Обслужване на Ford Focus MK1 1.6 автоматик

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
ivan_s
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 21 яну 2014, 18:36
Модел на автомобила: Focus 1 Hatchback 1.6 Zetec-SE Automatic
Status: Извън линия

Обслужване на Ford Focus MK1 1.6 автоматик

Мнение от ivan_s » 12 фев 2014, 15:53

Здравейте,
На път съм да купя един Focus автоматик от автокъща "нов внос" от Австрия. Според VIN кода автомобилът е произведен в Германия през август 2001 г., двигателят е 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS), скоростната кутия е 4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E. Външно и вътрешно е доста запазен, няма следи от удари. Покарах го 1-2 км - сменя предавки плавно, без придърпвания и тласъци. Джамбазинът се нави да закарам Фокуса за диагностика в Мото Пфое. Казаха ми, че двигателят и скоростната кутия са наред, имало малки грешки в някакви датчици, но ги изчистили. Ангренажният ремък и накладките били към края на ресурса си и трябвало да ги сменя, но не било много спешно. Направиха ми оферта за пълно обслужване - масла, ремъци, филтри, ролки - за 700 лв. Не съм много вътре в нещата, но ми се струва скъпичко. И се чудя в момента какво да правя... :oops: Ако реша сам да си поръчам частите, кои точно да поръчам и на кой производител да търся? Искам да са качествени, а не някое менте. Чувам различни мнения за маслото на автоматичната кутия - може ли да се смени изцяло или само се освежава, т.е. източват се 3-4 литра от старото и се долива толкова ново? Май доста станаха въпросите, но нямам никакъв опит и разчитам на вас за помощ.
Благодаря предварително на всички отзовали се.

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Обслужване на Ford Focus MK1 1.6 автоматик

Мнение от mladen1984 » 17 фев 2014, 23:01

Ще се опитам да ти отговоря максимално кратко и същевременно изчерпателно.
За автоматиците и смяната на масло се е изписало много в този форум.Кои мнения са компетентни, кои не не смятам да коментирам.Спрямо литературата която съм изчел при моделите на форд няма частична смяна на маслото.Тоест маслото се сменя или цялото или не се сменя въобще(в смисъл че ако колата е на реални километри 200-250 000 км.)Завода Форд казва че маслото в автоматичните скоростни кутии, механичните такива, както и диференциалите не подлежи на смяна през целия експлоатационен период на колата.Долива се само или се сменя след ремонт.Това все пак не означава че може да превъртиш километража с едно и също масло.При работата на автоматичните кутии има триене на фрикционните елементи в тях, в следствие на което се отделя температура и фрикционен материал.В следствие на което маслото влошава характеристиките си.И ако не бъде сменено може да доведе до сериозни повреждания вътре в кутията (примерно запушвания в някоя хидромагистрала и тем подобни.)За това имайки предвид това е хубаво да си видиш какво е състоянието му в момента.Какво е на цвят(бистро ли е?), мирис(мирише ли на прегоряло?).
Хубаво е ако е видимо потъмняло да го смениш.Ако е много бистро и като ново това означава че е сменяна скоро.Нормално е маслото да потъмнее в процеса на експлоатация.
Като го сменяш трябва да избереш масло от същия тип който препоръчва производителя.Всяка скоростна кутия върви с определен тип масло.Затова виж спецификацията на форд за твоя тип кутия(пиши я в сервизната книжка на колата).В мото пфое цените на маслата са много скъпи, особено на хидравличните.Спокойно може да го замениш с еквивалент на Кастрол, Валволин или др. доказани марки.
За смяната на ролки също може да не взимаш от Мото-пфое но трябва да заложиш на еквиваленти на други известни марки, като Бош, Меиле или др. качеството е аналогично, но цените са доста по-евтини.За ремъци особено ангренажни НЕ ТРАБВА ДА СЕ ПЕСТИ и моя съвет е да се спреш на оригинала.За филтрите може да сложиш каквито поискаш и не оригинални от рода на Бош, Филтрон, Мейле, Манн или др. Цените са 2 или 3 пъти по евтини от Мото-пфое.Надявам се че съм ти бил от полза.И фокусите са много здрави и непретенциозни автомобили.Идеалния избор цена-качество.Успех с избора на кола! _friends_
Изображение

Потребителски аватар
ivan_s
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 21 яну 2014, 18:36
Модел на автомобила: Focus 1 Hatchback 1.6 Zetec-SE Automatic
Status: Извън линия

Re: Обслужване на Ford Focus MK1 1.6 автоматик

Мнение от ivan_s » 19 фев 2014, 19:13

Благодаря, колега. Колата е купена и вече е в сервиз. Някои приятели ме вбесиха с думите: "И ти се каниш да седнеш в кола, на която пише Ford?" Теглих им една... :lol: Автомобилът е страхотен! Да не се изхвърлям, ама съм направо влюбен в него. Купих консумативи на INA, GATES, BOSCH, MAHLE и KNECHT. Маслото в авт. скоростна кутия леко кафенее, но не мирише на изгоряло. Засега ще го оставя така, докато проуча подробно въпроса. Между другото, в оригиналното упътване за експлоатация (Bedienungsanleitung), което получих, пише, че маслото се сменя на 50-60 000 км. В сервизната му книжка не е отразена смяна.
Благодаря още веднъж за отзивчивостта.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Обслужване на Ford Focus MK1 1.6 автоматик

Мнение от ЯЛТА » 19 фев 2014, 20:23

ivan_s написа: Колата е купена и вече е в сервиз.
Браво, честита да ти е ! Наснимай я, и пусни тема в "моята кола".
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта