Нов термостат - закова се по средата на скалата за 8 километра от -2 градуса температура без ползване на нагревателя.
По принцип разхода ми е около 10/100 като ползвам колата за добиче и рядко задържам/ако изобщо стигна/ 4та предавка докато съм на работа, което ми е може би 90% от ползването на колата. Даже ми се струва добър. Само последните 2 пъти времето за зареждане ми идваше по-рано. Не съм забелязал, но другия ползвател на колата ме светна, че е бил нулирал километража, тъй като трябвало да й отчита разстояние за да й се платят после километрите.
Ако мога да доуточня - хълцането и загубата на мощност се получават след първоначален старт при ускорение до около 2000-2200 оборота като натисна педала повече. След това си се засилва с подобаващ звук и усещане. Ако подавам газ съвсем плавно до достигане на ~2000 оборота не се забелязва толкова. Ако започне да глъхне и отпусна педала се усеща значителен 'добив' на мощност, сравнено със заглъхването. Ако стигна до средно голям наклон и все още нямам обороти трябва сваля предавка или да натисна съединителя, да изфорсирам и да отпусна съединителя за да не угасне. Този неприятен ефект изчезва съвсем скоро, но е досаден. Оборотите на празен ход са нормални. Но при подаване на газ на празен ход се усеща леко тресене (отново само след първия старт).
Това може ли да доведе до допълнителни повреди или ако просто карам спокойно след старт ще мога да спестя сервиза за сега? И евентуално да залягам над някоя книга, а и с ваша помощ да опитам да направя сам каквото мога, когато имам време.
Карбураторен, с ръчен смукач е. От изброените неща на "carrot": Къде е въпросната дюзичка? Какво да погледна на датчиците?
От гугъл и от там - един друг стар форум - намерих това:
[quote=tankov]Моята Фиеста е същата и от същата година. Проблема го имах абсолютно същия. Съмнявахме се в хранителната система, подкачваща помпа, запушване на дюзи, ускорителна помпа, изчистихме и проверихме всичко, но проблема си остана. Тогава моя приятел я сложи на тест за електрониката и се оказа ,че при нормални обороти, без да има рязко ускорение всичко е нормално, но при рязко даване на газ, респективно рязко повишаване на оборотите, електрониката даваше грешка. Това е така защото при рязко подаване на газ електрониката трябва да подаде рязко предварение за да се постигне максималната мощност на двигателя, системата следи и карбуратора и винаги постига оптимално предварение, там няма вакумен регулатор като на лада. Ако електрониката не сработи правилно в този момент, няма предварение и двигателя "глъхне" няма правилно подаване на искрата в необходимия градус преди ГМТ, даже се появява прекъсване и тресене което е характерно само при неправилно подаване момента на искрата в съответните цилиндри. За сведение от така наречения датчик на хол, (взема импулси от въртенето на маховика) се взема информация за оборотите на двигателя и се управлява електрониката която пък управлява разпределителя (предварение). И това се проявява само при рязко даване на газ, иначе си върви, но не съвсем добре и с пълна мощност, когато натискаш плавно газта пак се чувства липса на мощност. Запали я на место и дай рязко газ ще забележиш заглъхване на двигателя и едно тресене, това е следствие неправилно подаване момента на искрата. Приятеля ми каза, че това е чест дефект на фиестите. Все пак първо смени датчика на хол и едва след това блока с електрониката.[/quote]
Изглежда ми също като правдоподобно обяснение на обстоятелствата ми