Страница 1 от 1

"Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 03 ное 2010, 15:49
от Neftochimik
Здравейте, колеги! Имам проблеми с маслото на Фиеста 93 г. 1,1 см3, бензин/газ. Карам с 15W 40. Каквото и марка масло да сложа лятото нямам никакви проблеми, но малко като захладнее или позавали, дори леко и маслото става като мръсно бяла/сива пухкава паста или както му викам аз "сбозява" се (като боза). Отначало ми казаха, че се е пресякло, но после това отпадна, тъй като карам без проблем цяла зима с него, но напролет го смених и се получи пак същата ситуация. Сега това лято го смених отново, макар че бях минал едва 3000 км. Лятото добре, но сега като захлади пак стана "бозичка". Един колега каза в най-добрия случай смяна на гарнитура? Какво е вашето мнение?

Re: "Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 03 ное 2010, 23:23
от stoy@n
Тук трябва да поясниш на щеката за мерене на нивото ли го гледаш че е боза или когато го сменяш?
Ако е от щеката това е конденз. При ваденето щеката се омазва цялата с тази "боза".
Ако е боза когато го източваш за смяна то тогава имаш проблем или по гарнитурата на главата или по самата глава.

Re: "Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 04 ное 2010, 00:43
от ЯЛТА
В най лошия случай, вода, или антифриз, влиза в маслото, -гарнитура на глава, обикновенно става от прегряване, или пък хлабава глава .

Re: "Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 04 ное 2010, 08:33
от diesel1.6
Кажи и колко дълго караш и колко масло ти гори колата. Студената кола се пълни с конденз, примерно, и ако е по-износена е повече.

Re: "Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 04 ное 2010, 09:20
от carrot
Ако караш на къси разстояния/колата не може да загрее/ и пресеченото масло е само по капачката за наливане, но не и по щеката, е от конденз, особено щом лятно време няма подобен проблем. Няма място за притеснения. Приемам, че при смяната на маслото не е имало "боза" :D:
Обърни внимание все пак дали нямаш необясними :) загуби на антифриз.

Re: "Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 04 ное 2010, 21:07
от Neftochimik
"Бозичката" е и по щеката и по капачката за наливане. Антифриза си ми е наред, няма липси, даже вече 2 зими съм карал с него без да доливам нито грам. Ами за смяната, ако е лятото няма проблем, но като ми го сменяха в ранна пролет, майсторите държаха колата запалена около 10 - 15 мин. за да не е толкова гъсто и да може да изтече "бозата".

Re: "Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 05 ное 2010, 12:39
от stoy@n
Нямаш повод за притеснения.Нормално е когато захладнее да ти прави конденз.

Re: "Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 05 ное 2010, 21:26
от ЯЛТА
Ако , бозичката е само по масломерната пръчка, и капачката на маслото, може да се приеме , че е конденз, но , ако цялото масло е боза , има бозичка под капачката за маслото / върху разпределителният вал /, то тогава си е проблем ! В първия случай може да се приеме че , има влага / конденз / , и понеже мотора е позастарял - духа / надува / в картера на двигателя, и за това конденза е по капачката , и масломерната пръчка / гони го / !
Сигурно модела няма отдушник на картера, предполагам.

Re: "Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 06 ное 2010, 17:32
от DigiPro
ЯЛТА написа:Сигурно модела няма отдушник на картера, предполагам.
Има отдушник. На самата капачка има телена мрежичка (тип филтър) и маркуч който излиза от нея. Препоръчвам ти да смъкнеш капачката и този маркуч и да ги промиеш хубаво с гореща вода и обезмаслител (напр. Meglio).

Re: "Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 05 яну 2011, 22:14
от ludavoda
diesel1.6 написа:Кажи и колко дълго караш и колко масло ти гори колата. Студената кола се пълни с конденз, примерно, и ако е по-износена е повече.
От какво се получава кондензът при по-износените автомобили?

Re: "Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 05 яну 2011, 22:32
от diesel1.6
Ако са поразхлопани вече буталата и покрай тях да духа ветрец от изгорели газове, част от които са водни пари.

Re: "Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 05 яну 2011, 22:57
от ludavoda
А от къде идват тия пари при "студения" двигател?
И защо при топлия ги няма. Ако се изпаряват, къде става това?

Re: "Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 06 яну 2011, 11:14
от фук-фук
Neftochimik написа:майсторите държаха колата запалена около 10 - 15 мин. за да не е толкова гъсто и да може да изтече "бозата"
Егати конденза!
Колега, нищо не каза за режима на работа на колата. Ако я караш студена, по 3-4 километра всеки ден... не боза, ми и банички може да намериш в маслото. Поне веднъж на седмица-две колата трябва да се "издухва" - т.е. да работи в установен режим, поне за около половин час. Но преди това си промий цедката, че там се събира ужасно много "боза".

Re: "Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 06 яну 2011, 11:22
от фук-фук
ludavoda написа:А от къде идват тия пари при "студения" двигател?
И защо при топлия ги няма. Ако се изпаряват, къде става това?
Въпросът не е откъде се изпаряват, а къде кондензират парите. Парите кондензират върху студена повърхност. Колкото е по-топъл въздуха, толкова повече пара може да съдържа. Колкото по-топли са детайлите, толкова по-трудно кондензира влага върху тях.

Re: "Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 08 яну 2011, 00:26
от ludavoda
Не ми стана ясно - къде се изпаряват тия водни пари, когато колата е топла?

Как може цялото масло да стане на "боза", ако караш колата на къси разстояния? Колко грама вода реално може да се кондензира...

Моля обяснете ми...

Re: "Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 08 яну 2011, 18:21
от ЯЛТА
За да стане , цялото масло на боза, не е достатъчен само конденз, 100 % от някъде влиза в маслото, и антифриз ! Ако е само конденз, то той ще бъде по капачката за наливане на масло, в основата на масломерната пръчка, на изхода на картерната вентилация !

Re: "Забозено" масло на Фиеста

Публикувано: 09 мар 2011, 23:22
от EuroPol
гарнитурата ти е 30-тина лева за един ден ти е работата и си карай фиестичката .