Проблем с Фокус 1,6 зетек 1999

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
ВАЛЕ
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 16 фев 2013, 12:05
Модел на автомобила: fokus 1.6
Status: Извън линия

Проблем с Фокус 1,6 зетек 1999

Мнение от ВАЛЕ » 18 сеп 2013, 10:07

След пасване клапани смяна гумички на клапани ,ангренажен ремък колата върви но пуши с бял пушек с особен мирис.Може би леко "не е уцелена" центровката между колянов и разпределителни валове.При зацепването коляновия вал е фиксиран в ГМТ с болт с дължина 38,3 мм това прочетох за двигатели Дуратек .Моля ,ако накой знае дали за Зетек е същия или е имал подобен проблем да пише.....Луфта на клапаните след пасването е в "прилични стойности"след като всичко е върнато на мястото откъдето е свалено....
Последна промяна от ВАЛЕ на 24 сеп 2013, 22:27, променено общо 1 път.
[url=http://dobavi.info/cars/Volkswagen/][img]http://dobavi.info/cars/Volkswagen/m36670.gif[/img][/url]

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фокус 1,6 зетек 1999

Мнение от DigiPro » 18 сеп 2013, 10:29

Бял пушек не е ли от вода (охладителна течност/антифриз). Да не би като са сменяли гумичките на клапаните някоя гарнитура да не е както трябва и да изпуска? Не разбирам особено и това са само мои предположения. Изчакай по-компетентните колеги да напишат.

ВАЛЕ
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 16 фев 2013, 12:05
Модел на автомобила: fokus 1.6
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фокус 1,6 зетек 1999

Мнение от ВАЛЕ » 18 сеп 2013, 12:04

За малкото време след ремонта когато я пробвах не забелязах разход на антифриз смених свещите за всеки случай с нови, свалените се оказаха черни , а преди ремонта бяха с бял изолатор.
[url=http://dobavi.info/cars/Volkswagen/][img]http://dobavi.info/cars/Volkswagen/m36670.gif[/img][/url]

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10845
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фокус 1,6 зетек 1999

Мнение от ЯЛТА » 18 сеп 2013, 17:29

Белият пушек, обаче при първоначално запалване на студено, говори за антифриз в цилиндрите.
По време на движение няма как да е бял, по скоро е синкав, което говори за неточна центровка.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фокус 1,6 зетек 1999

Мнение от bateto_toshko » 18 сеп 2013, 21:29

ВАЛЕ написа:След пасване клапани смяна гумички на клапани ,ангренажен ремък колата върви но пуши с бял пушек с особен мирис.Може би леко "не е уцелена" центровката между колянов и разпределителни валове.При зацепването коляновия вал е фиксиран в ГМТ с болт с дължина 38,3 мм това прочетох за двигатели Дуратек .Моля ,ако накой знае дали за Зетек е същия или е имал подобен проблем да пише.....Луфта на клапаните след пасването е в "прилични стойности"след като всичко е върнато на мясстото откъдето е свалено....
Бял пушек със леко син оттенък =изгоряло масло.Вервайте ми още го сънувам :) На празен ход пуши ли ? При мене отговора беше да , и изпускаше от гумичките.Това не значи автоматично , че гумичките са за смяна , може водачите да са износени.
Ако не пуши на празен ход , но пуши при изфорсиране , остават сегментите....за съжаление цифрите говорят , че ако се стигне до смяната на сегменти , цената(1000+ лв) не си заслужава с оглед неясния резултат след това.Единствения сигурен успешен вариант , за тази кола е нов двигател , което надвишава стойността на целия автомобил
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

ВАЛЕ
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 16 фев 2013, 12:05
Модел на автомобила: fokus 1.6
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фокус 1,6 зетек 1999

Мнение от ВАЛЕ » 19 сеп 2013, 10:14

Преди "ремонта" колата пушеше малко само след силно форсиране с черен пушек и имаше голям разход на масло(5л за около 10 000км)Мерена компресията преди ремонта около 12 атм затова мисля че износени сигменти едва ли е причина. Вървеше прилично само леко "заглъхване" при стартиране а след това добре.... Основния въпрос е....при зацепването коляновия вал е фиксиран в ГМТ с болт с дължина 38,3 мм това прочетох за двигатели Дуратек .Моля ,ако накой знае дали за Зетек е същия или е имал подобен проблем да пише.
[url=http://dobavi.info/cars/Volkswagen/][img]http://dobavi.info/cars/Volkswagen/m36670.gif[/img][/url]

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фокус 1,6 зетек 1999

Мнение от bateto_toshko » 19 сеп 2013, 11:36

ВАЛЕ написа:Преди "ремонта" колата пушеше малко само след силно форсиране с черен пушек и имаше голям разход на масло(5л за около 10 000км)Мерена компресията преди ремонта около 12 атм затова мисля че износени сигменти едва ли е причина. Вървеше прилично само леко "заглъхване" при стартиране а след това добре.... Основния въпрос е....при зацепването коляновия вал е фиксиран в ГМТ с болт с дължина 38,3 мм това прочетох за двигатели Дуратек .Моля ,ако накой знае дали за Зетек е същия или е имал подобен проблем да пише.
За съжаление този болт ти е най-малкия проблем.Ако отскочиш до София при formaniac , той ще ти я центрова .Но щом при изфорсиране излиза черен пушек не се надявай да си се отървал от разхода на масло.Маслото уплътнява и за това имаш компресия , мощност и добър разход на гориво.За щастие маслото уплътнява , но за нещастие и бързо губи качествата си(вискозитета) подложено на тези екстремни условия.За това ще забележиш рязко увеличаване на разхода на масло след 2-3 хил.км, а може и по-рано.
Имаш сериозен проблем за решаване и той е дали ще я ремонтираш надолу от главата.......
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

ВАЛЕ
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 16 фев 2013, 12:05
Модел на автомобила: fokus 1.6
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фокус 1,6 зетек 1999

Мнение от ВАЛЕ » 23 сеп 2013, 20:32

Много голям разход на масло,май нещо съм оплескал при сглобяването...
[url=http://dobavi.info/cars/Volkswagen/][img]http://dobavi.info/cars/Volkswagen/m36670.gif[/img][/url]

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фокус 1,6 зетек 1999

Мнение от bateto_toshko » 23 сеп 2013, 21:55

ВАЛЕ написа:Много голям разход на масло,май нещо съм оплескал при сглобяването...
Гумичките на всмукателни и изп.клапани са различни , ако си сложил еднакви от там идва разликата.Или просто са объркали в магазина и са ти дали за друг ддвигател гумички.Ако въобще е от тях
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

ВАЛЕ
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 16 фев 2013, 12:05
Модел на автомобила: fokus 1.6
Status: Извън линия

Re: Проблем с Фокус 1,6 зетек 1999

Мнение от ВАЛЕ » 24 сеп 2013, 21:37

Относно гумичките-да,в комплекта (Виктор Рейнц) има 2 пликчета-едните с керемидено-червен а другите с зелен или син(не си спомням) цвят.Естествено е човек да си помисли че червените са за изпускателните .Влизаха плътно на клапаните (мисля че са 6мм)Единсвено ме смути липсата на предпазител за клапана,който предпазва новите гумички от нараняване при преминаване на каналите на полуконусчетата,какъвто съм срещал в комплект на същата фирма при смяна на гумички на другата ми кола Ситроен Саксо.Но на Фокуса каналите са заоблени и няма вероятност да ги наранят затова само ползвах масло.При подмяната(същите на вид и цвят) се наложи да изпиля стари руски клещи с които много лесно ги извадих с леко завъртане.....А между другото след изминати 100-тина км по моя визуална преценка пушенето намаля наполовина и промени цвета от бяло-сив към сиво-черен цвят може би заради по-пълното изгаряне заради намаленото постъпващо в цилиндрите масло от припасването при работата между новите гумички и стъблото на клапана (в това не съм сигурен но се надявам ,че не ми се отваря двигател)........Благодарско на тези които четат темите и се опитват да помогнат на нуждаещи се със съвет! Поздрави на всички съфорумци!
[url=http://dobavi.info/cars/Volkswagen/][img]http://dobavi.info/cars/Volkswagen/m36670.gif[/img][/url]

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта