Страница 1 от 2

честота на смяна на маслото

Публикувано: 01 окт 2006, 04:44
от BadAngel
абе, кога трябва да се смени маслото на двигателя, по принцип съм свикнал на 8 000 км да го сменям, но в сервизната книжка пише, че първата инспекция е на 20 000 км или 1 година ? да не строшим матора така?

Публикувано: 01 окт 2006, 04:59
от Rick
За всеки модел си има написано в книжката. Общо прието е 10 000, най-много 15 000, зависи от маслото. Баща ми ходи на всеки 15 000 задължително на новата кола, така му пише в документите.

Публикувано: 01 окт 2006, 05:02
от BadAngel
Rick написа:За всеки модел си има написано в книжката. Общо прието е 10 000, най-много 15 000, зависи от маслото. Баща ми ходи на всеки 15 000 задължително на новата кола, така му пише в документите.
в коя книжка го чете това, при мен няма отделно написано кога се сменя маслото, а се говори за СЕРВИЗНИ ИНТЕРВАЛИ и са през 20 000 км, където вероятно се включва и смяната на маслото или ?

Публикувано: 01 окт 2006, 06:01
от aaleks
Споко, на служебния форд/дизел първата смяна е на 25 000 км, за после ще ще видим.

Re: честота на смяна на маслото

Публикувано: 01 окт 2006, 08:14
от 01
BadAngel написа:абе, кога трябва да се смени маслото на двигателя, по принцип съм свикнал на 8 000 км да го сменям, но в сервизната книжка пише, че първата инспекция е на 20 000 км или 1 година ? да не строшим матора така?

Монтаж и продажба на тегличи:
http://www.bgteglichi.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Промоция и смяна на масла и филтри, търси в търсачката!
http://emk-33.com/www/index.php?option= ... &Itemid=72" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Продаваме също радиатори за Форд ,за цялата страна:
http://www.bgradiatori.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
продаваме също тегличи:
http://www.bgteglichi.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
фарове,брони, стопове и др.

Поздрави!

Публикувано: 01 окт 2006, 14:42
от evg2
Внимавайте с маслата с тънките цени и многото км.,да не копувате като мен по два пъти за един месец.

Публикувано: 01 окт 2006, 14:52
от BadAngel
evg2 написа:Внимавайте с маслата с тънките цени и многото км.,да не копувате като мен по два пъти за един месец.
ами аз следя щеката на маслото и се притеснявам, че няма харчене на масло, а са ми казвали, че първите 10 000 км е редно да изхарчи малко масло докато се сработи двигателя..

Публикувано: 01 окт 2006, 15:16
от Gate
ами аз следя щеката на маслото и се притеснявам, че няма харчене на масло, а са ми казвали, че първите 10 000 км е редно да изхарчи малко масло докато се сработи двигателя..



Ако е малко е добре,аз карах една чисто нова 206-ца,и на първите 10 000 и остана към половин кило(ма това е друга тема- френски фъшкии)та без да искам и смених маслото,но при тях не съм сигурен, ма мисля ,че на десет трябваше да се сменя!А и първия сервиз и беше на 27 000!Но иначе е нормално първите 10-15 000 да ти изхарчи малко масълце!

Публикувано: 01 окт 2006, 18:03
от BadAngel
paci написа:И още нещо се сетих !
Там в маслото съм го писал.
НО ви трябва падар на вас :twisted:
Колко градско имаш ?
Знаете старта на студен двигател, че не му е много весело.
Колко студени старта имаш за 10 000 ?
Не е като да запалиш и да минеш 300 км. примерно и тогава да го изгасиш.
на практика студени стартове нямам, държа колата в гараж, а гаража ми по стечение на обстоятелствата е стена до стена с трафопост и както сам се сещаш там си пада малко жега :)
Gate написа:
ами аз следя щеката на маслото и се притеснявам, че няма харчене на масло, а са ми казвали, че първите 10 000 км е редно да изхарчи малко масло докато се сработи двигателя..



Ако е малко е добре,аз карах една чисто нова 206-ца,и на първите 10 000 и остана към половин кило(ма това е друга тема- френски фъшкии)та без да искам и смених маслото,но при тях не съм сигурен, ма мисля ,че на десет трябваше да се сменя!А и първия сервиз и беше на 27 000!Но иначе е нормално първите 10-15 000 да ти изхарчи малко масълце!
майка ми има 206, нова, и честно казано грам не пипа маслото, а сервизната инспекция беше като направи 1 година, при 3000 км :) просто майка ми малко кара колата, тя вече е на 3 години и има едва 12 000 км :) :) за какъв двигател става дума, аз говоря за 206 св 1.6 110 коня

Публикувано: 01 окт 2006, 18:35
от evg2
Студен старт е от външна температура пък била тя и 40 градуса до 85-90гр на охлаждащата течност.По принцип всеки старт на охладен двг. е студен старт който съкращава експлоатационния му ресурс.За това коли с по-дълаг режим на работа на двг. са с по-здрави мотори от тия с по често стартиране.Абсолютно нормално е новите коли да нямат никакъв разход на масло до изтичане на пробега му.

Публикувано: 01 окт 2006, 19:47
от BadAngel
е все пак едно е студения старт при -20, друго е при 25, съгласи се :)

Публикувано: 01 окт 2006, 20:20
от Gate
за какъв двигател става дума, аз говоря за 206 св 1.6 110 коня
Е онова беше пърделка 1.1-60коня ма все пак няма значение,въпроса е,че беше нова колата и се втрещих ,ък и харчеше 10-12 градско УЖАС!

Публикувано: 01 окт 2006, 20:20
от evg2
Да съгласих се единия старт 50гр.по-студен от другия,но и двата са студени.Смисъла вложен в това понятие, е за всяко стартиране на мотора с температура под оптималната за неговата нормална работа.
Исках да кажа че по-вече цикли горещо - студено води до по-бързо износване.

Публикувано: 01 окт 2006, 20:47
от vlad
Смяната ти е на 20000км. или една тодина. С всички консумативи е както ти е написано в сервизната книжка, не за всичко интервалите са ти 20000км. И да не пише масло, трябва да пише маслен филтър.

Публикувано: 01 окт 2006, 22:03
от BadAngel
evg2 написа:Да съгласих се единия старт 50гр.по-студен от другия,но и двата са студени.Смисъла вложен в това понятие, е за всяко стартиране на мотора с температура под оптималната за неговата нормална работа.
Исках да кажа че по-вече цикли горещо - студено води до по-бързо износване.
така е, но какво да се прави, неизбежно е :) те фордовете и без това са си здрави, няма смисъл да ги пазим, че конкуренцията ще замре съвсем :)
vlad написа:Смяната ти е на 20000км. или една тодина. С всички консумативи е както ти е написано в сервизната книжка, не за всичко интервалите са ти 20000км. И да не пише масло, трябва да пише маслен филтър.
да де, масло + маслен филтър си вървят заедно

Публикувано: 01 окт 2006, 22:19
от vlad
BadAngel написа: да де, масло + маслен филтър си вървят заедно
Именно, и се прави според гаранционния наръчник на всеки год. преглед - 1г. или 20000км. :wink:

Публикувано: 02 окт 2006, 00:19
от disc
До сега почти никога не съм ползвал модераторските си права, но приканвам всички участници във форума да спазват установените правила, както и да се придържат към добрият тон. Това спомага за доброто общуване и приятното настроение във форума!

Публикувано: 02 окт 2006, 21:26
от BadAngel
а така, диск е моя човек, имаш бира :)

днеска питах баща ми и кво се оказа, при нисаните смяната е даже на 25 000 км :) тия масла са ебаси лудите, ама пък като дойде време за смята си плащаш все едно си сменил 3 пъти маслото, към 300 лв е :)

Re: честота на смяна на маслото

Публикувано: 22 авг 2008, 15:31
от samsung_bg
Напоследък явно карам по-малко и 1година след смяна на маслото MOBIL 10W40 (нивото не е мръднало) съм изминал 6000км. С тези темпове най-малко след половин година ще стигна заветните 10000км. Да сменям ли сега или не е проблем да изчкам до 9-10 хил. км.

Re: честота на смяна на маслото

Публикувано: 22 авг 2008, 15:52
от isoiso
Маслото може да изкара и 30 000км! Но зависи от много неща, които сега не ми се обясняват. Всеки си преценя сам >:D<: За мен нормално е при градско да се сменя на 10 при извънгр. на 15 000. И какво значи да изкара - и 2пъти повече да го караш в краткосрочен план нищо няма да разбереш. Ще има в него малко съдържание на метали - голяма работа :lol: