Ползвал съм антигел добавки (Liqui Moly Diesel Flies) и смисъл от тях според мен няма. В нафтата си има антигел добавки и като се сложи допълнително според мен доста често дори се предозира и забелязвам ефект на все едно една идея пада мощността на колата.
Иначе до преди месец целогодишно и постоянно ползвах Bardahl B.D.C. -
http://www.bardahl.bg/bg/product/a/5192 Усещам лека разлика с добавката - по-добра работа, по-малко пушене, по-добра моюност и т.н., но само спрямо чист дизел (примерно обикновен от Лукоил) и същия, но с добавката. При горива с добавки НЕ слагам допънително добавка, защото се получава пшредозиране, не е ясно едните добавки как работят с другите и т.н. , въобще ненужни експерименти с неясен резултат и без изгледи за нещо положително. Не трябва да се прекалява с добавките и като концентрация (повече от предписаното) и като смесване във всевъзможни алхимични смеси.
Последния месец след много четене из форуми пробвах и "невероятното" двутактово масло в дизела в концентрация 1:200 (т.е. 5 мл на литър дизел). Двигателя работи малко по-меко, но същевременно и една идея от вървенето и пъргавината също изчезват. Разхода на гориво е същия, поне няма няккави огромни промени, които да не се дължат на външните условия - трафик, температура и други. Взех много качествено двутактово полусинтетично масло на Shell, така че маслото е ОК, просто това са си ефектите от него и за мен други няма.
За мен извода е, че ако колата е ОК и няма някакви изразени проблеми, смазването на ГНП и дюзи от дизела си е достатъчно, а добавките в горивата с добавки са напълно достатъчни за перманентната поддръжка на двигател и горивна система, смисъл от добавките виждам, когато се ползва чист дизел и човек сам избира с какви "витамини" да го подобри. До съвсем скоро и аз правех така, но вече се чудя дали да не избера по-лесния и удобен вариант на горивата с добавки.