Страница 3 от 4

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 11 мар 2009, 18:10
от dj_xclusive
А газта за горене не пални ли по барзо горивния филтър със вода,апък за маслото съм чувал че не било добре за помпата защото с масло в нафтата се мъчела-Това ми го е казвал маистор ама нз дали е вярно???

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 02 юли 2009, 15:25
от sangals
Що се отнася за маслото в нафтата--какво ще кажете за двутактно масло за моторни триони(които са и бездиммни и даже вече има и Еко,демек изгарят напълно почти)?? Само питам! :lol:

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 16 юли 2009, 11:00
от krushkoff
Колеги.
Какво ще кажете за добавка за нафта "МОТОРЕКС"?
Някой слагал ли е и върши ли работа или двутактовото масло му е майката?
Смятам да пробвам да възкреся моят мъртвец с помощта на някоя от тези магии.

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 16 юли 2009, 17:27
от diesel1.6
И АЗ СЪМ ЧУВАЛ, ЧЕ БЪЛГАРСКАТА НАФТА, КОЯТО СЕ ПОЛУЧАВА ОТ РУСКИ ПЕТРОЛ БИЛА ПО-БОГАТА НА СЯРА, КОЕТО НЕ СЕ ОТРАЗЯВАЛО ДОБРЕ НА ПОМПАТА. БАЩА МИ СЛАГА НА ДИЗЕЛОВОТО СИ ПЕЖО /ГЛАВНО ПРЕЗ ЗИМАТА/ НА ЕДИН РЕЗЕРВОАР /50 Л./ ПОЛОВИН ТУБА МАСЛО ЗА ДВУТАКТОВИ АВТОМИБИЛИ И СВЕТИЛНА ГАЗ....ОПРЕДЕЛЕНО КОЛАТА РАБОТИ ПО-МЕКО.......СМЯТАМ ДА ПРОБВАМ СЪЩОТО И НА ПЕЧКАТА
За сярата, масслото и газта.

Общото между трите е, че водейки се от неясни мотиви, доста хора наливат в резервоара.
Сярата - сярата си идва от нефта. пречистването и е изключително трудно и оскъпява горивата. Лошото е, че серните газове влияят зле на маслото и лагерите, и на околната среда. хубавото е, че серните съединения са на нафтата "мазното" - и таква нафта е по-хубава за помпите на колите ви. Тъй че причина да наливате масло в нафта със сяра нямвки. Най-чувствителни за сяра са новите двигатели с пиезо дюзи и за тях се продава нискосерни горива. Но те НЯМАТ необходимите мазилни качества за класичекса помпа - и трябват добавки. А в добавките има сяра ( в маслата) - и по-скъпото излиза по-лошо в случая.
Маслото - мазно е, и внася сяра в нафтата. Двигателните масла с добавки (и пепел от тях) запушват катализаторите за отрицателно време.
Газ - единствената (но голяма) полза е, че има чудесно цетаново число. А и не замръзва лесно. НЕ помага за мазанаето на елементите на горивната апаратура, но пък и те нямат нужда от това (освен ако не купувате по-скъпата нафта от големите вериги бензиностанции - погледни горе за серните включвания и влиянието им)

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 27 яну 2010, 15:08
от pampata
Според мен най-голяма разлика има да ти е сменен нафтения филтър да не се тормози помпата.
Да издънете катализатора ако имате и да слагате малко бензин зимата и няма да имате проблеми.
Има една руска добавка за маслото която сега мисля да си купя.
Няколко човека ми я хвалят - подобрявала компресията на автомобила, ставал по тих двигателя , падал разхода и мисля да пробвам някой пробвал ли е такава добавка ако е пробвал да ми каже дали е доволен. само дето и забравих името :|

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 31 яну 2010, 14:08
от mistyrain
И аз съм пред подобна дилема. Дали да сипвам V-Power diesel или еквивалентните му на другите бензиностнций или пък да сипвам обикновенна но с добавка. Вие какво бихте избрали?

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 31 яну 2010, 15:21
от diesel1.6
Погледни какво съмписал за по-скъпите нафти. Из Бг са само такива с малко сяра и на твоята механична помпа не е препоръчително да се ползват.
Полза ще имаш от повишено цетаново число - това с способността на нафтата да се запалва - и за това най-доброто решение е кастрол добавката за цетаново число. Допълнително понижава температурата на появяане на парафинови кристали

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 25 фев 2010, 16:00
от PcMan
Моята тубичка Castrol TDA я изгубих онзи ден, към 150ml за 150л съм използвал, не видях разлика в мощността, но при запазен двигател не винаги се вижда такава, а Castrol-a е най-хвалената.

Чудя се дали пък да не пробвам друга марка ? Ако не ми хареса ще се върна към Castrol. Предложения ? За сега гледам STP, а предния собственик караше с Cyclo, каза че е бил много доволен и е усетил разлика. Трудно е при такъв голям избор. :)
Изображение

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 11 ное 2010, 08:28
от add_bg
Здравейте

http://www.wynns.be/index.php/en/x/30?cId=3&bId=503" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.itwppf.ru/Wynns/Details.aspx?p=50393" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 11 ное 2010, 16:37
от nikky
Стойте по-далеч от добавките за горива, такъв автогол и то срещу пари...

Re: Добавка за дизел за механични ГНП

Публикувано: 07 яну 2012, 10:36
от diesel1.6
Мисля, че наскоро изискванията към нафтата преминаха поредния праг за ниско съдържание на сяра, което преведено на човешки означава поредното скапване на горивото. Увеличаване на разхода и на износването на двигателя. Това не важи за част от двигателите, основно от групата на многостепенното впръскване под високо налягане. Комън рейл, както го наричат из Бг (странен български език, ама е друга тема).

Статия в списание за коли разказва за тест коя добавка помага най-много.
Цитирам откъс с обобщения. Двутактовото масло, ползвано с идеята да се подобри мазането и плавната работа на регулаторите в ГНП и леко движение на иглите на разпръсквачите, води до икономия 7%.
Our Test And Its Parameters
Between ULSD's lower cetane rating and lubricating abilities and the fact that diesel prices in Southern California peaked as high as $5.39 a gallon in the summer of 2008, the idea of testing several fuel additives came to us rather easily. After all, everyone at that time wanted some help in the mileage department, so we set out to bring readers a basic, real-world diesel additive test. The experiment kicked off with us running straight diesel fuel for some baseline fuel economy numbers, followed by a lubricity-only additive (Opti-Lube's XPD), and finally, FPPF's 8+ Cetane Improver.

Did Solely Increasing Fuel Lubricity Increase Mileage?
To find out if the above question was true, we decided to run a two-stroke oil pre-mix as an additive in our test vehicle (unconventional at best, and with no cetane improvement). And after 2,000 miles of testing the product, the answer was yes. Our overall mileage increased 1 mpg in combined highway and city driving. Now, is it worth running this as an additive to gain a measly mile per gallon? You be the judge. But for less than $10, we got a 7 percent improvement in fuel economy and enough oil for 10 tanks worth of testing.

Read more: http://www.dieselpowermag.com/tech/ford ... z1il8DsWb8" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Това тук са измерванията - в мили за галон гориво, за различните добавки. Едното замерване е контролното.
NO ADDITIVE
Highway Average 14.6 mpg
City Average 13.7 mpg
Overall Average 14.1 mpg

TWO-STROKE PRE-MIX
Best Highway (one tank) 16.3 mpg
Best City (one tank) 14.9 mpg
Highway Average 15.6 mpg
City Average 14.6 mpg

OPTI-LUBE XPD
Best Highway (one tank) 17.4 mpg
Best City (one tank) 15.7 mpg
Highway Average 16.1 mpg
City Average 14.4 mpg

FPPF 8+ CETANE IMPROVER
Best Highway (one tank) 17.3 mpg
Best City (one tank) 15.0 mpg
Highway Average 16.1 mpg
City Average 14.9 mpg

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 07 яну 2012, 12:23
от hotblooded
Не бъркайте сярата със серните съединиения които се използват за подобряване на маслата и гресите - Молибденови, Калиеви, Калциеви, Литиеви и др. сулфиди и би-сулфиди. Елементарната сяра няма отношение към мазането, и няма зависимост от това какъв е нефта. В нефтохим се преработва всякакъв нефт, май само с либийски е имало проблеми. Впрочем вече не се преработва нефт, а фракция С-5, това е нефт преминал първоначална очистка от сяра и остатъчната сяра в него е под 5%. Сярата от дизеловото гориво се извлича чрез "хидроочистка" - с помощта на водород които се свързва със сярата и образува сяро-водород...

Re: Добавка за дизел за механични ГНП

Публикувано: 07 яну 2012, 15:26
от add_bg
Статия в списание за коли разказва за тест коя добавка помага най-много.
Цитирам откъс с обобщения. Двутактовото масло, ползвано с идеята да се подобри мазането и плавната работа на регулаторите в ГНП и леко движение на иглите на разпръсквачите, води до икономия 7%.

а знаеш ли в какво съотночение се слага двутактово масло, аз знам че за да се предотврари замръзване на нафтата през зимата се пипва около 1-литър газ за горене на 50-л. нафта , знам че се слага и масло за смазване на горивната помпа, но незнам колко.Някой казват около 50гр. на литър нафта, други 20грама на литър нафта, други казват че не е нужно да е двутактово а наи обикновенно евтино масло!

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 07 яну 2012, 19:43
от ЯЛТА
Ние Българите сме царе по собственоръчно трошене на автомобилите си !
Как аз не можах да изпитам неприятности с нашата нафта-лоша,- 40 000 км.- с ПЕЖО-404 Д.,170 000 км.- с ПЕЖО-505 Д., 80 000 км.- с ФОРД СИЕРА тд. Няма дюзи, няма ГНП, няма никакви проблеми,- но се движи РЕДОВНО ! Единствено проблем със замръзнала нафта- два пъти, и от тогава си сипвам съответната добавка- 5 години вече. Това е положението.
Останалото за мен са ФИКС-ИДЕИ.

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 07 яну 2012, 22:06
от diesel1.6
Ялта, това за значението на сяросъдържащите съединения в нафтата не е фикс идея, а стар проблем, доста добре известен. Съмнявам се, че си измервал как то се променя разхода с едната и другата нафта. Всичките ти коли си карал първо малко километри, второ във времената на богати на сяра горива. Проблемът е от 2008, по-зле от 2010 или нещо такова. Това може да се види, кога намалиха сярата и в Бг.

За съотношението на двутактово масло към нафта - винаги съм бил против масло в нафтата до 2010. Тогава се занимавах с машини с иглени разпръскващи, а те и без масло се опушват доста.
Сега в тази статия на английски пише, че за под 10 долара получаваш едно шише масло за цели 10 резервоара. Еко едно масло в щатите е към литър (???), а десет резервоара са 500 литра, излиза по 0,2% или само по 10 грама на резервоар. Предполагам, че за 10 долара са взели хубаво синтетично масло. Не виждам причина да не стане и с обикновено минерално или друго масло с малко добавки.
Газ може да слагаш колкото искаш. Не знам колко трябва за да не замръзва парафина. Добавка срещу замръзване е по-ефтино, онази на Кастрол например ТДА (TDA на латиница). Освен ако не си набарал самолетна цистерна за газ без пари :)

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 07 яну 2012, 22:22
от ЯЛТА
Ето това ми е против замръзване на нафтата:
http://auto.potrebitel.ru/?action=model ... ud_id=8773
А сярата пречи на Комън-рейл системи, и то за доста голям пробег, тоест когато по заводските стандарти дюзите са вече за смяна, а че ний тук в БГ. сме недоимащи-кинти в Европа на никой не му пука.

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 08 яну 2012, 08:03
от add_bg
А от къде си я вземаш тази добавка против замръзване "SHELL Diesel Depresser"

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 08 яну 2012, 11:41
от ЯЛТА
add_bg написа:А от къде си я вземаш тази добавка против замръзване "SHELL Diesel Depresser"


Мисля да си слагам чип на колата "Фокус 1.8 ТДИ 90К.С."
Добавката е от ШЕЛ - бензиностанциите.
А по въпроса за ЧИП-тунинг, ето:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 03c4e9697a

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 17 окт 2013, 14:01
от focus-nick
Здравейте!
Може ли да осъвременим инфото в темата: Към днешна дата, какви качествени добавки ползвате за почистване на ГНП/Дюзи?

Re: Добавка за дизел

Публикувано: 17 окт 2013, 16:16
от opex
Газ за осветление от железарията.