Страница 1 от 1

Прегряване на Escort

Публикувано: 18 авг 2014, 22:46
от VAiO
Здравейте колеги. Извинявам се, ако не пиша в правилният раздел.

Имам следният проблем с Ford Escort 1.8 TD 1998г, когато включа климатикът да работи и карам известно време стрелката за температурата бавно и стремглаво се насочва кам червеният сектор и не само се насочва :lol: а и си остава там докато не изключа климатика или оставя по инерция. Перката се включа винаги когато стрелката стигне до "А". Кото не сам включил климатикът нямам никакви проблеми охлажда си нормално, поне така ми каза така нареченият "майстор" че щом не стига до череният сектор значи няма проблем.
Някой ще може ли да ми помогне ???

Re: Прегряване на Escort

Публикувано: 18 авг 2014, 23:27
от HACKO
Ами правилно ти е казал, щом не е в Червеното няма страшно.

Re: Прегряване на Escort

Публикувано: 18 авг 2014, 23:30
от VAiO
Да, може и да е прав обаче ме претеснява повече това което се случва когато е включен климатика....

Re: Прегряване на Escort

Публикувано: 18 авг 2014, 23:40
от HACKO
Ами климатика също генерира топлина, която затруднява работата на основния радиатор и затова ти се покачва температурата.

Re: Прегряване на Escort

Публикувано: 19 авг 2014, 00:05
от VAiO
Да това е нормално, но факт е че температурата става твърде висока. Според мен това не е нормално, ако продължа накрая ще прегрее, защото е видимо че двигателят е много топъл. То, ако продължава да се покачва до каде ще стигне ??? *00200*

Re: Прегряване на Escort

Публикувано: 19 авг 2014, 02:09
от peigera
При включен климатик първия радиатор който е на климата се нагрява с температура над 55гр. Което значи, че въздуха е вече доста загрят и му е почти невъзможно да смогне да охлади втория радиатор който е за двигателя. Според мен едва ли си мил старателно някога радиаторите. Затова вземаш едно обезмаслителче Меглио, (ако ползваш друг прочети ДА НЕ Е АГРЕСИВЕН КЪМ МЕТАЛИ) пръскаш яко колкото можеш и по двата радиатора, оставяш го 5-10 мин. да подейства и след това изплакваш обилно с маркуча. В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ С ВОДОСТРУЙКА ще намачка всички ламели. За целта е силно препоръчително да махнеш маската между двата фара. Ако след тази процедура не се оправи вариантите са няколко: запушени водни магистрали на радиатора, презареден климатик с фреон и поради това вдига много висока температура на кондензация и загрява охлаждащият го въздух много, проблем в мотора. При правилно зареден климатик след измиването на предния радиатор (кондензатор) климатика ще заработи по добре.

Re: Прегряване на Escort

Публикувано: 19 авг 2014, 08:53
от VAiO
Благодаря много за отговора #pelgara. Ще пробвам и ще пиша какво се е случило.

Re: Прегряване на Escort

Публикувано: 19 авг 2014, 20:17
от pepy1
Досега не съм чул форд да прегрее

Re: Прегряване на Escort

Публикувано: 19 авг 2014, 22:10
от HACKO
pepy1 написа:Досега не съм чул форд да прегрее
И аз, особено Ескорт, ама човека е притеснен, трябва да му обърнем внимание.

Re: Прегряване на Escort

Публикувано: 19 авг 2014, 22:26
от peigera
HACKO написа:
pepy1 написа:Досега не съм чул форд да прегрее
И аз, особено Ескорт, ама човека е притеснен, трябва да му обърнем внимание.

Точно Ескортите са презапасени с охладителна мощност и то с много. Ако наистина тази кола прегрява ще има проблем и то сериозен. По скоро Ескорт имат проблем, че не загряват.

Re: Прегряване на Escort

Публикувано: 19 авг 2014, 22:29
от koinov_bg
Е дееее прегряват и още как....Като имат повреди..

Колега алед като направиш поцедурата с измиването на радяторите
,може да аправиш и профилактика на охладителната система.
Помисли кога си сменял водна помпа и дали е сменана с качествена.
Ето насоки дано съм бил полезен

Re: Прегряване на Escort

Публикувано: 19 авг 2014, 23:52
от HACKO
Най-вероятно както на много Ескорти, стрелката си показва "по хавата", а реално всичко е наред. На моя например, вентилатора включва една идея преди стрелката да влезе в Червената зона, обаче температурата си е в нормата, отначало се бях притеснил ама вече съм му свикнал. Има един бръз ,но доста рисков метод за проверка, ако в момента на включване на вентилатора се отвори капачката на разширителния съд и течността не кипне, всичко е нормално.
ВНИМАНИЕ, ТЕЧНОСТТА Е ГОРЕЩА И ПРИ ИЗКИПЯВАНЕ МОЖЕ ДА ПРИЧИНИ ИЗГАРЯНИЯ! ВСЕКИ, КОЙТО РЕШИ ДА ПРАВИ ТОЗИ ТЕСТ, ГО ПРАВИ НА СОБСТВЕНА ОТГОВОРНОСТ И ДА ВЗЕМЕ ПРЕДПАЗНИ МЕРКИ!

Re: Прегряване на Escort

Публикувано: 20 авг 2014, 01:39
от opex
както много хора с коли оборудвани с климатик знаят, по принцип когато са например в задръстване и стрелката на температурата отива в лютеницата, пускат климатика и колата се охлажда.
това е, защото колата загрява до 105*, пуска перка, охлажда до 92 и спира. След това пак загрява до 105, пак пуска перка, охлажда и спира.
А при пуснат климатик перката се пуска много по-често /а в някои случаи и стои дълго време пусната/ отколкото само когато е нужна за охлаждане на течността на двигателя.
Сега някой ще каже, "е да но климатичния радиатор грее много..." и тн, да, но перката не се пуска само заради това, а и така или иначе далеч надхвърля и преодолява това допълнително нагряване (в някои случаи и асфалта е по-горещ от климатичния радиатор докато работи)
Всичко това най-лесно може да се види и докаже при човек с прецакан термостат като мен, забил в отворено или полу-отворено положение. При човек при който работи стрелката ще се закове по средата, но при мен особено като бях със старото/оригиналното табло, от "червено" стрелката отиваше на "бат' Сашоооо, замръзвам" :):
С дигиталното табло е малко по-странна работата, че стрелката от 75 до 95 градуса стои все в средата и после леко мръдва, но пък който толкова не вярва - закачам диагностиката, връчвам му лаптопа и да гледа със собствените си очи.
Ето защо за мен лично, поведението на колата, което описва колегата е странно и не бих го оставил така.