смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
4o4oko
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 25 сеп 2011, 15:04
Модел на автомобила: форд фиеста от 1997 г
Status: Извън линия

смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от 4o4oko » 26 окт 2012, 20:49

Моля за малко информация - колко антифриз трябва за Фиеста от 1997 г. и къде може да се купи сравнително евтин, но качествен червен антифриз

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от HACKO » 26 окт 2012, 21:10

Вземаш 4л концентрат -60, пускаш стария колкото изтече (остават около 2л), наливаш всичкия концентрат и ако има нужда доливаш с вода.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от escorttd1 » 29 окт 2012, 22:12

Изобщо не си помисляй за евтин антифриз. Ако усетиш някакво колебание в душата си, бягайки от евтиния антифриз си повтаряй: замръзнал блок, гръмнали водни съединения, прегрят двигател, ръжда в охладителната система дето няма изчистване и запушва всичко...
Спестените от антифриза пари се умножават по х и се дават за решаване на изброените горе проблеми.
Поздрави.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от diesel1.6 » 30 окт 2012, 07:51

Има много производители на евтин антифриз и никак не замръзва. Виж, продавачите и измамниците, които пълнят всякакви опаковки също ги има. За сигурност се прави проба - след наливането и каране за малко. Грешка става и при смесването.
А защо червен? Най-хубавият е обикновеният, другото са или екозалъгалки, или за шантави коли. И иска по-внимателно отношение, че ако се смеси с разни работи (не само с друг антифрир) и прави желета и каши.

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от mi6o » 30 окт 2012, 11:21

Привет колеги.
Мога ли и аз да попитам за съвет по-запознатите от мен ? На мойта кола (Ескорт 1.8 ТД,90 к. 98 г.) антифриза е син и е на 3 години,поне от както аз я карам,преди това не се знае кога е сменян за последно. Меря го с едно уредче,което показва на колко градуса замръзва и показва много-мисля,че беше от сорта на от -35 до -42 накаде. Не му вярвам много много на това уредче,защото е от Кауфланд за 4 лева. Мислех да го сменям пак със син,но четох накъде,че червения е по-добър и е за алуминиеви двигатели,а според мен при мен блока е чугунен,а главата е алуминиева. Та питането ми е дали да слагам червен,или да си му налея на Фоци син антифриз и да си карам ?
Благодаря предварително

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от diesel1.6 » 30 окт 2012, 12:30

Ами провери си уреда, какво се чудиш? Вземаш от пробата за -30, разреждаш я 1:1 с вода и трябва да замръзне на -15. Или друго разреждане и друга температура, съответно.

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от mi6o » 30 окт 2012, 13:34

Мисълта ми беше дали да слагам червен антифриз или син. Искам да го сменя,но както Наско каза по-горе остават 2 л. от стария и ако се смешат с новия антифриз да не станат желета и каши,както пък ти каза малко по-нагоре. То,че ще промия системата с вода е ясно,но не знам до колко ще мога да изчистя стария антифриз. Само като идея-дали не добре да се махне термостата и да се сложи само тялото в което седи и да се промие системата с вода,за да може да е отворен и големия кръг,да се промият радиатора и маркучите. След което слагаш термостата,завиваш пробката на радиатора,новия антифриз и така.

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от KOss » 30 окт 2012, 14:56

Червения и лилавия антифриз са с много по-добри смазочни и антикорозионни свойства от синия. Направи една лека промивка на системата, пълни с червен или лилав антифриз, ще останеш приятно изненадан колата колко добре загрява, колко хубаво парно има, а и след време като се наложи да сменяш термостат, ще видиш колко ти е чиста охладителната система. :wink:

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от mi6o » 30 окт 2012, 15:12

Благодарско за съвета колега. Колицата и сега има много яко парно,но ще го сменя с червен заради тези му качества.
Поздрави :)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от diesel1.6 » 30 окт 2012, 17:24

Смазочните му качества са абсолютно същите - съставът му е 99% същия и мазничкото е точно в тези 99.

Потребителски аватар
eodor
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 31 дек 2007, 09:38
Модел на автомобила: Mк3 2.2 -228hp
493Nm
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от eodor » 30 окт 2012, 18:53

И какво смазва един антифриз в една охладителна уредба на един нормален автомобил че ми стана интересно :roll: .

Потребителски аватар
Ghost_Rider
потребител
потребител
Мнения: 228
Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от Ghost_Rider » 30 окт 2012, 19:16

Водната помпа.

Потребителски аватар
eodor
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 31 дек 2007, 09:38
Модел на автомобила: Mк3 2.2 -228hp
493Nm
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от eodor » 30 окт 2012, 19:35

Какво има да се смазва във водната помпа , всичко е капсуловано ?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от diesel1.6 » 30 окт 2012, 21:21

Уплътнението на водната помпа, но то се смазва и от вода, принципно. Явно в някои случаи все пак е така направено, че антифризът е нужен - той наистина маже повече. В него има самото незамръзващо вещество и глицерин - това маже. И го има и в най-най евтиния антифриз, стига да не е боядисана вода. Последното лесно се проверява и не е въпрос за обсъждане.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от HACKO » 30 окт 2012, 21:26

Тва със смазващите качества на антифриза са пълни .... Чиста проба търговски трик, най-важното за антифриза е да не замръзва (това се вижда и от името). Всичкия антифриз има антикорозионни качества. Ако блока вече е ръждясъл, и Пембян антифриз да сложиш все тая.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от KOss » 30 окт 2012, 23:43

Изпитал съм го не на една кола. Разлика има и то голяма. Не е за пренебрегване. Цепил съм радиатори, човъркал съм помпи и глави. А относно водната помпа - какво според вас е това чудо което спира течността да изтече покрай оста навън? Това въпросно "нещо" се нуждае от качествена течност за да не се съсипе. Синия и особено некачествен такъв, има много "добър" навик да разтваря неща които не трябва. О-пръстени стават на една "приятна" кашичка, в блока и най-вече главата започва сериозна корозия. Не става въпрос че това ще се случи веднага, но със сигурност ще се случи мноооого по-скоро отколкото с качествен антифриз. Естествено ако вече охладителната система е станала на нищо, ако ще не G12, не G12+, не G12++, а "ПЛАЗМЕН-ДЕЛУКС-8000" антифриз да се сложи, спасение няма да има. В крайна сметка всеки преценява сам за себе си. :wink:

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от bateto_toshko » 31 окт 2012, 00:11

4o4oko написа:Моля за малко информация - колко антифриз трябва за Фиеста от 1997 г. и къде може да се купи сравнително евтин, но качествен червен антифриз
Има пробка долу на радиатора от шофьорската страна , която се развива с монета от 1 лев.От там източих около 3-4 л.Нали знаеш , че след като налееш новия , обезвъздушаването става със затворена капачка на разш.съд и врътката на отоплението на макс. към червеното.За по-сигурно повторих процедурата няколко пъти само с вода и на последния цикъл налях антифриза.Единственото предимство на червения което виждам е в срока му на годност (5г -срещу 2 г на стария).Недостатък е цената му(+50%) , която ще стане още по солена ако ти се появи теч от някъде :) .След като сложих червения , не съм забелязал да имам по- хубаво парно.След 3 г.(тази година) за всеки случай дръпнах 1 литър от стария и долях 1 литър пресен антифриз за да се застраховам :)
Последна промяна от bateto_toshko на 04 ное 2012, 22:48, променено общо 1 път.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от diesel1.6 » 31 окт 2012, 09:22

KOss написа:Изпитал съм го не на една кола. Разлика има и то голяма. Не е за пренебрегване. Цепил съм радиатори, човъркал съм помпи и глави. А относно водната помпа - какво според вас е това чудо което спира течността да изтече покрай оста навън? Това въпросно "нещо" се нуждае от качествена течност за да не се съсипе. Синия и особено некачествен такъв, има много "добър" навик да разтваря неща които не трябва. О-пръстени стават на една "приятна" кашичка, в блока и най-вече главата започва сериозна корозия. Не става въпрос че това ще се случи веднага, но със сигурност ще се случи мноооого по-скоро отколкото с качествен антифриз. Естествено ако вече охладителната система е станала на нищо, ако ще не G12, не G12+, не G12++, а "ПЛАЗМЕН-ДЕЛУКС-8000" антифриз да се сложи, спасение няма да има. В крайна сметка всеки преценява сам за себе си. :wink:
Може би знаеш някакви интересни подробности в подкрепа на написаното - сподели ги! Аз знам едни други - уплътнението на водна помпа се маже от водата, вече е написано по-горе. Челно или маншетно уплътнение е, най-обикновено нещо. Такива неща работят стотици хиляди часове с вода, на фона на което тези 2000-3000 определено са по-малко.
Синият антифриз нищо не разяжда. Има двигатели, които не са за син антифриз заради особсена конструкция, и за тях трябва друг - не по-хубав, а по-различен. Гумените детайли трябва да са от определен вид гума - нищо особено (ЕПДМ) - която не се разяжда от антифриз за времето на трудовата дейност на един монтьор. Но (!) когато последният е отишъл и взел "хубав" пръстен без да се сети за материала, наистина става на каша до месеци, според карането.

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от KOss » 31 окт 2012, 10:58

Както синият, така и червеният, така и лилавият антифризи са на базата на етилен гликол. Разликата е в присадките. Работата е там че червения и лилавия имат повече и по-различни присадки, корозионни инхибитори които предпазват в по-голяма степен алуминия, и смазочни присадки които са необходими за водните системи някой модели по-нови автомобили. Точно тези качества поддържат алуминиевите части дори на по-старите коли (радиатори, глави, корпуси на водни помпи) в добра форма, не се натрупват окиси и гадости които в последствие запушват радиаторите и намаляват тяхната ефективност. Същите тези неща влияят и по-благоприятно на водната помпа. Освен ЕПДМ в системата има и доста други материали, които колкото повече са изложени на етилена, без да има инхибитори, толкова по-бързо се износват. Както казах - всеки избира сам за себе си. Не съм търговец за да хваля антифризите. :wink:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от diesel1.6 » 31 окт 2012, 11:36

Какво освен водата и този гликол и глицерин (за който съм чел, че се слага също) помага за мазането? Ако това беше проблем, как тогава моята водна помпа на ескорта ми е на 31 години, а термостатът ми няма никаква корозия отвътре? Като има химически проблем, то той ще е наличен при всички коли коли в експлоатация. А и не го сменям даже.
Добавките на някои видове специален антифриз не само че не са по-добри, а са и вредни за кола без нужда от тях. Плюс, че иска специални грижи - доливане с определен вид, липса на течове, защитата от (несъществуващата - :) ) корозия работи при определена концентрация на антифриза. Нещата за последното изречение - за антифриз с органични добавки - чета оттук
OAT chemicals form a thin protective coating on the inside of the cooling system, which inhibits corrosion. As long as the cooling system is kept “topped-up” with proper extended life antifreeze and has a proper dilution ratio, it will continue to function properly. If the cooling system is not properly maintained and it develops leaks and/or sludge build-up, therefore leading to serious cooling system problems.

8. What happens if you mix conventional Antifreeze with Extended Life antifreeze?
Extended Life (OAT) antifreeze is NOT compatible with conventional (IAT) antifreeze. Aside from discoloration of antifreeze when the two are mixed together, a chemical reaction is caused when the carboxylate salts are mixed with the inorganic salts and caustics found in conventional antifreeze. If they are mixed, the antifreeze can become cloudy, precipitation can generate and the coolant will lose it’s extended life properties.
http://www.eco-freez.com/index.php?opti ... Itemid=134" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

За гумата може ли вече да кажем че няма проблеми с антифриза? И не се разпада на каша.
Какви други материали има в охладителната система? Като ходя до колата, ще видя маркировките по пластмасите (всяка част има написан материала заради рециклирането).

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта