Focus mk2 1.6

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
vrider
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 02 яну 2015, 20:27
Модел на автомобила: Ford Focus MK ll facelift 1.6 16V 100hp Ghia hatchback
Status: Извън линия

Focus mk2 1.6

Мнение от vrider » 02 яну 2015, 22:38

Здравейте искам да попитам за двигател 1.6 16v 100hp, не Ti-VCT а другия, който се води Duratec, след 2004-та същия ли е като по-стария зетек 1.6 и ако не какви са разликите, освен че има 5Нм повече въртящ момент? Чета за разход на масло при 1.6 зетек, това важи ли и за този мотор?

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Focus mk2 1.6

Мнение от synthez 3D » 03 яну 2015, 09:51

Двигателите са различни. Една от разликите, за които се сещам са повдигачите на клапаните. Освен това и на външен вид са различни. Не съм чувал за проблем с расход на масло при новия, а имай в предвид, че на руския форум на Форд има много такива дигатели и аз ги следя от доста време. Нашият Фокус не харчи масло, но все пак е на 44000км. и щом до сега не е започнал, не вярвам да започне скоро. Имай в предвид, че двигателите, за които се знае, че харчат масло са на доста километри и с неясна история. Ако се притесняваш за твоя, предполагам, че няма да имаш такъв проблем, защото колата ти е с новия двигател, за който до сега няма данни, че гори масло.
Изображение

vrider
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 02 яну 2015, 20:27
Модел на автомобила: Ford Focus MK ll facelift 1.6 16V 100hp Ghia hatchback
Status: Извън линия

Re: Focus mk2 1.6

Мнение от vrider » 03 яну 2015, 11:29

Колата за която става въпроса е тази от профила ми, новия мотор 2009-та след фейслифта на 68к реални поддържана в Мотофое. Предполагам, че с една добра поддръжка не би бил проблемен мотора. Бях чел, че не подлежи и на ремонт, по точно блока, само главата се ремонтирала, но не успях да намеря повече информация. До колкото чета клапаните не били с хидравлични повдигачи а с пулове, на какъв пробег е препоръчително да се проверяват хлабините? Мисля да монтирам и газов инжекцион.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Focus mk2 1.6

Мнение от synthez 3D » 03 яну 2015, 12:41

Не се притеснявай за ремонти. Руснаците сменят бутала и лагери без проблем. Части има, но не вярвам на теб да ти се наложи да правиш някакъв ремонт, така че си карай без да го мислиш много много :D Клапаните наистина са с пулове с различна дебелина, а проверките на хлабините по предписание на Форд се извършват на 160000км. Ако монтираш газов инжекцион проверките се правят по-често, например веднъж на 20-30000, но това не значи, че непременно ще се наложи регулиране. Самата проверка не е много сложна, така че не виждам проблем да се прави. Износването на леглата на клапаните зависи от режима на експлоатация, като за градско каране (където оборотите не са високи) износването е по-малко. Ако проверките се правят на време и хлабините се регулират в нормални граници, няма да имаш никакви проблеми с изгорели клапани.
Изображение

vrider
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 02 яну 2015, 20:27
Модел на автомобила: Ford Focus MK ll facelift 1.6 16V 100hp Ghia hatchback
Status: Извън линия

Re: Focus mk2 1.6

Мнение от vrider » 03 яну 2015, 23:27

Благодаря за точните и навременни отговори, скоро ще взема колата защото за сега само съм я капарирал и нямам търпение. Само последен въпрос има ли смисъл и да сложа тн. нар. флашлюб за допълнително мазане на клапаните? Рових из АГУ форума и не успях да стигна до заключение...

Потребителски аватар
ФордБългария
потребител
потребител
Мнения: 854
Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: Focus mk2 1.6

Мнение от ФордБългария » 04 яну 2015, 06:41

Аз си говорих с човека, който ми сложи газовата, и ми каза че няма нужда(аз съм с мк1), но пък ми е роднина, и ако е трябвало да сложи, според мен е щял да сложи. Един приятел, пак с като моя фокус, само че преди фейслифта, си сложи, но не знам дали има разлика.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Focus mk2 1.6

Мнение от HACKO » 04 яну 2015, 10:44

Аз също смятам, че няма никакъв смисъл от тази "екстра".
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
spalding_rs
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 27 окт 2009, 11:08
Модел на автомобила: Фокус, EcoBoost 1.0 - 125hp Titanium, комби - 2017
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Focus mk2 1.6

Мнение от spalding_rs » 09 окт 2015, 06:09

Здравейте, Фокусникът ми стана на 165 000 км и не пипа изобщо масло. Само събирам остатъка като го ползвам са следваща смяна, за да остане от новото. Двигателят е супер. За мазането, мисля че се препоръчваше на старите мотори 1.8 - 115 к.с.
Изображение

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта