Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от peterdi_bg » 01 фев 2012, 14:49

Днес сутринта като видях как едва ми мърда лоста за скоростите и се бори с гъстото масло, завъртях два пъти и се отказах повече - видях че няма да стане. Изкарах я чак на обяд. Нямаше смисъл да я мъча.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от dimkar » 01 фев 2012, 15:03

Преди около 2 години смених маслото в скоростната кутия с MT-XZ SAE 75W80, API GL4+. Тази сутрин, на -15*С нямаше никакви проблеми със скоростите.

Потребителски аватар
Yamato
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 03 юни 2011, 00:48
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01 (коНби)
Местоположение: ШОПландия
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от Yamato » 01 фев 2012, 15:44

Явно ше чакам пролетта, зa да мине 0 градуса температурата, защото май е замръзнало нещо и не качва гориво. Сутринта изплю малко чернилка от ауспуха, но от тогава грам не излиза при опита да се запали. Баси ташака. Не ми е изтрябвала колата тези дни, но си е дразнещо, кат знаеш че не може да разчиташ на нея. Дадоха ми акъл да полея с вряла вода филтъра, който при мен е в ляво, но топки. Някакви съвети?

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от Doin » 01 фев 2012, 15:48

Сменявай филтъра.

Потребителски аватар
Yamato
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 03 юни 2011, 00:48
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01 (коНби)
Местоположение: ШОПландия
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от Yamato » 01 фев 2012, 15:55

Doin написа:Сменявай филтъра.
ВИкаш, ako веднъж е станала на гмеш нафтата по филтъра да хвърлям? Аз само предполагам, но това са енщата които станаха: сутринта запалих от раз, но умря след 10-15 секунди работа. После само чегъртане и нищо от ауспуха. Как обаче е запалил първоначално, ако нафтата е замръзнала или на някакви остатъци е тръгнал? Натам май вървят нещшата, защото няма какво да се заниамвам да го разтопявам и чистя.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от ЯЛТА » 01 фев 2012, 17:26

В 16.30 ч. при -8 градуса днес на гнусния ни хубав северен паркинг два пъти запали от раз Мондьо и загасна, третия път хвана.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Yamato
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 03 юни 2011, 00:48
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01 (коНби)
Местоположение: ШОПландия
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от Yamato » 01 фев 2012, 17:43

Някой може ли да посъветва човек който никога не е пипал нищо под капака на тази кола, как най-безбоелзнено да смени горивния филтър утре, ако се постопли малко? Освен да откача маркучите и евентуално да ги сложа там където трябва на новия, нещо друго по-специфично прави ли се? Да чакам ли до събота когато евентуално ще мине нулата?

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от momo76 » 01 фев 2012, 17:47

А моята печица още малко и щеше да се изложи. Вчера сутринта -19 запали веднага и след 1-2 секунди гасне, чак на третия път не загасна.
Днес сутринта -16 запали от раз без проблем.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от ЯЛТА » 01 фев 2012, 17:53

Yamato написа:Някой може ли да посъветва човек който никога не е пипал нищо под капака на тази кола
При гореописаният ФАКТ те съветвам да не се заиграваш сам с горивния филтър. Ще остане малко въздух, и си дотук, и пак ще си отидеш в сервиз, където обаче ще проимаш и наказателна цена за собственото си незнание.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от diesel1.6 » 01 фев 2012, 18:01

Yamato написа:
Doin написа:Сменявай филтъра.
ВИкаш, ako веднъж е станала на гмеш нафтата по филтъра да хвърлям? Аз само предполагам, но това са енщата които станаха: сутринта запалих от раз, но умря след 10-15 секунди работа..
Спокойно, ще ти кажа ак да стане. Нищо не хвърляй, засега.
Като ти угасне така колата от замръзнала нафта, вземаш едно шише или чайник с гореща вода над 5 литра и също тънък маркуч, 5-6 мм например. Слагаш кофата на тавана и засмукваш вода да тече по маркуча - и чучура на филтъра и гориворповодите преди него.
Ако ти се старае, или при повече проблеми, топлиш и помпата. Водата отдава много енергия, достатъчно да се затопли доста повече килограми метал от килограмите в шишето. Но ти все пак не се скъпи, налей повече и по-вряла

Потребителски аватар
Yamato
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 03 юни 2011, 00:48
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01 (коНби)
Местоположение: ШОПландия
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от Yamato » 01 фев 2012, 18:35

diesel1.6 написа:
Yamato написа:
Doin написа:Сменявай филтъра.
ВИкаш, ako веднъж е станала на гмеш нафтата по филтъра да хвърлям? Аз само предполагам, но това са енщата които станаха: сутринта запалих от раз, но умря след 10-15 секунди работа..
Спокойно, ще ти кажа ак да стане. Нищо не хвърляй, засега.
Като ти угасне така колата от замръзнала нафта, вземаш едно шише или чайник с гореща вода над 5 литра и също тънък маркуч, 5-6 мм например. Слагаш кофата на тавана и засмукваш вода да тече по маркуча - и чучура на филтъра и гориворповодите преди него.
Ако ти се старае, или при повече проблеми, топлиш и помпата. Водата отдава много енергия, достатъчно да се затопли доста повече килограми метал от килограмите в шишето. Но ти все пак не се скъпи, налей повече и по-вряла
3-4 шишета с топла вода изсипах върху филтера, но без ефект. Пак ще се пробва, защото така или иначе няма какво друго да се прави до събота.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от ЯЛТА » 01 фев 2012, 18:48

Yamato написа: 3-4 шишета с топла вода изсипах върху филтера, но без ефект. Пак ще се пробва, защото така или иначе няма какво друго да се прави до събота.
Аз съм си играл така на Сиерата, с лейка поливах цели 20 литра, но при нея има стъклена чашка под филтъра и се вижда какво става. Парафина се разтопи, а после 1 час работа на място на малки обороти, след което- добавката която ти показах.
А ако имаш пистолет за горещ въздух, също става за греене, само да не стопиш нещо, трябва да внимаваш.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от OgiDogi » 01 фев 2012, 20:54

momo76 написа:А моята печица още малко и щеше да се изложи. Вчера сутринта -19 запали веднага и след 1-2 секунди гасне, чак на третия път не загасна.
Днес сутринта -16 запали от раз без проблем.
И мен вчера на -12° за малко да ме предаде, запали около секунда преди да умре акумулатора. На работа го измерих, ми той акумулаторът на 44% от капацитета си и то след поне 20 км из града, а е само на 2 месеца. Вечерта направо го свалих и го замъкнах в мазето при зарядното. Тази сутрин при -15° го сложих, контакт, изгасва лампата и след два оборота тръм-тръм-гррррр-така-така-така като стар трактор, за около 20-30 секунди, докато изкара въздуха и след това - като часовник. А аз все си мислех, че по-трудното ми палене се дължи на въздуха в системата от ръчната помпа, даже съм поръчал на братовчеда да прати нова от Англия (намерих от един сайт за £9.99). Акумулаторът, горкият, явно не е успявал да ми затопли достатъчно свещите.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
canevplamen
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 24 ное 2006, 10:52
Модел на автомобила: ford escort,1.4mi-1993;Ford Fusion 1.4 tdci-2004
Местоположение: Gorna Oryahovica
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от canevplamen » 02 фев 2012, 07:59

Вчера при -22 в Г.Оряховица от 3-я път с 3 подгрявания,но без грам добавки-зареждам само от Еко.Днес като лятно време си запали-минус 16 е. Ford Fusion 1,4 tdci. :D

hotblooded
потребител
потребител
Мнения: 157
Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
Местоположение: Бургас (София - от време на време)
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от hotblooded » 02 фев 2012, 09:55

Аз си паля без проблеми, но в тези студове трудно влизат скоростите преди да мина 5-6 км... А маршрута (поне началото) ми е ужаст - 100 м тясна уличка, кръстовище(без предимство), 50м пеш.пътека с гръбици, 100м светофар, 200м пешеходна пътека с гръбици, след 200м още една, пак светофар след 200 метра, след него ЖП прелез, кръстовище (без предимство)... И накрая стрелката на термометъра на охл течност тъкмо е мръднала от началото и съм пристигнал....
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от diesel1.6 » 02 фев 2012, 11:16

Yamato написа: 3-4 шишета с топла вода изсипах върху филтера, но без ефект. Пак ще се пробва, защото така или иначе няма какво друго да се прави до събота.
Tрябва да обливаш филтъра непрекъснато за половин час - затова е тънкото маркуче. По-лесно може да е с един сешоар, намерстваш го срещу филтъра и да си духа.
Рзбира се, може да има натрупване на проблеми и това да не ти помогне.

Потребителски аватар
Yamato
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 03 юни 2011, 00:48
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01 (коНби)
Местоположение: ШОПландия
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от Yamato » 02 фев 2012, 11:39

diesel1.6 написа:
Yamato написа: 3-4 шишета с топла вода изсипах върху филтера, но без ефект. Пак ще се пробва, защото така или иначе няма какво друго да се прави до събота.
Tрябва да обливаш филтъра непрекъснато за половин час - затова е тънкото маркуче. По-лесно може да е с един сешоар, намерстваш го срещу филтъра и да си духа.
Рзбира се, може да има натрупване на проблеми и това да не ти помогне.
Да речем, че следобеда успея да го разтопя с пистолета. Един познат ми говореше, че можело да влезнело въздух еди къде си, не знам какво си и трябвало двигателя да се обезвъздуши. Това възможен сценарий ли е при моя двигател при условие че вчера припали за 10 секунди преди да умре?

П.П: Близо половин час обдухване с пистолет - без ефект. Изпитвам лафа за циганина и форда през зимата на свой гръб...

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от dimkar » 02 фев 2012, 20:20

Попаднах на нещо, което може да вгорчи живота на някой: http://offnews.offroad-bulgaria.com/ind ... riza-mente" onclick="window.open(this.href);return false;
Внимавайте какво купувате.

Потребителски аватар
G_o_c_e_v
потребител
потребител
Мнения: 308
Регистриран: 03 авг 2009, 23:04
Модел на автомобила: C-max 2.0 TDCi 136 к.с. Бордо
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от G_o_c_e_v » 02 фев 2012, 20:32

Запалване при -6, направо си е топло в сравнение с -15 :D:
http://vbox7.com/play:7d83b8de51

Потребителски аватар
Благо87
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 01 окт 2010, 18:33
Модел на автомобила: focus
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от Благо87 » 02 фев 2012, 22:15

-24,4 градуса, отчетени вчера в Пловдив и след 2-3 сек. въртене запалих, при това с акумулатора, с който съм купил колата и не претендирам, че е добър...все пак се надявам да няма подобни температури до края на тази зима.
Изображение

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта