Страница 1 от 3
смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 26 окт 2012, 20:49
от 4o4oko
Моля за малко информация - колко антифриз трябва за Фиеста от 1997 г. и къде може да се купи сравнително евтин, но качествен червен антифриз
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 26 окт 2012, 21:10
от HACKO
Вземаш 4л концентрат -60, пускаш стария колкото изтече (остават около 2л), наливаш всичкия концентрат и ако има нужда доливаш с вода.
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 29 окт 2012, 22:12
от escorttd1
Изобщо не си помисляй за евтин антифриз. Ако усетиш някакво колебание в душата си, бягайки от евтиния антифриз си повтаряй: замръзнал блок, гръмнали водни съединения, прегрят двигател, ръжда в охладителната система дето няма изчистване и запушва всичко...
Спестените от антифриза пари се умножават по х и се дават за решаване на изброените горе проблеми.
Поздрави.
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 30 окт 2012, 07:51
от diesel1.6
Има много производители на евтин антифриз и никак не замръзва. Виж, продавачите и измамниците, които пълнят всякакви опаковки също ги има. За сигурност се прави проба - след наливането и каране за малко. Грешка става и при смесването.
А защо червен? Най-хубавият е обикновеният, другото са или екозалъгалки, или за шантави коли. И иска по-внимателно отношение, че ако се смеси с разни работи (не само с друг антифрир) и прави желета и каши.
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 30 окт 2012, 11:21
от mi6o
Привет колеги.
Мога ли и аз да попитам за съвет по-запознатите от мен ? На мойта кола (Ескорт 1.8 ТД,90 к. 98 г.) антифриза е син и е на 3 години,поне от както аз я карам,преди това не се знае кога е сменян за последно. Меря го с едно уредче,което показва на колко градуса замръзва и показва много-мисля,че беше от сорта на от -35 до -42 накаде. Не му вярвам много много на това уредче,защото е от Кауфланд за 4 лева. Мислех да го сменям пак със син,но четох накъде,че червения е по-добър и е за алуминиеви двигатели,а според мен при мен блока е чугунен,а главата е алуминиева. Та питането ми е дали да слагам червен,или да си му налея на Фоци син антифриз и да си карам ?
Благодаря предварително
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 30 окт 2012, 12:30
от diesel1.6
Ами провери си уреда, какво се чудиш? Вземаш от пробата за -30, разреждаш я 1:1 с вода и трябва да замръзне на -15. Или друго разреждане и друга температура, съответно.
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 30 окт 2012, 13:34
от mi6o
Мисълта ми беше дали да слагам червен антифриз или син. Искам да го сменя,но както Наско каза по-горе остават 2 л. от стария и ако се смешат с новия антифриз да не станат желета и каши,както пък ти каза малко по-нагоре. То,че ще промия системата с вода е ясно,но не знам до колко ще мога да изчистя стария антифриз. Само като идея-дали не добре да се махне термостата и да се сложи само тялото в което седи и да се промие системата с вода,за да може да е отворен и големия кръг,да се промият радиатора и маркучите. След което слагаш термостата,завиваш пробката на радиатора,новия антифриз и така.
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 30 окт 2012, 14:56
от KOss
Червения и лилавия антифриз са с много по-добри смазочни и антикорозионни свойства от синия. Направи една лека промивка на системата, пълни с червен или лилав антифриз, ще останеш приятно изненадан колата колко добре загрява, колко хубаво парно има, а и след време като се наложи да сменяш термостат, ще видиш колко ти е чиста охладителната система.

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 30 окт 2012, 15:12
от mi6o
Благодарско за съвета колега. Колицата и сега има много яко парно,но ще го сменя с червен заради тези му качества.
Поздрави

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 30 окт 2012, 17:24
от diesel1.6
Смазочните му качества са абсолютно същите - съставът му е 99% същия и мазничкото е точно в тези 99.
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 30 окт 2012, 18:53
от eodor
И какво смазва един антифриз в една охладителна уредба на един нормален автомобил че ми стана интересно

.
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 30 окт 2012, 19:16
от Ghost_Rider
Водната помпа.
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 30 окт 2012, 19:35
от eodor
Какво има да се смазва във водната помпа , всичко е капсуловано ?
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 30 окт 2012, 21:21
от diesel1.6
Уплътнението на водната помпа, но то се смазва и от вода, принципно. Явно в някои случаи все пак е така направено, че антифризът е нужен - той наистина маже повече. В него има самото незамръзващо вещество и глицерин - това маже. И го има и в най-най евтиния антифриз, стига да не е боядисана вода. Последното лесно се проверява и не е въпрос за обсъждане.
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 30 окт 2012, 21:26
от HACKO
Тва със смазващите качества на антифриза са пълни .... Чиста проба търговски трик, най-важното за антифриза е да не замръзва (това се вижда и от името). Всичкия антифриз има антикорозионни качества. Ако блока вече е ръждясъл, и Пембян антифриз да сложиш все тая.
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 30 окт 2012, 23:43
от KOss
Изпитал съм го не на една кола. Разлика има и то голяма. Не е за пренебрегване. Цепил съм радиатори, човъркал съм помпи и глави. А относно водната помпа - какво според вас е това чудо което спира течността да изтече покрай оста навън? Това въпросно "нещо" се нуждае от качествена течност за да не се съсипе. Синия и особено некачествен такъв, има много "добър" навик да разтваря неща които не трябва. О-пръстени стават на една "приятна" кашичка, в блока и най-вече главата започва сериозна корозия. Не става въпрос че това ще се случи веднага, но със сигурност ще се случи мноооого по-скоро отколкото с качествен антифриз. Естествено ако вече охладителната система е станала на нищо, ако ще не G12, не G12+, не G12++, а "ПЛАЗМЕН-ДЕЛУКС-8000" антифриз да се сложи, спасение няма да има. В крайна сметка всеки преценява сам за себе си.

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 31 окт 2012, 00:11
от bateto_toshko
4o4oko написа:Моля за малко информация - колко антифриз трябва за Фиеста от 1997 г. и къде може да се купи сравнително евтин, но качествен червен антифриз
Има пробка долу на радиатора от шофьорската страна , която се развива с монета от 1 лев.От там източих около 3-4 л.Нали знаеш , че след като налееш новия , обезвъздушаването става със затворена капачка на разш.съд и врътката на отоплението на макс. към червеното.За по-сигурно повторих процедурата няколко пъти само с вода и на последния цикъл налях антифриза.Единственото предимство на червения което виждам е в срока му на годност (5г -срещу 2 г на стария).Недостатък е цената му(+50%) , която ще стане още по солена ако ти се появи теч от някъде

.След като сложих червения , не съм забелязал да имам по- хубаво парно.След 3 г.(тази година) за всеки случай дръпнах 1 литър от стария и долях 1 литър пресен антифриз за да се застраховам

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 31 окт 2012, 09:22
от diesel1.6
KOss написа:Изпитал съм го не на една кола. Разлика има и то голяма. Не е за пренебрегване. Цепил съм радиатори, човъркал съм помпи и глави. А относно водната помпа - какво според вас е това чудо което спира течността да изтече покрай оста навън? Това въпросно "нещо" се нуждае от качествена течност за да не се съсипе. Синия и особено некачествен такъв, има много "добър" навик да разтваря неща които не трябва. О-пръстени стават на една "приятна" кашичка, в блока и най-вече главата започва сериозна корозия. Не става въпрос че това ще се случи веднага, но със сигурност ще се случи мноооого по-скоро отколкото с качествен антифриз. Естествено ако вече охладителната система е станала на нищо, ако ще не G12, не G12+, не G12++, а "ПЛАЗМЕН-ДЕЛУКС-8000" антифриз да се сложи, спасение няма да има. В крайна сметка всеки преценява сам за себе си.

Може би знаеш някакви интересни подробности в подкрепа на написаното - сподели ги! Аз знам едни други - уплътнението на водна помпа се маже от водата, вече е написано по-горе. Челно или маншетно уплътнение е, най-обикновено нещо. Такива неща работят стотици хиляди часове с вода, на фона на което тези 2000-3000 определено са по-малко.
Синият антифриз нищо не разяжда. Има двигатели, които не са за син антифриз заради особсена конструкция, и за тях трябва друг - не по-хубав, а по-различен. Гумените детайли трябва да са от определен вид гума - нищо особено (ЕПДМ) - която не се разяжда от антифриз за времето на трудовата дейност на един монтьор. Но (!) когато последният е отишъл и взел "хубав" пръстен без да се сети за материала, наистина става на каша до месеци, според карането.
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 31 окт 2012, 10:58
от KOss
Както синият, така и червеният, така и лилавият антифризи са на базата на етилен гликол. Разликата е в присадките. Работата е там че червения и лилавия имат повече и по-различни присадки, корозионни инхибитори които предпазват в по-голяма степен алуминия, и смазочни присадки които са необходими за водните системи някой модели по-нови автомобили. Точно тези качества поддържат алуминиевите части дори на по-старите коли (радиатори, глави, корпуси на водни помпи) в добра форма, не се натрупват окиси и гадости които в последствие запушват радиаторите и намаляват тяхната ефективност. Същите тези неща влияят и по-благоприятно на водната помпа. Освен ЕПДМ в системата има и доста други материали, които колкото повече са изложени на етилена, без да има инхибитори, толкова по-бързо се износват. Както казах - всеки избира сам за себе си. Не съм търговец за да хваля антифризите.

Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Публикувано: 31 окт 2012, 11:36
от diesel1.6
Какво освен водата и този гликол и глицерин (за който съм чел, че се слага също) помага за мазането? Ако това беше проблем, как тогава моята водна помпа на ескорта ми е на 31 години, а термостатът ми няма никаква корозия отвътре? Като има химически проблем, то той ще е наличен при всички коли коли в експлоатация. А и не го сменям даже.
Добавките на някои видове специален антифриз не само че не са по-добри, а са и вредни за кола без нужда от тях. Плюс, че иска специални грижи - доливане с определен вид, липса на течове, защитата от (несъществуващата -

) корозия работи при определена концентрация на антифриза. Нещата за последното изречение - за антифриз с органични добавки - чета оттук
OAT chemicals form a thin protective coating on the inside of the cooling system, which inhibits corrosion. As long as the cooling system is kept “topped-up” with proper extended life antifreeze and has a proper dilution ratio, it will continue to function properly. If the cooling system is not properly maintained and it develops leaks and/or sludge build-up, therefore leading to serious cooling system problems.
8. What happens if you mix conventional Antifreeze with Extended Life antifreeze?
Extended Life (OAT) antifreeze is NOT compatible with conventional (IAT) antifreeze. Aside from discoloration of antifreeze when the two are mixed together, a chemical reaction is caused when the carboxylate salts are mixed with the inorganic salts and caustics found in conventional antifreeze. If they are mixed, the antifreeze can become cloudy, precipitation can generate and the coolant will lose it’s extended life properties.
http://www.eco-freez.com/index.php?opti ... Itemid=134" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
За гумата може ли вече да кажем че няма проблеми с антифриза? И не се разпада на каша.
Какви други материали има в охладителната система? Като ходя до колата, ще видя маркировките по пластмасите (всяка част има написан материала заради рециклирането).