Съхранение не гуми?

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
krushkoff
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 14 юли 2009, 23:33
Модел на автомобила: Мондео "Ghia" 1,8 турбо дизел 1997г.
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Съхранение не гуми?

Мнение от krushkoff » 16 ное 2010, 15:05

Здравейте.
Наскоро смених летните със зимни гуми и летните съм ги прибрал в мазето напръскани с един спрей за гуми.Същото бях направил и със зимните през лятото.
Нямам калъф за гумите,но се чудя дали някой не знае някакъв "побългарен" начин за съхранение на гумите с цел да се запазят по-добре.
Някой знае ли как се съхраняват когато са с джанти?Изправени или легнали и дали въобще има някакво значение? *00147*
А ако са без джанти как би следвало да се поставят?
Мислих да ги увия с вестник след като ги напръскам *072*
Мисля,че ще бъде интересна тема да намерим заедно най-добрия начин да запазим летните гуми през зимния период и обратното.
Споделете свето мнение.
Потърсих тема по въпроса,но не можах да открия.
Ако дублирам,sorry.
Поздрави.
Изображение

Потребителски аватар
todorki
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 21 май 2010, 15:53
Модел на автомобила: ескорт 1,8D
Местоположение: Велико Търново
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от todorki » 16 ное 2010, 15:13

темата е интересна но изтъркана от писане,защото най-малко всеки сам преценява как да си съхранява гумите...
аз ще Ви изброя няколко полезни съвета а вие си избирайте или ги допълвайте...
1-во-задължително да са на тъмно
2-ро-да нямат допир до течове/влага/разни бензини,разредители,и други...най вече да не са в мазата под тръбите на парното примерно...
3-то,ако са с джанти се съхраняват легнали,ако са соло-то прави...ако са с джанти да не са напомпани повече от 1 атмосфера...
4-то-да са почистени,не е лошо също да са и намазани с спрей,глицерин или нещо друго почистващо и запазващо...
5-то-желателно при демонтажа от колата да се надпишат предни/задни,леви/десни...за да може следващата година да ги сложите по-лесно на местата им,за да се избегнат "дърпане" на волана,или равномерно износване...
6-то...
Последна промяна от todorki на 16 ное 2010, 15:16, променено общо 1 път.
Ние можещите,водени от незнаещите,вършим невъзможното за кефа на неблагодарните и сме направили толкова много,с толкова малко,за толкова дълго време,че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо.

По-добре да кичиш бор,отколкото да се бориш с кича...

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от Nebhotep » 16 ное 2010, 15:14

Съхранение на гумите между два сезона

Поддръжката и съхранението на гумите трябва да се осъществява:
* в проветриво, сухо помещение, с умерена температура, защитено от директна слънчева светлина и от атмосферните влияния.
* далече от каквито и да било химически вещества, разтворители или въглеводороди, които биха могли да причинят промяна в характеристиките на гумата.
* далеч от каквото и да било тяло, което би могло да проникне в гумата (гвоздеи от метал, дърво, …)
* Не съхранявайте гумите на куп продължително време с изключение на случаите, когато гумите са монтирани и напомпани. Не затискайте гумите под други предмети.
* Избягвайте близост до пламък или нажежено тяло, до всяко съоръжение, което може да причини искри, електрически разряди (зарядни устройства за батерии).
* При работа с гумите е препоръчително ползване на защитни ръкавици.

Съхранение без джанти:
Изображение

Съхранение с джанти:
Изображение

Потребителски аватар
Shooter
потребител
потребител
Мнения: 310
Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от Shooter » 17 ное 2010, 09:53

Просто ги хвърли в мазето. за един сезон нищо няма да им стане. тези които идват втора употреба са лежали отвън. а и колко години смяташ да караш с тези гуми?
новите гуми си ги пазят в магазините, и въпреки всичко една година след производството скоростните гуми вече не се продават като скоростни.

Потребителски аватар
krushkoff
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 14 юли 2009, 23:33
Модел на автомобила: Мондео "Ghia" 1,8 турбо дизел 1997г.
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от krushkoff » 17 ное 2010, 16:59

Shooter,аз точно защото са ми чисто нови гумите и затова се замислих дали не би трябвало да се съхраняват някак си по-специално.
Гумите са летни.Знам,че е никое време за купуване на летни гуми,но работата е там,че сега ми ги смениха,понеже чаках одобрение на рекламaция и вече съм със зимните.

:)
Изображение

Потребителски аватар
Shooter
потребител
потребител
Мнения: 310
Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от Shooter » 17 ное 2010, 17:21

слагай ги спокойно и не ги мисли. ако са с джантите изпусни им малко въздуха. мишките не ги поглеждат. гледай само жена ти да не ги затрупа с други неща. аз като сменям гумите винаги изнасям половината мазе. *00130*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от paci » 17 ное 2010, 22:41

Нямам друга възможност освен една остъклена тераса.
Всяка е била в черен наелонов чувал като за смет и така увити 2х2 в бял от гуми.
Зимни и летни са ми на джанти и се съхраняват легнали.
Един сезон и черните чувалчета се късат.
За следващия чувалчетата са нови и всеки път завързани с тиксо или PVC

Потребителски аватар
krushkoff
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 14 юли 2009, 23:33
Модел на автомобила: Мондео "Ghia" 1,8 турбо дизел 1997г.
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от krushkoff » 18 ное 2010, 17:24

Paci,значи казваш с найлон,така ли?
А какво ще кажеш за хартия?
От найлона няма ли да се получи конденз и да ги овлажни *00147* ,да мухлясат,
което май не е много желателно.
A ще ми стане тъпо ако си прецакам нещо гумите преди да съм ги сефтосал.
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от paci » 18 ное 2010, 21:15

Не знам, не съм се замислял.
Гледах да няма кислород (до колкото можах) и да не ги пече слънце.
Затова в черни пликове и после в бял.
И на летния и на зимния комплект джантите са си оригинални фордовски и не съм забелязал да са ръждясали повече от колкото ако са на колата.
Перфе са си джантите :)
Мия гумите, чистя камъчетата, чакам да изсъхнат и ги прибирам.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от S_C » 18 ное 2010, 22:37

Наистина изтъркана тема,но пак има хора,които отказват да разберат,че в съхранението на гумите няма само физика.Всъшност по-голям дял има химията.
Големият враг на гумата е озона.На неговото действие се дължи напукването на гумите.Мнозина смятат,че това е чисто физическа повреда.Не е.Това,което виждате като пукнатина,e дълбоко разкъсване на молекулно ниво.От там е тръгнал процесът.

От там и основните правила за гумите:

1.Постоянна температура,над нулата.Мазето е перфектно място
2.На тъмно.Пак мазето.
3.Никакви изпарения от горива,спирт и т.н.До казана с джибрето е неподходящо място-сложете ги другаде.
4.Далеч от източници на озон.Тук вече е сложно-проветривото си го забравете-озонът в атмосферата е 75%.В ежедневието озонът се образува около елетрическите двигатели,ел табла с превключватели и др.подобни.Където има електрическа искра,има и озон.Важи принципът на Мечо Пух-колкото по-мощен мотора,толкова повче озон има край него.
Най-добре в затворени пликове,ако има как да се вакуумират-това е начинът.
5.За съхранението на гуми БЕЗ джанти:
Изображение
6.Налягането в гумите с джанти да е на около една атмосфера.При джантите е и най-лесно,защото позвоялват съхранение на стилаж и закачалка за джанти.Гумата не се опира никъде ,а си виси на джантата.

Изображение
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Kostadin21
потребител
потребител
Мнения: 514
Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
Местоположение: Петрич,Благоевград
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от Kostadin21 » 22 ное 2010, 11:59

:D: :D: :D: Озон бизон Вие не сте у ред.Цяло лято карате по жегата и в калта и др гадости и сега искаш да ми кажеш че за 2-3 месеца докато е зимата не какво и да е а джибрито ще ми скапе гумата??? :lol: :D:
Всеки който няма пари за кола,кара форд!

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от PcMan » 22 ное 2010, 13:32

Kostadin21 написа::D: :D: :D: Озон бизон Вие не сте у ред.Цяло лято карате по жегата и в калта и др гадости и сега искаш да ми кажеш че за 2-3 месеца докато е зимата не какво и да е а джибрито ще ми скапе гумата??? :lol: :D:
Имах 2 останали от предния собственик, и се изкривиха и сега ще ги хвърля(поне нямаха грайфер и бяха на 5г), а стояха прави, не 1 в/у друга. Какви 3 месеца, 7 месеца се кара с летни, 5 със зимни (грубо), т.е. 7 месеца ще стоят както си ги оставил без много да те грее това, не 3. И да, ако ти караш с 6 годишни гуми може да ти е все едно, но ако човек е дал куп пари за нова гума, дали ще му е все едно като на теб ? Несериозните отговори в сериозни теми ти се редят 1 след друго, похвално.
Благодаря на S_C, вероятно почти никой няма да знае къде продават подобни стойки. Аз ще правя всичко възможно да намеря начин за вакуумирането на зимните лятото, остава студено и сенчесто място, което е лесно - но на тези места почти винаги има много влага и др. - вакуумирането ще влагата и други примеси във въздуха.
Последна промяна от PcMan на 22 ное 2010, 17:19, променено общо 3 пъти.
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от nikolovvd » 22 ное 2010, 14:13

S_C написа: ... озонът в атмосферата е 75%.
Това от къде го намери?
Кислородът в атмосферата е 20%, а озона май бе вид йонизиран кислород.
Въздухът, който образува земната атмосфера, представлява смес от различни газове. Поради това, че тези газове не влизат в химични реакции помежду си, сместа се нарича механична. Съставът на въздуха близо до земната повърхност е установен с голяма точност. Освен основните газове - азот, кислород и аргон, в механичната смес участват и други газообразни примеси с много по-малка концентрация. Съставът на въздуха не е еднакъв на различни височини.

Азот (N2) 78,084 % от обема
Кислород (O2) 20,946 % от обема
Аргон (Ar) 0,934 % от обема
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1% ... 1%82%D0%B0" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от dimkar » 22 ное 2010, 17:56

Това е полезно и за друга тема - има ли полза от помпенето с азот. :D

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от DigiPro » 22 ное 2010, 19:44

Прекалено много се вживявате с това съхранение. На баща ми ладата 90-та година допреди 5-6 години беше с оригиналните руски гуми с които е излязла от завода. Зимни гуми не са слагани тъй като зимата почти не се кара. Та след 14-15 години към 70-80 хил.км. (както казах се кара малко) гумите се понацепиха и взеха да не държат налягане дълго време (спадат по малко но имаха грайфер). Колата гараж не е виждала и лятото я пече слънце, а зимата стои под снега.
Като си купите нови гуми надали ще карате повече от 4-5 години с тях.

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от PcMan » 22 ное 2010, 20:52

Да, но тук идеята е не, че ще караме докато гумата се самоунищожи и разпадне, а докато си изгуби свойствата, а разликата е безкрайна. Това, че гума ще почне да изпуска след 14години нищо не значи, защото при условията, които описа на 2рата година тя няма да има никакви свойства като гума - т.е. за изхвърляне е, дано сега разбираш какво имам предвид под хора, които са си купили скъпи гуми. Гумата за отрицателно време си губи свойствата, вече че след като си ги изгуби ще издържи още 10години, какъв е смисъла от нея без свойства? :shock:

Ласата ми е карана 2те последни зими, а е на 4години гума и е стояла в гаража монтирана на сиерата през 2рата й година от производство, а през 1вата по складове непродадена. Колко свойства мислиш, че са и останали ? Дори мин.зима едвам тръгвах от изчистен отъпкан сняг, но на наклон, паркиран. Грайфера е огромен, видимото състояние - като нова, тъй като моето каране се сведе до 2х5000км тези 2 зими, с пазене на колата и избягване на бордюрно паркиране и обиране на бордюра когато спирам успоредно на него на пътя. Съхранението е много много важно за свойствата, а това, че гумата ще издържи 10години е вярно, че и да се съхранява, и да стои отвън на слънцето ще ги направи 10
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
Shooter
потребител
потребител
Мнения: 310
Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от Shooter » 22 ное 2010, 21:08

Колеги, ако тази тема я прочете някой от прословутия Шенген, към който се стремим, ще му се пукне смешката!
не мога да се начудя на някой който иска да си съхрани гумите си вечно. темата става банална. по същата логика можем да разсъждаваме да си съхраним маслата вечно. как??? да си съхраним горивото вечно??? да си съхраним колата вечно.
как да запазим нещо не един сезон, а цял живот!
няма такова нещо. за един сезон на двора да ги оставиш, нищо няма да им стане. а и по добре си купи втора употреба, карай сезона и ги хвърли.
на едни гуми ще отделям повече внимание отколкото на себе си и на по важни неща. не са чак толкова скъпи де! а има и избор!

Потребителски аватар
Kostadin21
потребител
потребител
Мнения: 514
Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
Местоположение: Петрич,Благоевград
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от Kostadin21 » 23 ное 2010, 13:00

PcMan написа: И да, ако ти караш с 6 годишни гуми може да ти е все едно, но ако човек е дал куп пари за нова гума, дали ще му е все едно като на теб ? Несериозните отговори в сериозни теми ти се редят 1 след друго, похвално.
Със 100 годишни гуми карам :D:
Бях забравил за тоя маниак _friends_
Всеки който няма пари за кола,кара форд!

Потребителски аватар
krushkoff
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 14 юли 2009, 23:33
Модел на автомобила: Мондео "Ghia" 1,8 турбо дизел 1997г.
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от krushkoff » 23 ное 2010, 17:15

Благодаря на колегите за съветите.
Аз си държа не само на гумите а и на колата,като цяло да остане в по-добро състояние за колкото ce може по-дълъг период.
Понеже нямам такава стойка kato от снимката на C_S и излишни пари тепърва да я купувам,
ще се пробвам да измайсторя нещо или поне да ги повдигна на някакви трупчета.
Относно изпускането на въздух до 1 атмосфера много ли е препоръчително или не?
Моите са на 2,2 атмосфери,но ако трябва ще ги поизпусна.
Изображение

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Съхранение не гуми?

Мнение от Ianaki » 23 ное 2010, 21:15

Такава стойка може да се направи много лесно: За главна ос се използва тръба с подходящ диаметър, за да може да преминава пред отвора на джантата (в нашия случай по-малък от 63мм.). В долния й край се заваряват 3 крачета, като на снимката, или като на статив. По-нагоре по тръбата се пробиват 4 дупки, минаващи през цялата тръба и в тях се поставят някакви метални къси тръбички или оси..., които да държат гумите (естествено те не се заваряват, а остават подвижни).

Това е само базисна идея, има къде да се надгражда!

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта