Проблем с Фокус, 1,6 Зетек СЕ
Публикувано: 16 мар 2014, 22:25
Здравейте колеги, ще ви помоля за мнение относно проблем, който имам с фокусчето, че вече ми омръзна да ходя по майстори, да хвърлям пари и накрая пак да се мъча с фокуса и той с мен
Колата е следната Форд Фокус, бензин, двигател 1,6 Зетек СЕ, 16V, 2001г., хечбек
Проблемите започнаха със странен шум като леко тракане или свистене около външния ремък (не ангренажния) и ролките, който се появяваше понякога и понякога изчезваше, иначе колата си вървеше без проблем до тогава. След като я погледнаха майстори решиха да сменят външния ремък и паразитна ролка, че нещо не била наред, заедно ми смениха и моторчето на чистачките, че и то сдавало багажа (предполагам не е от значение, но да опиша цялата ситуация:) ) Та след тази интервенция и усетих промяната в колата, няма мощност, няма "ряз", в ниските обороти колата я няма никаква, натискам до край педала на газта а колата не реагира, друг път реагира ... Оборотите също играеха, нагоре и надоло, като понякога падаха до 200-300 оборота, понякога направо си гаснеше. Предположихме, че може да е замърсена дросел клапа и майсторите и почистиха, но проблема остана. Разкачвахме акумулатора да изчистим грешки в компютъра, но след малко работа на двигателя пак се появяваше. След това я закарахме на диагностика при друг майстор, каза че му показва че ламбда сондата държи висок волтаж, около 1V, решихме да я сменим, след смяната обаче пак резултата е същия ... Сега се чудят дали не е МАП-а, не съм наясно какво точно е това, но даже след като го разкачиха от буксата му този мап, майстора каза че колата даже почнала да показва по коректни стойности ... Та сега евентуално ще се проверява дали не е от този мап-датчик, че ако не е бил той, то тогава следващото за проверка било компютъра и евентуална замяна ... луда работа, вече не знам какво да си мисля и къде ще му излезе края, затова моля някой ако се сеща за какво иде реч да сподели
П.С. Прочетох в една друга тема във форума, че едно друго фокусче е имало също проблем с оборотите и се е оказало малка цепнатина в маркуче и след смяната му да се е оправил проблема. Когато ми сменяха ремъка и ролката, разкачаха от едната страна двигателя, като за целта беше нужно да размонтират и мръднат казанчето на антифриза и хидравличната течност(ако не се лъжа то беше), да не би тогава да се е размърдал или прецакал някакъв мъркуч, кабел, букса ...???
Колата е следната Форд Фокус, бензин, двигател 1,6 Зетек СЕ, 16V, 2001г., хечбек
Проблемите започнаха със странен шум като леко тракане или свистене около външния ремък (не ангренажния) и ролките, който се появяваше понякога и понякога изчезваше, иначе колата си вървеше без проблем до тогава. След като я погледнаха майстори решиха да сменят външния ремък и паразитна ролка, че нещо не била наред, заедно ми смениха и моторчето на чистачките, че и то сдавало багажа (предполагам не е от значение, но да опиша цялата ситуация:) ) Та след тази интервенция и усетих промяната в колата, няма мощност, няма "ряз", в ниските обороти колата я няма никаква, натискам до край педала на газта а колата не реагира, друг път реагира ... Оборотите също играеха, нагоре и надоло, като понякога падаха до 200-300 оборота, понякога направо си гаснеше. Предположихме, че може да е замърсена дросел клапа и майсторите и почистиха, но проблема остана. Разкачвахме акумулатора да изчистим грешки в компютъра, но след малко работа на двигателя пак се появяваше. След това я закарахме на диагностика при друг майстор, каза че му показва че ламбда сондата държи висок волтаж, около 1V, решихме да я сменим, след смяната обаче пак резултата е същия ... Сега се чудят дали не е МАП-а, не съм наясно какво точно е това, но даже след като го разкачиха от буксата му този мап, майстора каза че колата даже почнала да показва по коректни стойности ... Та сега евентуално ще се проверява дали не е от този мап-датчик, че ако не е бил той, то тогава следващото за проверка било компютъра и евентуална замяна ... луда работа, вече не знам какво да си мисля и къде ще му излезе края, затова моля някой ако се сеща за какво иде реч да сподели
П.С. Прочетох в една друга тема във форума, че едно друго фокусче е имало също проблем с оборотите и се е оказало малка цепнатина в маркуче и след смяната му да се е оправил проблема. Когато ми сменяха ремъка и ролката, разкачаха от едната страна двигателя, като за целта беше нужно да размонтират и мръднат казанчето на антифриза и хидравличната течност(ако не се лъжа то беше), да не би тогава да се е размърдал или прецакал някакъв мъркуч, кабел, букса ...???