Страница 1 от 1
Термоустойчиво лепило/кит?
Публикувано: 26 юли 2005, 11:44
от carrot
Здравейте,
имам следния проблем

на Fiesta 1.1 C (карб) '89 - заминала ми е гарнитурата на свръзката между изходящия колектор и предната газоотводна тръба (от едната страна е издухана), но е проблем да се смени тъй като болтовете са ръждясали и при опит да се развият просто ще се скъсат

(( а изглежда че два от тях са шпилки навити в изходящия колектор

. За момента реших проблема с малко влакнест автокит, но това май е кратковременно решение (дано да не съм прав

).
Въпроса ми е - някой знае ли подходящ материал (лепило, кит и т.н.) който да е достатъчно термоустойчив, да се нанася достатъчно лесно, да втвърдява достатъчно бързо (да кажем до 24 h) и да ...

не е твърде скъп

? Засега си мисля за епоксидна смола с пълнител (да кажем кварцов пясък или по-добре кварцово брашно).
поздрави.
Публикувано: 26 юли 2005, 12:58
от Polly
Пробвай със силикон, плочката на АГУ-то ми дълго време беше залепена по този начин.
Публикувано: 26 юли 2005, 13:27
от cossy
Според мен силикона при висока температура ще се разтече... има някакви лепила по бензиностанциите за лепене на блока. Погледни какви неща има. Епоксидната смола е много трошлива

Ако не е на шпилки най-добре си купи нови болтове и гарнитурка за да си спокоен

Публикувано: 26 юли 2005, 14:08
от carrot
Ами проблема е именно в това че има две шпилки

, иначе няма да се занимавам с глупости.
Сега се ровя и гледам че има и разни високотемпературно устойчиви силикони

(10х Polly) - само да докопам отнякъде такъв...

Иначе ще пробвам със смола.
Публикувано: 26 юли 2005, 15:20
от jack71
1 вариант: режеш шпилките, разпробиваш правиш нови резби с нови шпилки и т.н. и следващия път умната - намажи ги с молинкот да не спича при високи темп.
2 вариант. сваляш колектора откъм блока на двигателя. и носиш на CO за заварка.
3 вариант: всъщност на неудобно място ли е дупката?? що не отидеш на едно CO да види човека дали не може да го прикапе.
4 вариант: металпластик , ама не съм сигурен до колко градуса издържа. имаше и още едно лепило като 2 блокчета пластелин е и като го намачкаш заедно стажат лепило което се втвърдява. дават го за блокове на двигатели. но не помня как се казваше

Публикувано: 26 юли 2005, 16:28
от Polly
Нищо му няма при висока температура, а седеше на плочката, проблема му е, че леко мек, но целта е да залепи и в случая върши работа.

Публикувано: 26 юли 2005, 19:50
от Overclock
Един съвет: не се занимавай да слагаш силикони и лепила на изпускателната система.Температурата е зверски висока и освен, че нищо няма да стане, ще ти се усмърди душата като се загреят колекторите и започне да пуши като скара за кебапчета

Публикувано: 26 юли 2005, 21:04
от cossy
Overclock e много прав за съжаление

Публикувано: 26 юли 2005, 21:09
от aaleks
Overclock е прав, от 600 градуса нагоре е /открития огън е около 600 градуса/. Опитай се да го увиеш със стъклолента или с азбестови конци като отгоре сложиш мека алуминиева /медна/ ламаринка /или сцепена на две тръба с подходящ размер/ и за капак плътно с медна жица /около 0.7 мм/, че е мека и лесно се навива навивка до навивка, може и друга ама да си здрав у ръцете

или няколко скобички.
Има и "вещества" за запушване на дупки по гърнетат, но сигурно нестават за колекторни тръби, иначе щяха да го напишат на етикета - то си е плюс. Непомня как се казваше "веществото" но ако го има още по магазините ще проверя и цената му.
Моя вариант отлага с някоя година ремонта /изпробвано на соц. машини/, но действията който ти препоръчват
jack71 и
cossy са най-надежни и дълготраини.
Успех

!
Публикувано: 27 юли 2005, 08:45
от carrot
Ами до момента: влакнестия автокит не става

- "усмърдя ми се душата"
По принцип най ми харесва варианта със смяна на гарнитурката и шпилките, ама те са така завряни че няма достъп, т.е. единствения вариант за сваляне, е колектора откъм блока (което засега не ме влече). А и не е ясно откъм блока какво ще е положението със шпилките (не изглеждат много ... добре)
То всъщност не съм установил да има "дупка" (изгнило) а е заминала гарнитурата.
А, на много неудобно място е

- между блока и тръбата (което си напълно нормално според Мърфи).
Ще пробвам с високотемпературен силикон и отгоре алуминиева ламаринка (след като се уверя че си стои там), между другото се оказа че има силикон за фугиране на пещи... Издържа до 1500 градуса

- Soudal Calofer
Благодаря на всички и ще пиша като има развитие!
Публикувано: 27 юли 2005, 14:30
от muko
aaleksнаписа:
Моя вариант отлага с някоя година ремонта /изпробвано на соц. машини/, но действията който ти препоръчват
jack71 и
cossy са най-надежни и дълготраини.
И си е така

Така, че не си губи времето и не се "усмърдявай"