Тъй като съм голям фен на пастирането и полирането мога да Ви кажа че колкото по-често се пастира една кола - толкова по-добре изглежда боята, по-добре се запазва(консервира лака) и съответно по-лесно се почиства.Използвал съм много пасти и имам над 10 вида в момента.Като цяло те се делят на полиращи и абразивни.С абразивните се премахват драскотини, набита боя(при съприкосновение с друг автомобил) и матиран лак.А с полиращите само се подобрява вида на боята и се предпазва от атмосферни условия.
Аз съм фен на пастирането и го правя минимум 2 пъти в месеца.А при гаражни коли не е необходимо това.Една полираща паста запазва качествата си средно 1 месец.Или просто казано филма който образува с времето изчезва.Вследствие на атмосферните условия.Особено лятото при температури над 30 градуса, и зимата в следствие на минусовите температури , солта и лугата по пътищата.
На пазара има всякакви пасти от свръх скъпи(професионални) до любителски за по 6-7лв.
Пробвал съм всякакви и мога да кажа че свръх скъпите не са най-качествените.Хубави пасти за
полиране са:Степенувани по качества-
1."Сонакс" 15-20лв
2."Нигрин" 15-20лв
3."Търтъл" 15-20лв
4."Ню финиш" Американска няма я на българския пазар, донесоха ми я от САЩ
5."Кар план" 6-15 лв.
6."Абро"10-15лв
7."Аджип" страхотна паста, но изчезна от пазара
Има и полиращи пасти с подсилване на цвета.Те също освежават боята но се нанасят по-трудно, чувствителни са топлото време и слънцето при нанасяне(засъхват бързо)и оцветяват много гумените и пластмасови елементи.
Изобщо за препоръчване е преди пастирани всички пластмаси и гуми около ламарините които ще се пастират да се облепят с книжно тиксо.Много важно условие е и колата да е добре измита с авто шампоан преди пастиране.
Абразивните пасти са много видове.Различават се спрямо големината на абразива.Има някой които свалят много, а други по-малко от слоя лак.Трябва много да се внимава при използването им.И съвсем внимателно да се разнасят.При неправилно боравене може да се получи още по лош ефект.Като например сваляне на целия лак на боята или направо достигане до грунд.
Купешките абразивни пасти на по-горе посочените от мен фирми се справят с леки драскотини.А леки са тези драскотини при които не се е показал грунда под боята или метал.Леки драскотини от храсти, тръни,съприкосновение с пластмаси и удари от камъчета с наранен само лаков слой не са проблем.
За по-груби драскотини до грунд може да се използват абразиви от професионалните фирми "3М", "Мирка" и прочее.Но винаги трябва да се направи консултация със специалист за точния избор на паста.Аз лично използвах подобна паста за умишлена драскотина на багажника която беше стигнала до грунд.След 2 часа търкане на ръка тя се скри на 85% и почти беше заличена.При използването на абразивни пасти е задължително след това да се запечата боята с полираща-восъчна паста.
Матирани бои се възтановяват само временно и след 1 до 2 месеца пак добиват същия вид.Особено податливи на това са червените бои и неметалиците.Драскотини и язви от камъчета до метал се оправят само чрез пребоядисване.