Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
petrov24
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 27 юни 2015, 20:45
Местоположение: Bulgaria
Status: Извън линия

Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170

Мнение от petrov24 » 22 ное 2015, 16:55

Здравейте колеги . Имам следния проблем . Реших да сменя IAC клапана , същевременно почистих и дросела. Появи се следния проблем, автомобила започна да работи на високи обороти на празен ход около 2000 след ,което рязко падат . При подаване и отпускане на газта се получава същото . При движение се движи без да подавам газ, при спиране пак оборотите скачат на 2000 за 4-5 сек. и рязко падат. Питането ми е след подмяна на въпросния клапан трябва ли програмиране на ЕКО то . Порових се в аутодата за този модел фокус ст 170 2002 г. пише че трябва да се програмира ЕКО то. Махах акумулатора няколко пъти , минах 150 км и пак същото.Кажете мнения ще съм благодарен . Поздрави Милко Петров.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170

Мнение от madboy » 22 ное 2015, 17:03

Проблемът е в това, че си изчистил клапата на дросела.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 6&start=20
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

petrov24
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 27 юни 2015, 20:45
Местоположение: Bulgaria
Status: Извън линия

Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170

Мнение от petrov24 » 24 ное 2015, 13:38

Прочел съм всички теми . Правих какво ли не .... Нищо конкретно , на диагностика при подаване на газ клапана (за празен ход) от 3,33% достига 100% след отпускане на газта от 100% затваря рязко до около 35% след ,което пада постепенно до 3,33% .Колата е на празен ход загряла . Дайте ми някаква насока , направо ми къса нервите .. Благодаря предварително.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170

Мнение от madboy » 24 ное 2015, 15:29

Ако си прочел темата и линковете, значи си видял, че съм се оправил с центровка на клапата на дросела. Ти пробва ли това, защото не разбрах?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

petrov24
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 27 юни 2015, 20:45
Местоположение: Bulgaria
Status: Извън линия

Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170

Мнение от petrov24 » 24 ное 2015, 17:19

Не съм правил центровка . Ще ти бъда благодарен да опишеш процеса . Не можах да разбера процеса от чуждия форум .

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170

Мнение от madboy » 24 ное 2015, 22:59

throttlebody.jpg
снимката е примерна
(32.74 KБ) Все още не е свален
Първо махаш смолата на стопиращия винт 1. Моя го ръчках с часовникарска отверка и игла. Набито е нещо като смола, но се ронеше.
После го врътваш четвърт оборот, така че клапата да хлътне и да задере навътре. (ако гледаш винта откъм главата му, ще е обратно на часовниковата стрелка)
След това разхлабваш леко двата винта 2, които държат клапата. (Внимаваш много, ако ползваш отверка със сменяеми накрайници, защото каквото падне ще отиде в колектора)
После дръпваш леко остта и пускаш, няколко пъти, така че клапата да издрънка и да се намести.
Стягаш внимателно два винта на клапата. Трябва да усетиш, че леко задира(лепкава, както описват)
Връщаш стопиращия винт 1 в оригинална позиция- това е много важно!!!
Отвори и затвори клапата на ръка, за да провериш дали не задира.
Препоръчват тази процедура да се прави при свален дросел. Аз нямах време и не го свалях. Ако не се лъжа, главата на стопиращия винт беше същия като тези на винтовете, на клапата.

Успех! При мен това реши проблема.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

petrov24
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 27 юни 2015, 20:45
Местоположение: Bulgaria
Status: Извън линия

Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170

Мнение от petrov24 » 03 дек 2015, 08:36

Благодаря за отговорите колеги. Закарах колата при Митко , оказа се проблем със софтоера некоректни настроики . Обновяване и всичко е наред. :D

petrov24
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 27 юни 2015, 20:45
Местоположение: Bulgaria
Status: Извън линия

Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170.. Проблем решен !!!

Мнение от petrov24 » 03 дек 2015, 08:38

petrov24 написа:Здравейте колеги . Имам следния проблем . Реших да сменя IAC клапана , същевременно почистих и дросела. Появи се следния проблем, автомобила започна да работи на високи обороти на празен ход около 2000 след ,което рязко падат . При подаване и отпускане на газта се получава същото . При движение се движи без да подавам газ, при спиране пак оборотите скачат на 2000 за 4-5 сек. и рязко падат. Питането ми е след подмяна на въпросния клапан трябва ли програмиране на ЕКО то . Порових се в аутодата за този модел фокус ст 170 2002 г. пише че трябва да се програмира ЕКО то. Махах акумулатора няколко пъти , минах 150 км и пак същото.Кажете мнения ще съм благодарен . Поздрави Милко Петров.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170

Мнение от aspasia » 03 дек 2015, 10:29

madboy написа:Проблемът е в това, че си изчистил клапата на дросела.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 6&start=20
Не мисля че почистването на дросела влияе нещо двигателя аз лично моят съм го чистил със спрей за карбуратори два или три пъти единият път даже го свалях. И аз имах проблеми с оборотите на диагностиката не показваше нищо всички датчици работеха оказа че ангренажа е мръднал не е на белега.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170

Мнение от madboy » 03 дек 2015, 10:31

aspasia написа:
madboy написа:Проблемът е в това, че си изчистил клапата на дросела.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 6&start=20
Не мисля че почистването на дросела влияе нещо двигателя .....
Има го проблема, когато е износена клапата.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем след подмяна на IAC клапан Фокус СТ 170

Мнение от paci » 04 дек 2015, 01:22

И моята клапа съм я чистил.
Застъпи с пета и жули с тая четка :D:
С четка за зъби и обезмаслител я чистих.
Нищо й няма :)

А относно проблема по темата.
За колко време откачва акумулатора и не се оправяше проблема?

Винаги когато съм правил нещо по този клапан бях разкачвал акумулатора преди това докъто трае процедура.
Веднъж не го разкачих и после се видях в чудо докъто се усетя :)

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта