Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
ufer
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.

Мнение от ufer » 04 дек 2014, 15:52

Стана интересно! Сто пъти мери - веднъж режи! Само не пипай джантите. Те се леят при специална технология под налягане. Кой може да ти гарантира, че ако ги пипне стругар, няма да стане беля. Сигурно има някой, който ще каже, че така е направил 100 коли, е на 101-та може да се случи случка. Нужен е единствено правилен подбор на гайките и конусите, може по принцип и с по-дълги шпилки, но това може да е в противоречие с промененото ЕТ. Затова инженерите са измислили един документ - в Германия се нарича ABE, в който ако не е нанесен твоя модел кола, за който конкретните джанти с техните параметри са допуснати за монтаж, можеш да забравиш. Всъщност на специализираните сервизи е забранено да монтират джанти без АВЕ, да не говорим за TÜV...

kocenino
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
Местоположение: гр.Бургас
Status: Извън линия

Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.

Мнение от kocenino » 04 дек 2014, 18:38

martin1977 написа:Колега, ако можеш качи снимки да видим за какво точно говориш, защото това с моделирането на джантите не ми харесва. Как така ще "дълбаете" джантата? Или аз не мога да разбера правилно, или се готвите за тотално "извращение". За ал. джанти са гайки с конус, желателно подвижен. Ако съм разбрал, шпилката се показва от джантата, но не може да влезе гайката в отвора на джантата, защото е дебела? Но да не гадаем, ще те помоля да сложиш снимки и да опишеш по-подробно проблема.
Ето снимки Изображение това е конуса на самата джанта и него искам да го издълбая още около 3-4 мм,за да може гайката да се навие по-навътре.Сърцето на джантата е 11мм дебело(става въпрос от края на конуса до задната част,която ляга на главината)

Ето и гайките Изображение Както се вижда от снимката гайките са с голям и малък конус.Гайката с големия конус стават за стоковите алуминиеви джанти,защото при тях конуса на самата джанта е по-вдълбан и по голям.Другата гайка е с по-малък конус,като е дават за този вид джанти,които са афтърмаркет.Като гледам джантата е за гайката с по-малкия конус.

Между другото,ако някои има Фокус 2-ка и зимата кара с метални джанти,а лятото с алуминиеви джанти,нека да сподели като е с металните джанти колко му се навиват оригиналните гайки за металните джанти(излиза ли му шпилката от гайката или е наравно с нея).
Последна промяна от kocenino на 04 дек 2014, 19:07, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.

Мнение от HACKO » 04 дек 2014, 18:44

martin1977 написа:
HACKO написа:Не бе, шпилките са му къси за съответните джанти и вместо да смени шпилките с подходящи, се опитва да прави маймунджилъци. Колко резби трябвало да хване гайката? Гайката трябва да се навие цялата и болта да се покаже от другия край
Насе, малко наизуст говориш! Няма такъв закон - шпилката да се покаже. Мойте гайки са без отвор, какво правим? Ако следвам логиката - разпробивам отзад гайките и купувам 20-30 см. шпилка, за да се покаже. Не съм мерил с колко резби хващат, но 5-6 са достатъчни. Даже късите гайки за метални джанти имат толкова резби. А те са "заводски".
Ами намери някоя стара гайка и и махни капачката да видиш, че не говоря наизуст.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.

Мнение от ieiei » 04 дек 2014, 18:56

Конуса на гайката трябва да "легне" плътно в конуса на джантата.На снимката ,ако е конус е опирала само челно.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.

Мнение от synthez 3D » 04 дек 2014, 22:31

Веднага отговарям, за Фокус 2,5, оригинално произведен с 16 алуминиеви джанти. При монтаж на железни джанти с оригинални фордовски гайки за железни джанти, краят на шпилката е наравно с външния ръб на гайката в затегнато състояние. Т.е. цялата резба на гайката се използва, а шпилката не стърчи. Предполагам, че и при теб ще е така, защото според мен няма два вида шпилки с различна дължина, излизащи от завода. Може да има като резервна част по-дълги шпилки, но се съмнявам, защото завода няма практика да осигурява детайли за тунинг изпълнения. Досега съм карал няколко Форда с различни видове оригинални джанти и гайки и съм ги разменял без проблем и винаги са съвпадали. Според мен проблемът ти е в неоригиналните джанти, които не отговарят на дължината на фордовските шпилки, защото просто не са предвидени за монтаж на фордовска главина.
Изображение

kocenino
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
Местоположение: гр.Бургас
Status: Извън линия

Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.

Мнение от kocenino » 05 дек 2014, 07:43

synthez 3D написа:...
Да така е и при мен.Шпилката е наравно с гайката когато са затегнати гайките на железните джанти.

Потребителски аватар
ffmk1l
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.

Мнение от ffmk1l » 05 дек 2014, 09:27

Интересна тема. Моето мнение е следното: замени джантите с по-подходящи, явно не си чел предварително за конкретния модел, аз съм сменил 5-6 комплекта за 6 години докато достигна до истината. В никакъв случай не съсипвай джантите, така ще ти е трудно да ги продадеш след време.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.

Мнение от Любо » 05 дек 2014, 10:01

Според мен при тези джанти въобще не опира до конуса на гайките, защото то няма такъв. Виж леглата на джантите, където трябва да влязат тия гайки.
Може би такива гайки ще станат.

Изображение

kocenino
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
Местоположение: гр.Бургас
Status: Извън линия

Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.

Мнение от kocenino » 05 дек 2014, 10:18

Любо написа:Според мен при тези джанти въобще не опира до конуса на гайките, защото то няма такъв. Виж леглата на джантите, където трябва да влязат тия гайки.
Може би такива гайки ще станат.
Тези гайки от каква кола са?Ако може да ми дадеш малко инфо от къде мога да ги намеря,защото искам да ги видя и да им премеря конуса които се навива на шпилката.Дупката на джантата от където минава шпилката е 15мм и затова се интересувам.Мерси предварително

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.

Мнение от Любо » 05 дек 2014, 10:47

Каква е тая шпилка ф15???
Стандартно са 12mm в диаметър.
Посочените гайки се водят FLAT SEAT (с плоско седло?) за алуминиеви джанти на Форд, Тойта, Ягуар, може би и Митсубиши.
В Бургас не знам къде би могъл да намериш такива...
Не искам да правя реклама, но в София бих пробвал в маргел примерно или в мото експерт, има и други...

Ти сигурен ли си, че шпилките ти са с диаметър 15mm?
ааа или отвора на джантата е ф15?

kocenino
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
Местоположение: гр.Бургас
Status: Извън линия

Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.

Мнение от kocenino » 05 дек 2014, 11:01

[quote="Любо"]...

Отвора на джантата е 15мм,а иначе шпилките са 12х1.5мм.

ufer
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.

Мнение от ufer » 05 дек 2014, 16:05

Аз купих такива гайки миналата година за моята Тойота, но ставаха и за Форд. Не съм сигурен, но мисля че диаметърът на цил. част беше Ф16 мм. Отделно от това не съм сигурен, че тези джанти са подходящи за подобни гайки. Няма ли някакъв документ, подобен на немското АВЕ? Ако не са допуснати за Форд, аз не бих рискувал. Виждал съм скъсани резби, когато са по-къси и разбити гнезда при неправилно подбрани гайки - било конус, било овал. Не е работа! И все пак гайките ги имаше в магазинчето на голямата автомивка на Москва (Мария Луиза). Можеш да вземеш един комплект за проба (струваха 2 лв.), но трябва да замериш дали конусът е със същия ъгъл, в противен случай контактната площ с джантата ще бъде много малка и отново е рисковано, а струговането го забрави, пак повтарям.

kocenino
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 21 ное 2007, 23:05
Модел на автомобила: Форд Фокус,2007 г,11 месец
Местоположение: гр.Бургас
Status: Извън линия

Re: Съвет-Проблем с гайки и алуминиеви джанти.

Мнение от kocenino » 07 дек 2014, 07:42

Няма смисъл да развалям джантите по-добре е да ги продам.Джантите като ги купувах,бяха на С-Мах,която беше вкарана от Италия и директно ми ги свалиха от колата и ми ги продадоха топли,топли.За това тези джанти ги пускам да ги продавам,даже съм ги пуснал вече на някои места.Мерси много колеги за бързите отговори и помоща която ми оказахте.

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта