Страница 1 от 1

Превключване Лято-Зима за въздуха към двигателя

Публикувано: 17 ное 2011, 12:10
от K.Ivanov
Здравейте

Форд Фиеста 89 1.1 бензин има ли такова нещо за превключване на събирания въздух за мотора от положение Лято-Зима? Старата микра, а дори и един Мерцедес ц180 ми ги имат, но не мога да видя на Фиестата дали има такова. Ако има, къде е? Питам, защото сега като падат температурите разхода ми се качва повече от колкото бях очаквал и се чудя това може ли да е още една от причините.

Re: Превключване Лято-Зима за въздуха към двигателя

Публикувано: 17 ное 2011, 13:01
от HACKO
Има, но това няма връзка с завишения разход, даже спомага за намалянето му. Просто Зимата всички коли завишават разхода.

Re: Превключване Лято-Зима за въздуха към двигателя

Публикувано: 17 ное 2011, 14:07
от K.Ivanov
Да, но ~12 на 100 в града ми е почти двойно от обикновено. Освен това термометъра седи почти на минимума на NORM и загрява много бавно. Може би 10км или 15-20 минути му трябват за да стигне до М. Днес ще ходя до сервиза за това.

Също така и се дави (забива предницата) като подам малко повече газ като е студен мотора.

Re: Превключване Лято-Зима за въздуха към двигателя

Публикувано: 17 ное 2011, 14:36
от Doin
А термостата как е?

Re: Превключване Лято-Зима за въздуха към двигателя

Публикувано: 17 ное 2011, 14:49
от K.Ivanov
Счупен сигурно и държи отворено постоянно. Защото на по-дълга пряка или път температурата пада още.

Но това с хълцането и давенето е от горивната смес може би? Или свещи? Мнение? Мислех, че може да е и заради Лято-Зима превключването, което може ли някой да ми подскаже от къде се прави?

Re: Превключване Лято-Зима за въздуха към двигателя

Публикувано: 18 ное 2011, 06:43
от OgiDogi
K.Ivanov написа:Счупен сигурно и държи отворено постоянно. Защото на по-дълга пряка или път температурата пада още.

Но това с хълцането и давенето е от горивната смес може би? Или свещи? Мнение? Мислех, че може да е и заради Лято-Зима превключването, което може ли някой да ми подскаже от къде се прави?
Я, вземи да си долееш антифриз, че ако си с "автоматичен смукач", вероятно е направил въздушна възглавница и не отваря, докато не се затопли целият мотор. Ако в добавка имаш и проблеми с термостата и затоплянето - сам си направи сметката...

Re: Превключване Лято-Зима за въздуха към двигателя

Публикувано: 18 ное 2011, 11:34
от carrot
Клапата топъл/студен въздух се намира във въздухозаборника в участъка намиращ се над изпускателния колектор. От долната страна на въздухозаборника има цилиндрична тръба - е, над нея :wink: . А, да забравих - автоматична е ;) (но ако държиш можеш да я блокираш)
На първо време смени термостата. Тоя разход 12/100 :shock: ...
После евентуално свещи (евтинки са за тоя мотор, гледай да са Моторкрафт/ФоМоКо)
Ако е с карбуратор трябва да е с Weber TLDM с ръчен смукач. За забиването - вероятно ускорителната помпа е аут (или дюзичката е запушена). Може да се погледнат датчиците IAT и ECT дали са ОК. Първия в кутията на въздушния филтър, втория (прословутия :)) е от долната страна на смукателния колектор.
Ако е моноинжекцион - има писано доста от колеги.

Re: Превключване Лято-Зима за въздуха към двигателя

Публикувано: 21 ное 2011, 17:52
от K.Ivanov
Нов термостат - закова се по средата на скалата за 8 километра от -2 градуса температура без ползване на нагревателя.

По принцип разхода ми е около 10/100 като ползвам колата за добиче и рядко задържам/ако изобщо стигна/ 4та предавка докато съм на работа, което ми е може би 90% от ползването на колата. Даже ми се струва добър. Само последните 2 пъти времето за зареждане ми идваше по-рано. Не съм забелязал, но другия ползвател на колата ме светна, че е бил нулирал километража, тъй като трябвало да й отчита разстояние за да й се платят после километрите.

Ако мога да доуточня - хълцането и загубата на мощност се получават след първоначален старт при ускорение до около 2000-2200 оборота като натисна педала повече. След това си се засилва с подобаващ звук и усещане. Ако подавам газ съвсем плавно до достигане на ~2000 оборота не се забелязва толкова. Ако започне да глъхне и отпусна педала се усеща значителен 'добив' на мощност, сравнено със заглъхването. Ако стигна до средно голям наклон и все още нямам обороти трябва сваля предавка или да натисна съединителя, да изфорсирам и да отпусна съединителя за да не угасне. Този неприятен ефект изчезва съвсем скоро, но е досаден. Оборотите на празен ход са нормални. Но при подаване на газ на празен ход се усеща леко тресене (отново само след първия старт).

Това може ли да доведе до допълнителни повреди или ако просто карам спокойно след старт ще мога да спестя сервиза за сега? И евентуално да залягам над някоя книга, а и с ваша помощ да опитам да направя сам каквото мога, когато имам време.

Карбураторен, с ръчен смукач е. От изброените неща на "carrot": Къде е въпросната дюзичка? Какво да погледна на датчиците?


От гугъл и от там - един друг стар форум - намерих това:

[quote=tankov]Моята Фиеста е същата и от същата година. Проблема го имах абсолютно същия. Съмнявахме се в хранителната система, подкачваща помпа, запушване на дюзи, ускорителна помпа, изчистихме и проверихме всичко, но проблема си остана. Тогава моя приятел я сложи на тест за електрониката и се оказа ,че при нормални обороти, без да има рязко ускорение всичко е нормално, но при рязко даване на газ, респективно рязко повишаване на оборотите, електрониката даваше грешка. Това е така защото при рязко подаване на газ електрониката трябва да подаде рязко предварение за да се постигне максималната мощност на двигателя, системата следи и карбуратора и винаги постига оптимално предварение, там няма вакумен регулатор като на лада. Ако електрониката не сработи правилно в този момент, няма предварение и двигателя "глъхне" няма правилно подаване на искрата в необходимия градус преди ГМТ, даже се появява прекъсване и тресене което е характерно само при неправилно подаване момента на искрата в съответните цилиндри. За сведение от така наречения датчик на хол, (взема импулси от въртенето на маховика) се взема информация за оборотите на двигателя и се управлява електрониката която пък управлява разпределителя (предварение). И това се проявява само при рязко даване на газ, иначе си върви, но не съвсем добре и с пълна мощност, когато натискаш плавно газта пак се чувства липса на мощност. Запали я на место и дай рязко газ ще забележиш заглъхване на двигателя и едно тресене, това е следствие неправилно подаване момента на искрата. Приятеля ми каза, че това е чест дефект на фиестите. Все пак първо смени датчика на хол и едва след това блока с електрониката.[/quote]

Изглежда ми също като правдоподобно обяснение на обстоятелствата ми *unknw*

Re: Превключване Лято-Зима за въздуха към двигателя

Публикувано: 21 ное 2011, 21:23
от HACKO
Според мене е напълно нормално студена карбураторна кола да се държи по този начин, дръпни малко смукача и ще изчезне (при инджекционите това го прави компютъра).

Re: Превключване Лято-Зима за въздуха към двигателя

Публикувано: 21 ное 2011, 22:11
от OgiDogi
K.Ivanov написа:...
Карбураторен, с ръчен смукач е. От изброените неща на "carrot": Къде е въпросната дюзичка? Какво да погледна на датчиците?...
Сваляш "опаковката" над карбуратора, подаваш ръчно газ (дори и при изгасен мотор) и от една малка пишка трябва да цръцне тънка струйка бензин към отварящият се в същият момент дросел. Ако нищо не цръцне - намери шише коресилин и един свободен следобед да разглобиш, накиснеш за 1-2 часа и да сглобиш карбуратора. Заедно с накисването, можеш да му помогнеш с някакъв парцал около пръста и с меден проводник за малките отвори.

Re: Превключване Лято-Зима за въздуха към двигателя

Публикувано: 22 ное 2011, 10:27
от carrot
K.Ivanov написа: Какво да погледна на датчиците?
Да ги замериш в различни температурни режими ;). Ето как:
Изображение от закачената тема "датчици, MAP TPS и изпълнителни елементи.. диагностика"
Важни са за определяне на момента на запалване (предверение).
Също би могъл да се ослушаш да не смуче въздух от някъде (вакуумната линия на сервото на спирачките и тази към компютъра) - характерно съскане.