двигателя изстива, проблем ли е

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
tangel
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 06 яну 2014, 15:19
Модел на автомобила: ford focus 1.6D
Status: Извън линия

двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от tangel » 06 яну 2014, 15:52

Здравейте , нов съм във форума затова моля да ме извините ако допускам някой"форумски" грешки. Искам мнение по следния "проблем" : колата ми е фокус дизел 1.6 ,90кс, 2010г, имам я от скоро 3-4 месеца .Забелязах че имам проблем с температурата - колата стои доста студена в градски условия около 65-70градуса. Смених термостата - оригинален от МП, в комплект с датчика за температурата на уреда и наблюденито ми е следното: Колата загрява нормално ( не мога да кажа че е бързо ..."нормално"), и си държи около 85-86 градуса и всичко е ОК до момента в който не пусна парното. Двигателя рязко изстива пак до около 65-70 гр. Колата е с обикновен климатик( не климатроник), интересното е че дори при ниско показание на температурния уред , имам страхотно парно - доста топло. Притеснението ми е за двигателя - бързо ще си отиде "горкия" в такъв студен режим.Ще отида МП да питам, какво е това нещо, загрят двигател да изстива за сметка на комфорта в купето?

JFS
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от JFS » 06 яну 2014, 16:46

Не се хаби да ходиш в МП. Този филм го играх миналата зима.
Първо да ти кажа, че колата ти е напълно в ред, не се притеснявай.
Просто е произведена без допълнителния електрически подгрев на антифриза. Т.е. произведена е за България (най-вероятно в твоя случай) или за друга държава която се приема от немците за топла. В този случяй го икономисват доотоплителя. Сега възможностите са ти три. Първата е да си мръзнеш така всяка зима (е, тази не е много студена, но следващата едва ли ще е толкова благосклонна). Втората е да монтираш автономен доотоплител (например Вебасто). Това ще ти струва около 2000-2500лв. Третата възможност е да искаш от МП да ти монтират електрически доотоплител- фабричния който се монтира от завода. Колко ще струва незнам. На мен ми отказаха, защото според тях колата работи нормално. Исках да ми го дадат това становище черно на бяло на подпечатан документ, и да го изпратя в Германия да видят, че според колегите им от МП 60гр.С е нормална работна температура на двигател. Естествено не ми дадоха.
Това беше миналата зима. Тази обаче ми дадоха писмено съгласие да монтирам Вебасто, за да не се отрази на гаранцията. След това май се усетиха и бяха звъняли на представителите на Вебасто и да им казват, че не е било коректно така и трябвало МП да извършват тази услуга. Та за това си мисля, че може би сега биха се съгласили с вариант три. Самоче не си губи времето в диалози с приемчиците, а ми влез в контакт направо с бранд мениджъра. Той е запознат с моя случай, така че няма да се обяснявате дълго и ще те разбере какво искаш.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

tangel
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 06 яну 2014, 15:19
Модел на автомобила: ford focus 1.6D
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от tangel » 07 яну 2014, 01:42

Да прав си, благодаря за съвета, наистина нямаше смисъл да ходя до МП, според тях всичко енормално и аз съм искал много-хем колата да гори малко, хем да ми е топло вътре? Ужас ,идваше ми ,да си скъсам дипломата. Тези хора просто не им е мястото там. Но това е друга тема, сега остава сами да си решаваме пролема. Можеш ли да ми изпратиш номер или нещо подобно за този отоплител. А аз печките ще ги разгледам от сайта им. Благодаря ти.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от synthez 3D » 07 яну 2014, 07:12

Ето тук сме обсъждали този проблем.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от HACKO » 07 яну 2014, 08:57

Оргиналния ел. отоплител ще е изгоден ако го намериш отнякъде втора употреба на ниска цена, остава обаче въпроса дали е заложено управление. Предполагам че нов монтиран в МП ще е на цена близка (а не е изключено и по-висока) до цената на Вебасто. В тази ситуация Вебасто заради автономността си и допълнителните екстри печели много голяма преднина.

П.П. А сигурен ли си, че нямаш оргинален ел.отоплител, на който да са му изгорели свещите и затова да изстива?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

JFS
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от JFS » 07 яну 2014, 09:41

Да наистина за да не пиша пак същото виж темата от линка който е дал Synthez3D. Подробно съм описал доотоплителя.


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

tangel
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 06 яну 2014, 15:19
Модел на автомобила: ford focus 1.6D
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от tangel » 07 яну 2014, 16:28

Благодаря ви за информацията, значи ще ми се наложи да правя "upgrage" на фокуса. Не съм го очаквал от Форд. Но... какво да се прави-човек се учи цял живот. Наистина предпочетох варианта с автономното Webasto. Днес отивам да видя на един по старичък фокус как е монтирана и ще прекопирам от него. Ел. отоплителя наистина е оригинално решение (което предпочитам) но трябва доста инсталация, релета, датчик и т.н. няма да стане както трябва. Ще пиша какво съм направил в крайна сметка. Идва ми една идея ...която малко ме е срам да споделя , но все пак - дали няма да има ефект ако сложа един "кран" на входа на радиатора за купето( все пак той се явява най-големия охладител ) и да намаля количеството антифриз което се върти (охлажда) през него. Нищо не ми пречи - да направя една такава проба . Ще ви кажа какъв е резултата. Не мога да оставя нещата така - просто студения двигател ще си отиде още преди да съм се порадвал на самата кола. :roll:

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от synthez 3D » 07 яну 2014, 18:59

tangel написа:Не съм го очаквал от Форд. Но... какво да се прави-човек се учи цял живот.
Колега, проблема не е във Форд, а в това ,че е дизел. Всички дизели са така, ако искаш да загрява-допълнителен отоплител. Марката няма значение.
Изображение

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от teoto » 07 яну 2014, 19:51

Не съм съгласен. От 25г. карам дизели и никога не съм имал проблем с температурата ( vw транспортер 2.4d, ескорт 1.8d, пежо 307 2.0hdi, фокус 1.8tdci}. Ако имаш възможност замери темп. на двигателя когато казваш че е ниска, пипни маркучите на радиатора преди да е отворил термостата(може да е дефектен).Той е регулатора на темп. на двигателя. Доколкото знам 1.6 90к.с. е пежо двигател, а в пежо форума не се оплакват. Успех

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от HACKO » 07 яну 2014, 20:42

teoto написа:Не съм съгласен. От 25г. карам дизели и никога не съм имал проблем с температурата ( vw транспортер 2.4d, ....
Да обаче VW Транспортер/Мултиван 2.5 TDI има стандартно отоплител на Вебасто и пак изстива като работи на място и е пуснато отоплението. Отоплителя е воден, само за подпомагане на загряването, включва се автоматично и няма ръчно управление. Транспортера ни има и въздушен отоплител за купето, той е със ръчно управление.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

JFS
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от JFS » 07 яну 2014, 21:24

Всички комънрейл двигатели са така, независимо от марката и модела. Ако имат доотоплители - добре, но не всички имат.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

tangel
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 06 яну 2014, 15:19
Модел на автомобила: ford focus 1.6D
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от tangel » 08 яну 2014, 15:26

Не знам дали ще е интересно, но искам да споделя един "експеримент" който направих. Сега, пробвах да намаля постъпващото количество антифриз в радиатора на парното. Как го направих - елементарно, монтирах един кран на входа на радиаторчето за купето. Резултата е следния. Когаро затворя напълно този кран и топлия антифриз не върти през парното, двигателя не изстива при работа на място. Достига си работната температура и си я потдържа нормално. Ако следя по стрелката - достига до малко преди 90гр. след което леко изстива и после пак вдига до 87-88гр. Което е знак, че новия термостат работи нормално.И основния "виновник" за студения двигател е доста големия радиатор на парното. След това пробвах с леко и постепенно отваряне на притока на антифриз през вътрешното радиаторче, докато не усетя "задоволителна" топлина от въздухуводите. За да съм честен има едно положение при което двигателя не изстива , но парното е толкова вяло, почти никакво и така докато не отвориш крана почти до край, т.е. резултата е ,че за да имаш нормално топло парно, този приток на топъл антифриз не трябва да се намаля. Може би ако се намали размера на самия радиатор - ефекта ще е по добър ,т.е. дебита да си остане същия, а охлажданата площ по-малка, но това е в сферата на хипотезите в които не мисля да се задълбавам. Ще постъпя по най-логичния според мен начин -монтаж на допълнителен отопител (вебасто или нещо друго) който да компенсира този голям охладител. Четйки по стри теми виждам че това е правилния път. Мисълта ми е ако на някои му "хрумне" тази "тъпа" идея с крана - да не се хаби изпробвах я , не работи.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от dreadx » 14 яну 2014, 22:39

Според мен дори без протокол от МП, пиши на германците, да видим те какво ще кажат. Има вероятност от МП да са поръчали колите без подгревател, понеже ще им излезе по-евтино и ще приберат отгоре още някой лев. Това не значи, че колите трябва да се продават така.

Ако въпреки всичко ти откажат съдействие, искай без да ти отпада гаранцията да ти разрешат да си монтираш подгревателя сам.
Няма нужда да купуваш Webasto за 2500 лв., ако може да си намериш за 4-500 лв. на старо.

Или може да си монтираш от ел.агрегатите за доподгряване - те стават за много малко работи и май се намират доста по-евтино. Ако може да ги храни алтернаторът защо не.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от aspasia » 22 яну 2014, 14:02

То и при мене е така колата загрява нормално като включа парното стрелката отива наляво или по точно изстива форда е бензинов без газова уредба. Не знам дали ако сменя термостата с който отваря на 82 градуса дали няма да е по добре въпреки че по каталог го дават да отваря на 74 градуса. Гледах по форумите но не намерих някъде информация дали може да се смени с 82 градусов термостат ако някой е правил такава процедура на такъв двигател да драсне един ред!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от HACKO » 22 яну 2014, 15:09

Не прави нищо, че ще си навлечеш проблеми, повечето Фокуси 1.6 имат проблем с прегряване, при тебе не само работи нормално ами и изстива.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=41304
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от aspasia » 24 яну 2014, 10:18

HACKO написа:Не прави нищо, че ще си навлечеш проблеми, повечето Фокуси 1.6 имат проблем с прегряване, при тебе не само работи нормално ами и изстива.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=41304
Само че при тях проблема е че са с газова уредба а аз нямам. В магазините масовият термостат за форд фокус МК1 е за 82C единствено в МП има на 74С на цена 50 кинта което си е доста за един термостат. Просто искам да питам ако се наложи да сменям моят с 82С дали ще е проблем?

Потребителски аватар
chistacha
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от chistacha » 24 яну 2014, 10:49

Само не разбрах къде е проблема със смяната? Щом ти го дават за заместител в магазина и щом ти е мерак да се бъзикаш - слагай го и виж какво е положението. Не е милиони тоя термостат, та ако почне да ти загрява - слагаш си пак стария, докато събереш пари да си вземеш оригинален. Надявам се не си мислиш, че ще си единствения, който слага термостат на 82°С на форд фокус.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от aspasia » 24 яну 2014, 10:52

chistacha написа:Само не разбрах къде е проблема със смяната? Щом ти го дават за заместител в магазина и щом ти е мерак да се бъзикаш - слагай го и виж какво е положението. Не е милиони тоя термостат, та ако почне да ти загрява - слагаш си пак стария, докато събереш пари да си вземеш оригинален. Надявам се не си мислиш, че ще си единствения, който слага термостат на 82°С на форд фокус.
Проблем няма просто исках мнение дали термостата който отваря на 82С ще прави проблеми ако се сложи?

Потребителски аватар
chistacha
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от chistacha » 24 яну 2014, 11:06

Ами шанса е 50 на 50 - или ще стане всичко наред, или не. Никой не може да каже как ще се държи на твоя автомобил. Има и хора, които са сложили такъв на 82 и нямат проблеми.

Колко наляво ти отива стрелката, та си взел да се притесняваш? И докато си на място ли става това или И в движение?

И въобще защо я водим тая дискусия, при положение, че говорим за 20 лева разлика в цените, от които половината ще избиеш от доливане на охладителна течност, ако се наложи повторна смяна... Иди и си сложи оригинален, та поне ако проблемът остане, да си относително спокоен, че не е от термостат. Хем има сумати хора с проблеми точно на тоя двигател, хем ти искаш да се набуташ и да пробваш да минеш метър...

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: двигателя изстива, проблем ли е

Мнение от aspasia » 24 яну 2014, 11:15

chistacha написа:Ами шанса е 50 на 50 - или ще стане всичко наред, или не. Никой не може да каже как ще се държи на твоя автомобил. Има и хора, които са сложили такъв на 82 и нямат проблеми.

Колко наляво ти отива стрелката, та си взел да се притесняваш? И докато си на място ли става това или И в движение?

И въобще защо я водим тая дискусия, при положение, че говорим за 20 лева разлика в цените, от които половината ще избиеш от доливане на охладителна течност, ако се наложи повторна смяна... Иди и си сложи оригинален, та поне ако проблемът остане, да си относително спокоен, че не е от термостат. Хем има сумати хора с проблеми точно на тоя двигател, хем ти искаш да се набуташ и да пробваш да минеш метър...
Разликата в цените е 35 лева защото като купуваш в МП термостата уплътнението се продава отделно което струва 6 лева иначе на Wahler цената е 20 лева с уплътнението. Разговора тръгна в друга посока относно за цените ако става за въпрос мога да го поръчам от E-bay и то с доставка ще ми излезе 30 лева. Исках някой който е монтирал такъв дали е по добре за двигателя или по зле?

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта