смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от KOss » 31 окт 2012, 12:36

Има акрилнитрил бутадиенов каучук (НБР означение), има флуоро каучук, има керамика. При едната ми кола има още куп материали. Може и блока И главите и да са железни, но охладителната система е пълна с какво ли не. Има охлаждане на скоростите, охлаждане на маслото. Навсякъде са тръбички и уплътнения от различен вид, включително и тефлон. След хубава промивка и тя е пълна от няколко години с G12+. За коли след 1995 според мен е препоръчително да се мине на по-горния вариант антифриз. За такива преди това е до преценка. ;;):

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от KOss » 31 окт 2012, 12:43

И нещо което всъщност изобщо не е за пренебрегване - в крайна сметка какъвто и антифриз да се избере, много е важно да не се пренебрегва неговата навременна смяна!!! Това спестява пари и главоболия впоследствие.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от diesel1.6 » 31 окт 2012, 13:06

NBR в контакт с антифриза не трябва да има, флуорокаучукът има изключително добра устойчивост към антифриз http://www.fbs-online.com/Centre/Prod/V ... om-res.htm" onclick="window.open(this.href);return false;, керамиката е практически химично инертна също. Охладителната система при проектирането е мислена каква да е, като са се съобразили с възможностите за корозия и са сложили нужните материали.
Мондеото до 2000 година е за син антифриз - пред нас има едно такова.

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от KOss » 31 окт 2012, 13:39

При натрупвания на гадости и корозия в охладителната система, керамиката се пука. Чисто физично. Не че антифриза и влияе като химия. NBR пръстени има в някои пластмасови тръби към водни помпи/термостати на по-новите коли. А иначе всички коли масово до 2000 година са със син антифриз. Това не значи че другия не им влияе по-добре. Пак пример - скоростите на Понтиака са ми за Дексрон 2 АТФ. Съвсем малко след това излиза Дексрон 3 стандарта. Препоръчва се вече да се ползва той. Нищо че навсякъде по колата пише DEXRON 2 ONLY. И не е търговски трик. Самото масло е подобрено. Колата ми като дойде от USA беше заредена с Дексрон 2. Карах я известно време, проблеми нямаше. Като дойде време за смяна, напълних я пак с Дексрон 2. Всичко си продължи нормално. На следващата смяна реших да я напълня с Дексрон 3 и изненада - температурата на маслото падна, а смяната на предавките стана една идея по-гладка. Определено няма да я върна на стария стандарт. :roll: Така е общо взето с всички течности, като естествено старата течност която е предвидена за колата няма да направи беля ако се сменя навреме и по предписание. Но новия стандарт течност освен че има още по-благоприятен ефект, удължава и интервала за смяна. Червеният и лилавият антифризи поддържат алуминиевите повръхности изключително чисти, което води до по-добър топлообмен, съответно по-добро охлаждане на двигателя и по-силно парно. :roll:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от diesel1.6 » 31 окт 2012, 15:46

Червеният е по-агресивен към NBR заради органичните добавки :D , другата част на въпроса е че се съмнявам да има NBR след като другата гума е на същата цена и няма проблеми с вода и други водоразтворими неща.
То в края на темата ще се наложи и да уточним кое е червен и кое син антифризи, че в магазина до нас има жълт, а имало и орнажев! А моята кола беше със зелен.

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от KOss » 31 окт 2012, 16:14

Виж сега ме накара за НБР да се замисля, него мога да го прегледам допълнително. А цветовете ги има в нюанса на дъгата че и повече. Всеки производител налага свой стандарт и съответно цвят, като съответно има съвместимост при антифризите. Аз ги водя по ВАГ стандарта, най-разпространен е като цвят и стандарт. G11 - син, G12 - червен, G12+ - лилав, G12++ - розов. Мисля че фордовския стандарт на отговарящ на G12 е с оранжев цвят, но за спецификацията не се сещам.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от dimkar » 31 окт 2012, 17:31

Всеки е в правото да си налива каквито си иска чорби в неговата си кола. Но, за мен, е абсолютна глупост да се сменя син антифриз с червен такъв, щото, видиш ли, последният бил извънземен.

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от KOss » 31 окт 2012, 17:46

Ако очакваш колата ти да стане космически кораб няма да стане. Но ако искаш охладителната система да се чувства малко по-добре слагаш. Но щом няма смисъл и са толкова еднакви не слагайте, те са само за нови коли щото са гадни и им трябва различен антифриз, даже прецакват старите колички. :wink:

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от dimkar » 31 окт 2012, 20:35

Ами, след като толкова години моите коли карат със син антифриз и им няма нищо, поради каква причина трябва да се набутвам с по-скъпия червен, който уж щял да им се отрази благоприятно. Но както казах, всеки е свободен да си прави какво си иска. Търговията трябва да върви. :)

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от KOss » 31 окт 2012, 23:47

Естествено че проблем няма да се яви веднага. Нещата се виждат ясно и нагледно като се отвори мотор каран с един антифриз и мотор каран с друг. А и защо да е до търговия? Синия антифриз се сменя по-често, другите имат дълъг живот и може да се сменят на до 10г. Така че и от финансова гледна точка нещата не са по-зле. :roll:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от diesel1.6 » 01 ное 2012, 08:26

А кога да проверим дали ще се яви? Я да напомня
diesel1.6 написа:как тогава моята водна помпа на ескорта ми е на 31 години, а термостатът ми няма никаква корозия отвътре? Като има химически проблем, то той ще е наличен при всички коли коли в експлоатация.
Защо ако антифризът е проблем коли на една възраст идват с чисти повърхности на охладителната система заедно с коли със замърсена? Всичките с обикновения антифриз. Избирам и обслужвам коли на хората и се случва да сравнявам десетки коли в сходно състояние и възраст от един модел с един вид двигател. Истина е, че няма да се появи проблем веднага - понеже няма да се появи и след 10 - 20 години.
Има други причини за корозията, не са свързани с антифриза. Това не важи за онази по-малка част двигатели с предразположена към електро или химична корозия комбинация части. Изключение от правилото.

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от KOss » 01 ное 2012, 10:52

Причината е че в евтиния антифриз липсват някои присадки или са в намалено количество. Има разлика между син и син и червен и червен антифриз. Не само в антикорозионните и мазителните свойства, но и в температурата на замръзване... Но в България всеки гледа евтиното...

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от dimkar » 01 ное 2012, 17:41

А каква е разликата в точката на замръзване на синия и червения антифриз? :)
И да, предпочитам да дам по-малко пари за нещо, което ще ми свърши същата работа, като по-скъпото. И въобще не говоря за евтини ментаци.

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от KOss » 01 ное 2012, 17:55

От G12 нагоре антифризите имат по-ниска точка на замръзване. Както и по-висока точка на кипене. Което води до запазване качествата на течността за по-дълго време. Хубав антифриз от G12 нагоре се сменя на поне 3 пъти по-дълъг интервал от G11, така че не разбирам защо изобщо се говори за по-скъпо? Да, ако някоя кола тече като лейка или го гори и постоянно трябва да и се долива на кочината, то няма смисъл от това, последната и грижа ще е антифриз. :roll:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от diesel1.6 » 01 ное 2012, 18:57

Температурите с колко са различни може ли малко повече информация и табличка за разреждане? Незамръзващата работа е еднаква :!: :?: :?:

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от dimkar » 01 ное 2012, 20:47

Синият антифриз може да не замръзне и на -60*С, но това не е хубаво за двигателя. Така че ми е през оная работа, дали червеният антифриз може да издържи и до -100*С. :) Също така синият антифриз издържа достатъчно дълго време без смяна - поне 3-4 години. Подмяната му с червен антифриз също изисква доста усилия. Така че не виждам никаква причина, ако в охладителната система има син антифриз, да се сменя с червен. Обратно също важи.

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от KOss » 01 ное 2012, 22:30

Точно това че издържа до тези крайни температури го прави изключително издържлив при нормалната експлоатация. Няма смисъл, тази тема стана на боза отдавна... Жигулските маниери в БГ трудно ще умрат... =D>:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от paci » 01 ное 2012, 23:41

KOss написа: ... тази тема стана на боза ...
Ама и полезна _friends_

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от diesel1.6 » 02 ное 2012, 07:54

Може да има малка разлика заради добавките. Това ще е страничен ефект - те не са за това, и като се има предвид, че може да се променят с времето, не може да се разчита на тях. Дали синият или червеният ще има разлика надолу или нагоре е непредсказуемо заради поне трите или четири типа добавки в един вид антифриз.
Някой друг да потърси. Само за Мобил имам подръка, розов антифриз, 50% започва да замръзва при -54 някъде, а чистият антифриз без никакви добавки (синият има такива) замръзва при -48 пак при 50% разреждане. Син с добавки не знам как е.
KOss написа:Точно това че издържа до тези крайни температури го прави изключително издържлив при нормалната експлоатация. Няма смисъл, тази тема стана на боза отдавна... Жигулските маниери в БГ трудно ще умрат... =D>:
И навикът да се говори без покритие трудно умира. Неслучайно попитах колко голяма е разликата - ще се наложи да се намерят данни за това.

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.

Мнение от KOss » 02 ное 2012, 09:51

Ами точно добавките променят неговите качества. За чист антифриз има ли смисъл да се говори? И защо да е без покритие? Замервал съм различни видове антифриз от ЕДНА марка, при еднакво разреждане показват различни температури. И точно тези добавки държат качествата на антифриза в топ кондиция. То и при маслата основата е една, тоест дай да бухаме М10Д и няма проблем, другото е измишльотина. Чудно ми е Форда ми колко ли минути ще изкара на пистата преди да роди красоти... :mrgreen:

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта