Смяна на антифриз
- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Смяна на антифриз
Как се сменя антифриза на фиестата? Има ли някакво специално място за целта, откъдето да се отвие и изтече? И ако има къде горе долу се намира?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ти ли ще го сменяш ?!
Искам да гледаааам
Сега сериозно
Питаш само за мястото ?
Ако фиестаджиите не подскажат да има специално място, се откачва най-ниската връзка.
Обикновенно е на радиятора доло в дясно с лице с/у аутомобила.
Намираш съединението, отвиваш капачката на разширителното казанче, отваряш парното и откачваш съединението ... ти пита всъщност само за мястото.
Ако искаш и подробности около смяната питай .
Искам да гледаааам
Сега сериозно
Питаш само за мястото ?
Ако фиестаджиите не подскажат да има специално място, се откачва най-ниската връзка.
Обикновенно е на радиятора доло в дясно с лице с/у аутомобила.
Намираш съединението, отвиваш капачката на разширителното казанче, отваряш парното и откачваш съединението ... ти пита всъщност само за мястото.
Ако искаш и подробности около смяната питай .
- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами и подробности около смяната ме интересуват.
Долу на радиатора и около радиатора не съм видяла да има нещо като кранче и как всъшност изглежда нещо от типа на пробката на маслото или е маркуч, който е направен така , че да се отвива, т.е. маркуч, който се закачва и не е стегнат с допълнителни скоби?
И колко литра антифриз трябва да се сипят, по-точно какъв е обема с които разполага охладителната система?
Няма да го сменям сама, ще взема и една приятелка да помага, но също ще къса и билтечетата за "входа":-)
ПП Сериозно питам как се сменя и откъде се отвива. Установих откъде течеше, проблемите са отстранени и сега искам да се смени антифриза, доколкото знам това се прави на всеки 2 г?
ПП Радиатора ми е малко по различен според МП...освен това, което е отпред м/у фаровете, същия радиатор има и разклонение отдолу в дясно ( с лице с/у колата), което е разположено около скоростната кутия ( това са ми го показвали в МП) и е едно цяло радиатора и радиатор, които охлажда скоростната кутия ( това ми е обяснено от приемчик в МП).
Долу на радиатора и около радиатора не съм видяла да има нещо като кранче и как всъшност изглежда нещо от типа на пробката на маслото или е маркуч, който е направен така , че да се отвива, т.е. маркуч, който се закачва и не е стегнат с допълнителни скоби?
И колко литра антифриз трябва да се сипят, по-точно какъв е обема с които разполага охладителната система?
Няма да го сменям сама, ще взема и една приятелка да помага, но също ще къса и билтечетата за "входа":-)
ПП Сериозно питам как се сменя и откъде се отвива. Установих откъде течеше, проблемите са отстранени и сега искам да се смени антифриза, доколкото знам това се прави на всеки 2 г?
ПП Радиатора ми е малко по различен според МП...освен това, което е отпред м/у фаровете, същия радиатор има и разклонение отдолу в дясно ( с лице с/у колата), което е разположено около скоростната кутия ( това са ми го показвали в МП) и е едно цяло радиатора и радиатор, които охлажда скоростната кутия ( това ми е обяснено от приемчик в МП).
-
- Status: Извън линия
На фиестата не знам но на ескорта долу в дясно на радиатора (гледано отпред) има една пластмасова пробка (изглежда като глава на винтче). Развиваш я и това е антифриза изтича. А вътре в купето трябва да дадеш парното на макс. топло т.е. на червеното
Предполагам на фиестата няма да е много по-различно
Предполагам на фиестата няма да е много по-различно
-
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Охладителната система събира 7.1 л.
Ако сипваш антифриз концетрат се разрежда според указанията на опаковката .
Сипва се БАВНО! за да се избегнат въздушни тапи => прегряване и ...
Не е зле да си изтеглиш Haynes Manual за Fiesta-та - има подробно описание на процеса .
stangen ти е написал къде е пробката - един винт в тялото на радиатора долу вдясно откъм мотора.
Ако сипваш антифриз концетрат се разрежда според указанията на опаковката .
Сипва се БАВНО! за да се избегнат въздушни тапи => прегряване и ...
Не е зле да си изтеглиш Haynes Manual за Fiesta-та - има подробно описание на процеса .
stangen ти е написал къде е пробката - един винт в тялото на радиатора долу вдясно откъм мотора.
- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Благодаря за мненията и съветите. Също така прочетох Хайнеса за Фиеста.
Остава да уточня следното:
След като е премахнат стария антифриз и пробката е затворена, отварям капачката откъдето се сипва антифриз и започвам да сипвам бавно, както каза carrot. Въпроса ми е:
1. Докато сипвам антифриза двигателя е запален и парното е дадено на макс ( Ако е така не е ли малко рисковано двигателя да работи без да има течност в охладителната система или се предполага, че това, което се изсипва вътре в момента си отива по предназначение и няма проблеми?)
или
2. Двигателя го запалвам след като сипя антифриза и давам парното на макс . ( Това ми звучи по-точно, от гледна точка, че това е "практиката" при смяната на масло?)
И след като изсипя всичкия антифриз трябва ли колата да поработи известно време имам предвид да седи със запален двигател?
И за пробката едно уточнение:
Paci "обикновено е доло в дясно с лице с/у аутомобила"...т.е. намира се с/у местото на водача?
Остава да уточня следното:
След като е премахнат стария антифриз и пробката е затворена, отварям капачката откъдето се сипва антифриз и започвам да сипвам бавно, както каза carrot. Въпроса ми е:
1. Докато сипвам антифриза двигателя е запален и парното е дадено на макс ( Ако е така не е ли малко рисковано двигателя да работи без да има течност в охладителната система или се предполага, че това, което се изсипва вътре в момента си отива по предназначение и няма проблеми?)
или
2. Двигателя го запалвам след като сипя антифриза и давам парното на макс . ( Това ми звучи по-точно, от гледна точка, че това е "практиката" при смяната на масло?)
И след като изсипя всичкия антифриз трябва ли колата да поработи известно време имам предвид да седи със запален двигател?
И за пробката едно уточнение:
Paci "обикновено е доло в дясно с лице с/у аутомобила"...т.е. намира се с/у местото на водача?
-
- потребител
- Мнения: 675
- Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
- Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
2. e правилното.
При мен процедурата по обезвъздушаване протече така.
Напълниха системата. Затвориха капачката на разширителното казанче. Запалиха колата и я оставиха да позагрее. Като се отвори термостата развиха внимателно капачката на казанчето, тогава избълука антифриза т.е. системата се обезвъздуши. Внимава се да не се полееш понеже и горещ антифриза. След това се долива ако има нужда и ми оставиха колата да загрее докато включи перката за да е сигурно че охладителната система работи както трябва.
Това са действията в един сервиз. Незнам дали са най-правилните, просто това направиха.
При мен процедурата по обезвъздушаване протече така.
Напълниха системата. Затвориха капачката на разширителното казанче. Запалиха колата и я оставиха да позагрее. Като се отвори термостата развиха внимателно капачката на казанчето, тогава избълука антифриза т.е. системата се обезвъздуши. Внимава се да не се полееш понеже и горещ антифриза. След това се долива ако има нужда и ми оставиха колата да загрее докато включи перката за да е сигурно че охладителната система работи както трябва.
Това са действията в един сервиз. Незнам дали са най-правилните, просто това направиха.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ми добреPolly написа:И за пробката едно уточнение:
Paci "обикновено е доло в дясно с лице с/у аутомобила"...т.е. намира се с/у местото на водача?
Аз пробка нямам пък и не съм търсил откачих маркуча доло в дясно с лице с/у аутомобила ... и така
За смяната ти :
1-ва точка я забрави
и последното не си го маркирала като точка но и него го забрави.
Точиш, връщаш тапата, наливаш, палиш и доливаш ... и през цялото време да ти е пуснато парното вентилатора не е необходим, не го пускай
- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Отдавна направих това:-) С един приятел, аз му "разяснявах", но не е трудно, сменяй го сам:-)ru2sf написа:Polly.Сменили Антифриза?Да знам дали и аз да се захващам да си го сменям сам
За пробката един съвет отвиваш леко и издърпваш:-) За отвиване използвай тънък метален предмет, може и стотинка;-)
Останалите неща в темата са казани много точно, само ги следвай;-)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта