Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
borntoxic
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 03 сеп 2015, 12:34
Местоположение: София
Status: Извън линия

Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от borntoxic » 03 сеп 2015, 12:52

Здравейте! :)

Нов съм в този форум и се извинявам ,ако вече има такава съществуваща тема по въпроса. Наследих дъртия дръгел на баща ми и реших да го стегна, но се оказа ,че ще трябва естествено и да сменя свещите.
Та така... автомобила е Ford Escort Комби 1995г. с бензинов двигател DOHC 1.6 16V 88 hp. Има обикновена газова уредба с емулатор и се кара главно на газ. Четох много по въпроса и имаше много противоречиви мнения, искам да се допитам до вашето мнение. Какви свещи ще ми препоръчате, иридиеви NGK или платинени стокови Motorcraft от Мото Фое? Колата винаги е карана с оригинални платинени Motorcraft по предписание и не е имало проблеми, но ако има полза от иридиевите ,не бих щадил пари. Нека пишат хора с опит при иридиевите свещи, благодаря предварително! :)

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от opex » 03 сеп 2015, 12:57

Стоковите платинени за Ескорт няма да намериш в мото пХое. Плюс това там всякакви ще ти излязат по-скъпо.
Тези си купи. http://www.autopower.bg/%D0%B7%D0%B0%D0 ... 78157.html
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от Nebhotep » 03 сеп 2015, 13:09

В магазина на Моторкрафт в София все още карат от оригиналните платинени за 80 лв., четирите бройки. На бензин изкарват около 70 000 км., на газ около 40 000 км. Според мен си заслужава инвестицията в тях!

borntoxic
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 03 сеп 2015, 12:34
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от borntoxic » 03 сеп 2015, 13:19

Да, видях го този магазин преди няколко дни. И баща ми каза,че с Motorcraft никога не е имал проблеми. Както за свещи , така и за кабели. И винаги си ги е взимал от Форд. Аз като цяло съм фен на дизела и отскоро ми се наложи да се сблъскам с проблемите и подробностите около газта. Няма ли колата да работи по-добре с иридиеви?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от opex » 03 сеп 2015, 13:31

Оригиналните платинени за ескорт 1.6 са ayfs22pp и съм 99% сигурен, че ги няма. Тези в аутопауър са най-малко толкова добри, колкото от мото-пХое, само че 30лв надолу.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от Nebhotep » 03 сеп 2015, 13:45

Оригиналните платинени за ескорт 1.6 са ayfs22pp и съм 99% сигурен, че ги няма.
Тази година, Април месец си купих от тях! Даже в ebay има 6 броя за 60-на лева! http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Platinum ... 2804f1b1f6

borntoxic
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 03 сеп 2015, 12:34
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от borntoxic » 03 сеп 2015, 13:46

opex написа:Оригиналните платинени за ескорт 1.6 са ayfs22pp и съм 99% сигурен, че ги няма. Тези в аутопауър са най-малко толкова добри, колкото от мото-пХое, само че 30лв надолу.

Да, видях че са по-евтини. Но другите ги има в магазина на Моторкрафт. Май накрая ще си взема наистина платинени, защото съм на системата "ако нещо работи, не го пипай"! :) Любопитно ми беше да проверя разликата мужду тях и иридиевите, които толкова ги рекламират.
Знам , колата е стара и не си заслужава много, но пък никога не щадя средства за работата на двигателя. Ако върви по-добре и харчи по-малко... не бих се замислил и 40 лева на свещ да дам :)

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от Nebhotep » 03 сеп 2015, 13:58

Предимството на оригиналните платинени свещи е в дългия пробег, на газ лично тествани от баща ми изкарват 40 000 км. Ако си купуваме от най-евтините Моторкрафт свещи по 6 лв. то комплекта е 24 лв., който ще сменяме макимум на 8 000 км, ако имаме късмет. Това изначава че ще използваме за пробег от 40 000 км. поне 5 комплекта х 24 лв.= 120 лв. На Denso комплекта е 54 лв., но от личен опит не изкарват повече от 40 000 км на бензин и около 25 000 на газ. Тоест сметката пак не излиза! Поздрави!

borntoxic
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 03 сеп 2015, 12:34
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от borntoxic » 03 сеп 2015, 14:04

Nebhotep написа:Предимството на оригиналните платинени свещи е в дългия пробег, на газ лично тествани от баща ми изкарват 40 000 км. Ако си купуваме от най-евтините Моторкрафт свещи по 6 лв. то комплекта е 24 лв., който ще сменяме макимум на 8 000 км, ако имаме късмет. Това изначава че ще използваме за пробег от 40 000 км. поне 5 комплекта х 24 лв.= 120 лв. На Denso комплекта е 54 лв., но от личен опит не изкарват повече от 40 000 км на бензин и около 25 000 на газ. Тоест сметката пак не излиза! Поздрави!
Съгласен съм с теб, аз не гледам най-евтиното, както споменах. Но пък иридиевите, които са най-скъпи ги дават до 60 000 км. Дали е наистина така или е просто евтин рекламен трик, нямам представа...

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от Nebhotep » 03 сеп 2015, 14:17

Но пък иридиевите, които са най-скъпи ги дават до 60 000 км.
Трудно на бензин ще добутат 50 000 лв., а на газ нямам представа, сигурно 25 000 лв. И само за статистиката на оригиналните платинени моторкрафт им дават 100 000 км. пробег!

borntoxic
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 03 сеп 2015, 12:34
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от borntoxic » 03 сеп 2015, 14:28

Nebhotep написа:
Но пък иридиевите, които са най-скъпи ги дават до 60 000 км.
Трудно на бензин ще добутат 50 000 лв., а на газ нямам представа, сигурно 25 000 лв. И само за статистиката на оригиналните платинени моторкрафт им дават 100 000 км. пробег!
Някога карал ли си с иридиеви? Защото и при тях има евтини и скъпи варианти. Като едните ги дават да издържат по-малко, а другите повече.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от dimkar » 03 сеп 2015, 14:30

Nebhotep написа:В магазина на Моторкрафт в София все още карат от оригиналните платинени за 80 лв., четирите бройки. На бензин изкарват около 70 000 км., на газ около 40 000 км. Според мен си заслужава инвестицията в тях!
Интересно, каква е причината на газ да издържат толкова малко. Че те обикновените издържат без проблем по толкова. Поне на Фиестата изкарваха по толкова обикновените ФОМОКО.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от HACKO » 03 сеп 2015, 20:37

Nebhotep написа:Предимството на оригиналните платинени свещи е в дългия пробег, на газ лично тествани от баща ми изкарват 40 000 км. Ако си купуваме от най-евтините Моторкрафт свещи по 6 лв. то комплекта е 24 лв., който ще сменяме макимум на 8 000 км, ако имаме късмет. Това изначава че ще използваме за пробег от 40 000 км. поне 5 комплекта х 24 лв.= 120 лв. ....
Това лично ли си го пробвал или си го чел някъде, защото аз на Ескорта с обикновенния Моторкрафт (32лв/4бр.) минах над 40 000Км само на Газ без да са дали каквито и да е признаци, че трябва да се сменят. Бракувах го защото ръждата изяде купето.
Свещите на бившата Фиеста на Димкар са вече на около 15 000Км и нямат признаци.
В момента в drive.bg (които са ни партньори), има свещи Бош 6.20 обикновенни и платинени 14.90
В МП ФоМоКо (пак Бош) е 10.70
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от pepy1 » 03 сеп 2015, 22:41

Бях с платинени свещи на ескорта, закупени от МП. Имам много над 100 000 км сн него и така го подадох - работещ. Не съм имал газова - само на бензин с разход 8/100 градско софийско последните 2 години, преди това и по-малко.
времето е като парите-никога не стига

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от kito » 04 сеп 2015, 10:09

И на двата Фокуса съм с NGK Platinum. На единия съм вече на 40К с тях и проблеми нямам, да чукна на дърво. Ще си ги карам до 100 К, както си пише и после смяна.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от S_C » 04 сеп 2015, 11:17

Какви са тия работи, дето ги пишете, не знам...Медните свещи FoMoCo от МП ги свалих на около 10 хил км, защото ми донесоха тия платинените. До последно никакъв проблем с медните, отделно изглеждаха чисто нови. Платинените са си сега на колата, на около 45 хиляди. Карано е само на газ. Нека се сменят с маслото. Ама са 25 лева и само в пицариите дето не ги продават. Поръчки от Ибей, ровене по разни апокрифни магазини...в какви филми сте се вкарали за едни свещи, не е истина...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

borntoxic
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 03 сеп 2015, 12:34
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Избор на запалителни свещи. Иридиеви NGK или платинени Motorcraft?

Мнение от borntoxic » 04 сеп 2015, 13:05

Така е ,има варианти бол :) Аз в крайна сметка реших да пробвам иридиевите на NGK 1511. Искам да проверя какво е поведението на двигателя с тях , тъкмо ще сменя и маслото.

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта