Страница 1 от 1

Проблем с Фокус, 1,6 Зетек СЕ

Публикувано: 16 мар 2014, 22:25
от m_fokus
Здравейте колеги, ще ви помоля за мнение относно проблем, който имам с фокусчето, че вече ми омръзна да ходя по майстори, да хвърлям пари и накрая пак да се мъча с фокуса и той с мен :)
Колата е следната Форд Фокус, бензин, двигател 1,6 Зетек СЕ, 16V, 2001г., хечбек
Проблемите започнаха със странен шум като леко тракане или свистене около външния ремък (не ангренажния) и ролките, който се появяваше понякога и понякога изчезваше, иначе колата си вървеше без проблем до тогава. След като я погледнаха майстори решиха да сменят външния ремък и паразитна ролка, че нещо не била наред, заедно ми смениха и моторчето на чистачките, че и то сдавало багажа (предполагам не е от значение, но да опиша цялата ситуация:) ) Та след тази интервенция и усетих промяната в колата, няма мощност, няма "ряз", в ниските обороти колата я няма никаква, натискам до край педала на газта а колата не реагира, друг път реагира ... Оборотите също играеха, нагоре и надоло, като понякога падаха до 200-300 оборота, понякога направо си гаснеше. Предположихме, че може да е замърсена дросел клапа и майсторите и почистиха, но проблема остана. Разкачвахме акумулатора да изчистим грешки в компютъра, но след малко работа на двигателя пак се появяваше. След това я закарахме на диагностика при друг майстор, каза че му показва че ламбда сондата държи висок волтаж, около 1V, решихме да я сменим, след смяната обаче пак резултата е същия ... Сега се чудят дали не е МАП-а, не съм наясно какво точно е това, но даже след като го разкачиха от буксата му този мап, майстора каза че колата даже почнала да показва по коректни стойности ... Та сега евентуално ще се проверява дали не е от този мап-датчик, че ако не е бил той, то тогава следващото за проверка било компютъра и евентуална замяна ... луда работа, вече не знам какво да си мисля и къде ще му излезе края, затова моля някой ако се сеща за какво иде реч да сподели :)

П.С. Прочетох в една друга тема във форума, че едно друго фокусче е имало също проблем с оборотите и се е оказало малка цепнатина в маркуче и след смяната му да се е оправил проблема. Когато ми сменяха ремъка и ролката, разкачаха от едната страна двигателя, като за целта беше нужно да размонтират и мръднат казанчето на антифриза и хидравличната течност(ако не се лъжа то беше), да не би тогава да се е размърдал или прецакал някакъв мъркуч, кабел, букса ...???

Re: Проблем с Фокус, 1,6 Зетек СЕ

Публикувано: 17 мар 2014, 20:56
от peigera
Мап се чисти. Не е задължително да се сменя. Провери кабели и свещи, датчиците по мотора. Също така често създават проблем изолацията на кабелите по двигателя. Ако си от Бургас-ко обади се ще я погледна. Не се набутвай излишно със смяна на това и онова защото ,,майсторите,, така си мислели. Всяка част може да се провери и ако е необходимо да се замени. За жалост обаче повечето работят на принципа на смени това, а не е от него е чакай сега ще сменим друго и така нататък.

Re: Проблем с Фокус, 1,6 Зетек СЕ

Публикувано: 23 апр 2014, 17:17
от m_fokus
След близо 2-месечно ходене по мъките колата вече е читава и смея да твърдя, че си върви добре. Благодарности на колегата peigera който ми оправи проблема :)
Препоръчвам го на хората от Бургаска област :)

Re: Проблем с Фокус, 1,6 Зетек СЕ

Публикувано: 24 апр 2014, 00:33
от dreadx
Кажи все пак какъв е бил проблемът. Това гаснене и промяна на оборотите изглежда на бедна смес. Но със същия успех може да гасне и да не държи обороти при проблеми в запалването на 1-2 цилиндъра, или в горивото. Но защо пък ламбда-сондата е давала 1V? От друга страна ако ламбда-сондата лъже комп-а (напр. поради някакъв кабелен проблем той чете грешно от нея), може комп-а да си мисли, че все е богата сместа и да я обеднява на макс.
Но пък показанията на ламбдата май не се гледат при ускорение.
Не знам с дебитомер ли е, с MAP ли е, но ако този датчик дава грешни показания може да се получи сериозен проблем и от него. Също има инжекциони, които при дефект в някой по-съществен датчик минават в авариен fail-safe режим. Колата започва да върви ужасно зле и да харчи много - колкото да я дотъркаляш до сервиза.

Много са нещата, които трябва да се проверят и аз също съм съветвал доста хора от Бургас да ходят за диагностика при peigera.
За съжаление е доста разпространена практиката "майстори" да се опитват със смяна на части да уцелят дефекта - и понякога успяват.

Но не се прави така по простата причина, че може дефектът да е в дебитомера, а може да е в кабела към дебитомера (например някакви майстори да са го скъсали, докато са сменявали моторчето за чистачките). И в двата случая компютърът пак ще чете глупости.
И ако проблемът е в кабела, със смяната на датчика нищо няма да се промени --> ще видим че разлика няма, ще сменим следващия датчик, по-следващия и лека-полека ще стигнем и до смяна на компютъра.

В заключение ще кажа, че не всеки майстор може да уцели проблема от първия път. Но има майстори по инжекциони, има майстори по ходова част, има по двигатели, по ел-инсталации и т.н. И не всеки е компетентен по всичко. Но повечето не го осъзнават и с готовност се хващат да пробват дали пък няма да уцелят дефекта. Ако видите, че майсторът нищо не проверява, не прави измервания и т.н., ако веднага ви обяви коя е дефектната част и ви прати да си я купите, то най-вероятно е готов да сменя части напосоки - потърсете и друго мнение преди да започнете да си купувате частите.

Re: Проблем с Фокус, 1,6 Зетек СЕ

Публикувано: 25 апр 2014, 01:43
от peigera
Проблема при колегата беше неправелно зацепен ангренажен ремък. Беше с два зъба и половина на закъснение. Ламбда собдата беше забила на богата смес и най вероятно поради тази причина му е бяха сменили с нова на Бош която също беше забила на богата смес. В действителност обаче сондата си работи и не е забила а показва реално богата смес каквато е в действителност поради голямото закъснение заради ремъка. Лошото е, че колегата си кара колата ежедневно и на дълги разстояния и доста се е измъчил понеже нямаше никаква мощност и това е правише крайно неприятна за шофиране.