Ниво на маслото....

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Ниво на маслото....

Мнение от cossy » 19 юни 2006, 20:11

...гледам, че пише на доста места да не се кара с масло над максимума. Какви последствия може да има това (омаслени свещи, избиване на гарнитура... )и разбира се разлика има ли при ниско и високо оборотните или и за двете важи с еднаква сила?
Изображение

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 19 юни 2006, 20:17

Последствия най Вече за катализатора който се задръства и евентуално за ламбдата която най вероятно също се зацапва .

Потребителски аватар
shmitc
потребител
потребител
Мнения: 368
Регистриран: 08 фев 2006, 18:26
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4TDCI'04, Ford Fiesta 1.4TDCI'08
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shmitc » 19 юни 2006, 20:17

при каране с масло над максимума има вероятност от избиване на масло от семеринга на вала
Изображение
Изображение
Être soi-même, il ya assez d'autres personnes

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 19 юни 2006, 21:23

по-високо ниво - по-големи центробежни сили, натоварване, налягане.... важи особено за високите обороти!

П.П. А защо питаш?
Последна промяна от kEFi на 20 юни 2006, 22:23, променено общо 1 път.

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 20 юни 2006, 00:51

зависи колко над максимума ако не е много ще изгори :lol:

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 20 юни 2006, 09:31

И при мен се получи при смяната на маслото 2 мм над чертичката Max. А сложих 3,5 литра масло, но майстора изчака само 10 минути да се изтече.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Ниво на маслото....

Мнение от 1.8d » 20 юни 2006, 19:30

cossy написа:...гледам, че пише на доста места да не се кара с масло над максимума. Какви последствия може да има това (омаслени свещи, избиване на гарнитура...
Едно време като карах шоьорските курсове и там ни споменаха и за това нещо,но от всички приказки помня единствено че от високо ниво на маслото има опастност да ти блокира двигателя.Как и защо не помня.Все пак беше преди 12 год.
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 24 юни 2006, 16:31

И на мен при смяната ми го бяха оставили два милиметра над горния белег , но го "изсмуках" през гърловината на масломерната пръчка с една спринцовка с дълга шлаухка.

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 13 юли 2006, 15:54

Аз пък винаги си карам с 2мм над максимума и нямам никакви проблеми,нито тече,нито хвърля от някъде
fiestaracing-just race!!!

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 13 юли 2006, 18:22

Братле ако е малко над макс. 2-3мм са около 100 гр няма проблем ако ти е по "хлабаво двигателчето ще го изгори" , а ако не е ще си стои така н.п. Прпблем се появява ако е много над макс. т.е. грубо казано повече от 100 гр. но колкото и да слушаш приказки никой не може да познае кво ще стане карай си смело.

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 16 юли 2006, 18:41

За какво изобщо са необходими всичките тези коментари. Нали конструкторите са казали ясно в какви граници да бъде нивото на маслото - между двата белега на масломерната пръчка .

nbaynov
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 17 юли 2006, 17:47
Модел на автомобила: Orion 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от nbaynov » 20 юли 2006, 14:48

Аз имах проблем от този род. Карах с масло малко над максимума и веднъж се наложи да понатисна колата и изби семеринга на вала. Интересното беше че при следващата смяна на масло пак ми сложиха над макс. въпреки че сипаха точно по-книшката. Иавно трябва да се чака доста време да изтече старото масло.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

maslo

Мнение от TIN » 20 юли 2006, 15:58

Ходих до един сервиз почивните дни...и ми направи впечетление, че майстора там ми каза че ми е ниско нивото на маслото, трявбало двигателя да е работил и след като се изгаси след минута две се гледало.....!??
До колкото аз знам е точно обратното, трябва по дълго да не е работил за да се мери ниво на маслото...
Та, какво ще ме посъветвате ?

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 22 юли 2006, 11:36

Разбира се , че колкото по-дълго време маслото се е утичало в картера - толкова по-вярно ще е това което виждаш на пръчката. Има обаче една друга подробност, която всички разбират , но не и обръщат достатъчно внимание - И НАЙ-МАЛКИЯ наклон на колата променя нивото на маслото в зоната на пръчката и показанието става невярно.

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта