Мондео МК3 2.2 TDCI или Мондео МК3 2.5 V6

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мондео МК3 2.2 TDCI или Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от martin1977 » 02 авг 2014, 10:49

Колеги, отдавна се оглеждам за МК3, макар и да не са толкова "благоприятни" коментарите за този модел. Но за сега се абстрахирам от тях и задавам въпроса си в тази тема. Чудя се кое да избера между Мондео 2.2 TDCI 155 к.с. (2004-2005) или МК3 с бензиновия 6-цилиндров мотор 2.5 170 к.с (2002-2003), което да се газифицира - кое ще върви повече и като горивни разходи кое ще е по-икономично? На пазара бензиновото върви с около 1500 лева по-евтино, но защото е 1-2 години по-старо, а и като му се сложи газов инжекцион ще доближи цената на дизеловото. По-принцип предпочитам бензинови коли, а и точно този мотор го използват още от първото издание на Мондео през 1993г. и макар по-остаряла технология, се е доказал като много здрав и сполучлив мотор. За 2.2 ТДСИ съм чувал, че освен по-нова технология е и доста мощна и бърза кола и макар да е по-безпроблемен от 2.0 ТДСИ, също има оплаквания, все пак е дизел, а от онези години дизелите на Форд си имат своите болежки. Кажете като обслужване, части, ремонти и разходи кое колко приблизително ще излезе. Почти съм сигурен, че бензиновото в случая е по-непретенциозно и евтино за поддръжка и обслужване, но все пак хора с преки наблюдения и опит са добре дошли в темата ми. Колебая се - везните клонят към В6 2.5 мотора, но вашите коментари или ще потвърдят предпочитанията ми, или ще ги променят в обратна насока. Кои са слабите места на тези 2 модела и най-вече кое ще е по-икономично (бензиновото на газ) и кое ще върви повече? Благодаря!

Milcho
потребител
потребител
Мнения: 428
Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 2.2 TDCI или Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от Milcho » 02 авг 2014, 13:01

За разхода на гориво ти трябва да си направиш сметките. Според стил на шофиране и изминати километри.

Ако приемем, че вземеш читава кола, то бензина има по-малък шанс да ти образува някой по-скъпичък ремонт. И двата вървят чудесно, а разхода си им е съвсем нормален.
Също така на V6-цата, ако не се монтира и настрои качествено газ-та, ще ти образува много нерви.

Лично мен много ме радва 2.5-цата и пак бих си купил.... дори и 3.0.... Ама пусти фордове, защо с предно ги правят *00139*

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 2.2 TDCI или Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от urgan » 04 авг 2014, 15:33

Направи темата на месеца бензин или дизел :D
Добре де в предните теми ме убеждаваше как 2.5 бензин те лепила за седалката пък дизела невървял и други такива, сега правиш тема и питаш кое ще върви повече. Продължавам да си мисля че бензиновото 2.5 с газ ще ти скъса джобовете едно че трябва да инвестираш в хубав ГИ и друго че няма да ти гори 5-6 на 100. Всяко вмешателство в една система не води до нищо хубаво. Особено градско (софийско) каране разхода няма да ти хареса изобщо. Безспорно бензиновото ще е по-непретенциозно, но при положение че ще дадеш 1000+ лв за ГИ. Каквото и да избереш най-важното е да ти харесва на тебе най вече. От 3.0 имам малки впечатления, но хубави :)
Изображение

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 2.2 TDCI или Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от martin1977 » 04 авг 2014, 16:22

3.0 е дефицит колега и държи мнооого висока цена, а и технологията май е идентична с 2.5. Градско рядко карам, повече ми е извънградско, така че говорим за смесен цикъл като разход. По мои изчисления ГИ-то се изплаща след 10 000 изминати километри, така че поставянето му на този мотор според мен е задължително. Чак "лепи за седалката" е силно казано. Нямам наблюдения върху 2.2 дизела и затова питам, защото колебанията са ми между тези 2 мотора и се надявах в тази тема да се включи човек с опит и от двата мотора. Моя опит е по-скоро теоретичен, а чакам хора с практичен такъв. А що се отнася до разхода, мисля че градско на газ би качило 15 на сто, но защо мислиш че в града дизела ще даде 6 ... обзалагам се че в градски цикъл не би паднал под 8, дори 9, което измерено в пари се равнява на 19 газ, така че си мисля че с газова този мотор би бил една идея по-икономичен от дизела при еднакво каране или еднакъв, но не и по-скъпо. Друг е въпроса дали той на газ ще върви повече от 2.2 дизела. Вече почти за без пари се намира дизел, но 130 коня, а аз определено не искам такъв, защото освен че е слаб, има и доста оплаквания от този двигател, надявам се бензиновия да е по-безпроблемен. То ако ще взимам 130 коня дизела, ще оставя да си карам моето мондео от подписа ми - хем еднакво мощно, хем на газ, хем по-здраво. Идеята е че искам нещо по-мощно и бързо, и в същото време не толкова ядливо на гориво и чупливо.

Milcho
потребител
потребител
Мнения: 428
Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 2.2 TDCI или Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от Milcho » 04 авг 2014, 19:46

Добре, включвам се малко по-конкретно.
Карах 2 години Мк2 с 2.5 170к.с. Беше само на бензин и моите наблюдения над разхода са следните:
Градско Шумен: 12-14
Извънградско:
- с моето нормално каране 9 (карам по-динамично)
- баща ми като го е карал 8 - 8.5
- аз съм правил и 11... :twisted:
Средно: между 10 и 11
Това бяха цифрите при мен. Може да падне още, сигурен съм, а може и да се покачи.
Мотора върви много хубаво и почти на всякакви обороти. Има дроселови клапи на половината смукатели, които ги държат затворени до около 3500 оборота и това води до повечко въртящ момент в ниските и страхотен звук във високите.
Най-често срещаните проблеми са:
- едно виене за няколко секудни когато се запали колата в студено време, което се получава заради резонанс на една тръба и се отстранява много лесно
- управляващия блок на клапите в смукателния колектор, който в един момент прегрява, поради мястото на което е поставен, но това се предотвратява също лесно
Така... за 2.2-ката. За съжаление единствената читава от която имам впечатления е на Алекси. Карал съм я съвсем малко и то без да си позволявам да я настъпя здраво. Също ме е возил 1-2 пъти. Хубаво върви и почти не се чува мотора в купето. С многото въртящ момент на дизела си е голям кеф. За разхода питай него, но последно мисля че сподели около 6 - най-вече извънгадско.

Бензиновото си върви повече.
И пак да кажа, ако се слага газ и се настрои и направи добре, разликата във вървежа ще има практически никаква, а разхода ще е 1-2 литра нагоре и ще останеш доволен.
Иначе и двете могат да ти "скъсат джоба", зависи на каква кола ще попаднеш.
Та така... ако имаш някакви по-конкретни въпроси питай.

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 2.2 TDCI или Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от martin1977 » 04 авг 2014, 23:21

Това беше мнооогоо изчерпателен отговор. Благодаря ти колега.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4523
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 2.2 TDCI или Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от S_C » 04 авг 2014, 23:42

Аз съм привърженик на старата школа., в която определящи за качеството на една кола е цената и на пазара и разходите по поддръжката за период около 100 хил км напред.
Т.е. варианта да си купиш кола за 10 хиляди и да ти трябват още 10 за да минеш горните километри...е абсолютно неприемлвиа, освен ако тая кола не е за представителни нужди и имидж. Но Форд за имидж...признавам си, че не съм чувал за такова животно и силно не вярвам да съществуват хора, които биха седнали да градят репутация с тази марка, както и с още десетина други масово срещани коли. Нищо, че на книга се водят висок клас. Няма такова нещо-цените и лизингите им са такива, че на запад само размера на данъците и разхода на гориво са някаква реална пречка да не се карат и от последния прошляк.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Мондео МК3 2.2 TDCI или Мондео МК3 2.5 V6

Мнение от urgan » 05 авг 2014, 10:06

И все пак да не забравяме че двата двигатела са различни и сравнението помежду тях не е коректно единия е атмосферен другия е турбиниран. Личното ми мнение е че турбо двигателите независимо банзин или дизел са по приятни за каране, въртящия момент се усеща и тази експлозивност при ускорение която я има при дизеловите мондео е голям кеф при каране. Също и екобуста много ми хареса как се набираше. Като разход извън града мисля ще са еднакви като пари или с много малки разлики тука говорим за малки агрегати все пак, не за някви огромни двигатели където да има разлика от 10 литра.
Изображение

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта