трудна работа :(

П.С. Очаква ли се да пада цената на нафтата скоро?

За добавки

Публикувано: 06 май 2007, 09:42
от kabaka
Последно си сложих едно шишенце газ на един пълен резервоар.
Двигателя видимо започна да работи по-меко. За паленето и вървенето не усетих някаква разлика. Сега смятам да пробвам с добавка.

ЗНАЕ ЛИ ЧОВЕК

Публикувано: 05 юли 2007, 17:22
от naftova pechka
И АЗ СЪМ ЧУВАЛ, ЧЕ БЪЛГАРСКАТА НАФТА, КОЯТО СЕ ПОЛУЧАВА ОТ РУСКИ ПЕТРОЛ БИЛА ПО-БОГАТА НА СЯРА, КОЕТО НЕ СЕ ОТРАЗЯВАЛО ДОБРЕ НА ПОМПАТА. БАЩА МИ СЛАГА НА ДИЗЕЛОВОТО СИ ПЕЖО /ГЛАВНО ПРЕЗ ЗИМАТА/ НА ЕДИН РЕЗЕРВОАР /50 Л./ ПОЛОВИН ТУБА МАСЛО ЗА ДВУТАКТОВИ АВТОМИБИЛИ И СВЕТИЛНА ГАЗ....ОПРЕДЕЛЕНО КОЛАТА РАБОТИ ПО-МЕКО.......СМЯТАМ ДА ПРОБВАМ СЪЩОТО И НА ПЕЧКАТА

Публикувано: 24 юли 2007, 14:49
от john3v
Винаги на дизела в БГ му слагах по около литър бензин А95Н на пълен резервоар, т.е. 55л и не е замръзвало нищо, а и вървежа си го биваше.

Публикувано: 08 ное 2007, 11:13
от pasajero
Ako не искате да сипвате нафта от руската, доколкото знам на ЕКО горивата си ги носят дирекно от гърция от тяхна си рафинерия, знам също че ОМВ внасят от Австрия но само Супер 100 - бензина, а всички други горива си ги носят от Бургас, като си слагат съответните подобрители.
Аз конкретно слагам нафта от ЕКО, също съм чувал добри отзиви за присатките на Хелиос и сега като се замисля и те май са гръцки ако се съди по името поне, но честно казано никога не съм усещал разлика колкото и да съм се напъвал да слушам дали работи по-тихо или върви повече колата. :?