Страница 1 от 3

Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 17 сеп 2010, 11:38
от bsd
Здравейте,

искам да попитам собствениците на този модел, на колко хиляди се сменя ангренажен ремък и ролка(ки)?
Също така на колко сменяте горивния филтър?

Ако има вече писано по тези върпоси, моля да ми дадете линк защото нищо не намирам.


Благодаря предварителнио на всички.

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 17 сеп 2010, 16:34
от HACKO
Ако сега купуваш колата, веднага и изобщо не слушаш приказките за "реалните" километри

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 17 сеп 2010, 17:10
от bsd
Мерси за бързия отговор. Аз също се замислям дали да го сменя, но е закупена от Мото-Пфое и се надявам да е на реалните километри. В момента е на 120хил. и ми казаха, че се сменя на 150 000км., което за мен е много голям пробег. Дали е така наистина ?

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 17 сеп 2010, 18:08
от Alexi
питай ги ако се скъса по рано поемат ли ремонта :D: и сам ще си отговориш дали е за смяна

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 17 сеп 2010, 18:23
от DigiPro
http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do
Ето на този линк си въвеждаш номера на рамата и там е истината.
На повечето нови Фордове ангренажният ремък се сменя на 160 хил.км. или на 8 години, което настъпи първо. Това важи само ако си 100% сигурен за реалните километри на колата.

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 18 сеп 2010, 00:28
от bsd
Мерси за линка но тук пише, че се сменя на всеки 200хил. или след 10г.
Направо ме разбиха :)
Относно километрите няма как да бъда на 100% сигурен. Надявам се да е така, затова избрах да взема колата от Мото Пфое, но май ще бъде добре да го сменя най-скоро. Относно горивния филтър никой не каза нищо. Познати ми казаха, че било добре на всяка смяна на маслото да сменям и горивен филтър. Така ли е ?
Съжалявам ако са банални въпросите, но дизел не съм карал досега :oops:

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 19 сеп 2010, 11:30
от DigiPro
Като имаш впредвид "качествените" горива у нас май е по добре да сменяш и горивният филтър със смяната на маслото. Май на дизелите никак не са евтини тези филтри :(

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 19 сеп 2010, 11:46
от sotirbg
Първа смяна на ремък и ролки - на 160 000 км, след това според указанията на производителя на ремъка. За горивния филтър не знам, но е добре въздушния да се проверява по-честичко, защото като сменях моя (беше 25 000 км, както е по предписание) беше изключително мръсен.

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 20 сеп 2010, 20:22
от bsd
Да, за въздушния си прав, но като гледам всички са на мнение, че е добре да се сменят всички филтри, когато се сменя маслото.

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 08 ное 2010, 23:50
от Feel The Difference
И аз знам, че на този ДВГ му дават 200К или 10г за смяна на ремък.
Относно горивният филтър, най-добре го сменяй заедно с маслото, че да ти е мирна главата :wink:
За цената май беше около 60лв...

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 09 ное 2010, 08:04
от nikky
Понеже имаме в автопарка едно Пежо, 1,6 HDI - мисля, че се припокриват с 1,6 TDCI.
По същество - и на него му дават 170,000 километра за ангренажен ремък, но е крайно препоръчително това да се направи на 75,000-80,000, ЗАЕДНО и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с водна помпа.

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 09 ное 2010, 09:18
от VENTCI
След като ги смениш може да им направиш преглед след 60 - 70 хил. км. Горивният филтър на 15 хил. км.

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 09 ное 2010, 09:26
от Feel The Difference
Да, Форд и Пежо правят заедно дизелови двигатели вече 10г.

http://www.speed-press.com/Ford-%D0%B8- ... geId=16656" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Но също така има и някои различия в двигателите, както и инструкцията за експлоатация.
При фордовия двигател пробега за смяна на ремъка по предписание на производителя е 200К или 10г. Мисля, че ако няма някакви видими причини или шумове, които налагат по-ранна смяна, няма нужда да се сменя на 120К.

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 09 ное 2010, 13:25
от nikky
Feel The Difference написа:Но също така има и някои различия в двигателите, както и инструкцията за експлоатация.
При фордовия двигател пробега за смяна на ремъка по предписание на производителя е 200К или 10г. Мисля, че ако няма някакви видими причини или шумове, които налагат по-ранна смяна, няма нужда да се сменя на 120К.
И предписанието на Пежо е 10 години или 170,000 километра, но си е изхвърляне. Alex_devil, който е като гуру на френските автомобили (който не е влизал в клуб Пежо, той не е чувал за него), препоръчва смяна на около 80,000 километра и твърди, че доста хора са го научили по трудния начин. Освен това при HDI няма изисквания да сменяш ремък с водна помпа, но е повече от препоръчително...
Никога не се знае дали моментът, в който чуеш просвирване или странен шум няма да бъде километър преди да разкаже играта на двигателя, и да те вкара в по-сериозен разход...

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 09 ное 2010, 13:56
от HACKO
nikky написа:..... Освен това при HDI няма изисквания да сменяш ремък с водна помпа, но е повече от препоръчително...
Никога не се знае дали моментът, в който чуеш просвирване или странен шум няма да бъде километър преди да разкаже играта на двигателя, и да те вкара в по-сериозен разход...
А не е ли по-добре, като дойде време за смяна на един консуматив (ремък), да се сменя целия мотор, или направо колата? Не стига, че частите са натоварени със 300%, ами се лансира и идеята да се сменят все повече части, без да има нужда от това.

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 09 ное 2010, 14:17
от Pyrhel
nikky написа:Освен това при HDI няма изисквания да сменяш ремък с водна помпа, но е повече от препоръчително...
Никога не се знае дали моментът, в който чуеш просвирване или странен шум няма да бъде километър преди да разкаже играта на двигателя, и да те вкара в по-сериозен разход...
Не съм чувал такова нещо за помпата на HDi, а и не виждам логиката. По какъв начин ако ти се скапе помпата ще разкажеш играта на двигателя? Те за HDi казват и за аксесоарния ремък и пластмасовия кожух, но всеки си преценява в крайна сметка :)

Не държа на отговори, че осрахме темата за смяната на ангренажа на фокусника.

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 09 ное 2010, 19:25
от Feel The Difference
Варианта е ако блокира водната помпа и прескочи(скъса) ангренаж.
Аз карам Фокус със същия двигател и в момента е на 107 000км и не съм сменял ангренажния ремък и не мисля да го сменям поне за сега. Пу пу дано изкара още поне 60-70К пък тогава ще му мисля :D

Pyrhel написа:
nikky написа:Освен това при HDI няма изисквания да сменяш ремък с водна помпа, но е повече от препоръчително...
Никога не се знае дали моментът, в който чуеш просвирване или странен шум няма да бъде километър преди да разкаже играта на двигателя, и да те вкара в по-сериозен разход...
Не съм чувал такова нещо за помпата на HDi, а и не виждам логиката. По какъв начин ако ти се скапе помпата ще разкажеш играта на двигателя? Те за HDi казват и за аксесоарния ремък и пластмасовия кожух, но всеки си преценява в крайна сметка :)

Не държа на отговори, че осрахме темата за смяната на ангренажа на фокусника.

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 09 ное 2010, 20:06
от nikky
"Обикновено се износва така наречения фибър и помпата протича полека, после протича яко, а накрая се износват лагерите и пресрещането на клапаните с буталата става съвсем скоро."

Никак не е нетипична смяната на водна помпа, заедно с ремък - вижте форумите на Мазда, Пежо, Рено... Една водна помпа не е смяна на целия двигател.
Може да метнете едно око и на тази тема - http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 11&t=27769" onclick="window.open(this.href);return false; .

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 09 ное 2010, 20:11
от DigiPro
nikky написа:"Обикновено се износва така наречения фибър и помпата протича полека, после протича яко, а накрая се износват лагерите и пресрещането на клапаните с буталата става съвсем скоро."

Никак не е нетипична смяната на водна помпа, заедно с ремък - вижте форумите на Мазда, Пежо, Рено... Една водна помпа не е смяна на целия двигател.
Може да метнете едно око и на тази тема - http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 11&t=27769" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; .
Напълно е прав колегата. Не пестете пари от смяна на водна помпа при смяната на ремъка.
Преди време имахме служебно рено меган 2002г. 1,4 16V. На магистралата с около 130км/ч скъсахме ангренажен ремък заради блокирала водна помпа. Ремонта не беше никак ефтин и от 16 клапана само 2 бяха останали здрави.

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Публикувано: 09 ное 2010, 21:17
от ЯЛТА
А горивния филтър , може да го смениш, и на 20 000 , и на 30 000 км., той ако се задръсти ще усетиш , и преди това си дава сигнали, - липса на динамика , или кофти палене . Зависи и от това , дали ти е чист резервоара , какво сипваш, как го сипваш, използуваш ли мръсни съдове , и тн. Лошо е ако не обръщаш внимание , аз съм виждал и прокъсана хартия на горивен филтър , и тогава всичките боклуци - в ГНП , много лоша ситуация , но се случва много рядко ! Успех . *00143* *00143* *00143*