Смяна на антифриз

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Смяна на антифриз

Мнение от Polly » 26 сеп 2005, 14:58

Как се сменя антифриза на фиестата? Има ли някакво специално място за целта, откъдето да се отвие и изтече? И ако има къде горе долу се намира?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 26 сеп 2005, 16:37

Ти ли ще го сменяш ?! :roll:
Искам да гледаааам :D: :mrgreen:
Сега сериозно :)
Питаш само за мястото ?
Ако фиестаджиите не подскажат да има специално място, се откачва най-ниската връзка.
Обикновенно е на радиятора доло в дясно с лице с/у аутомобила.
Намираш съединението, отвиваш капачката на разширителното казанче, отваряш парното и откачваш съединението ... ти пита всъщност само за мястото.
Ако искаш и подробности около смяната питай .

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 26 сеп 2005, 17:15

Ами и подробности около смяната ме интересуват.

Долу на радиатора и около радиатора не съм видяла да има нещо като кранче и как всъшност изглежда нещо от типа на пробката на маслото или е маркуч, който е направен така , че да се отвива, т.е. маркуч, който се закачва и не е стегнат с допълнителни скоби?

И колко литра антифриз трябва да се сипят, по-точно какъв е обема с които разполага охладителната система?

Няма да го сменям сама, ще взема и една приятелка да помага, но също ще къса и билтечетата за "входа":-)

ПП Сериозно питам как се сменя и откъде се отвива. Установих откъде течеше, проблемите са отстранени и сега искам да се смени антифриза, доколкото знам това се прави на всеки 2 г?

ПП Радиатора ми е малко по различен според МП...освен това, което е отпред м/у фаровете, същия радиатор има и разклонение отдолу в дясно ( с лице с/у колата), което е разположено около скоростната кутия ( това са ми го показвали в МП) и е едно цяло радиатора и радиатор, които охлажда скоростната кутия ( това ми е обяснено от приемчик в МП).

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 26 сеп 2005, 18:15

На фиестата не знам но на ескорта долу в дясно на радиатора (гледано отпред) има една пластмасова пробка (изглежда като глава на винтче). Развиваш я и това е антифриза изтича. А вътре в купето трябва да дадеш парното на макс. топло т.е. на червеното :lol:
Предполагам на фиестата няма да е много по-различно :P

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 26 сеп 2005, 18:23

Доло в дясно от към мотора има пластмасова пробка , развиваш нея и ще изтече всичко що е в големият кръг на водната система, на мотора пробката е към пасажерското място , лично аз отворих само пробката към радиатора и смених антифриза, за моята фиеста е 7 литра !
Изображение

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 26 сеп 2005, 19:34

А може ли някаква снимка или линк към снимка на тази пробка, за да се ориентирам?

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 27 сеп 2005, 09:43

Охладителната система събира 7.1 л.
Ако сипваш антифриз концетрат се разрежда според указанията на опаковката ;).
Сипва се БАВНО! за да се избегнат въздушни тапи => прегряване и X(: ...
Не е зле да си изтеглиш Haynes Manual за Fiesta-та - има подробно описание на процеса ;).

stangen ти е написал къде е пробката - един винт в тялото на радиатора долу вдясно откъм мотора.

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 27 сеп 2005, 12:04

Благодаря за мненията и съветите. Също така прочетох Хайнеса за Фиеста. :-)

Остава да уточня следното: :idea:
След като е премахнат стария антифриз и пробката е затворена, отварям капачката откъдето се сипва антифриз и започвам да сипвам бавно, както каза carrot. Въпроса ми е:
1. Докато сипвам антифриза двигателя е запален и парното е дадено на макс :?: ( Ако е така не е ли малко рисковано двигателя да работи без да има течност в охладителната система или се предполага, че това, което се изсипва вътре в момента си отива по предназначение и няма проблеми?)
или
2. Двигателя го запалвам след като сипя антифриза и давам парното на макс :?: . ( Това ми звучи по-точно, от гледна точка, че това е "практиката" при смяната на масло?)

И след като изсипя всичкия антифриз трябва ли колата да поработи известно време имам предвид да седи със запален двигател?

И за пробката едно уточнение:
Paci "обикновено е доло в дясно с лице с/у аутомобила"...т.е. намира се с/у местото на водача?

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 27 сеп 2005, 12:55

2. e правилното.

При мен процедурата по обезвъздушаване протече така.
Напълниха системата. Затвориха капачката на разширителното казанче. Запалиха колата и я оставиха да позагрее. Като се отвори термостата развиха внимателно капачката на казанчето, тогава избълука антифриза т.е. системата се обезвъздуши. Внимава се да не се полееш понеже и горещ антифриза. След това се долива ако има нужда и ми оставиха колата да загрее докато включи перката за да е сигурно че охладителната система работи както трябва.
Това са действията в един сервиз. Незнам дали са най-правилните, просто това направиха.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 27 сеп 2005, 16:04

Polly написа:И за пробката едно уточнение:
Paci "обикновено е доло в дясно с лице с/у аутомобила"...т.е. намира се с/у местото на водача?
Ми добре :lol:
Аз пробка нямам пък и не съм търсил откачих маркуча доло в дясно с лице с/у аутомобила :) ... и така
За смяната ти :
1-ва точка я забрави
и последното не си го маркирала като точка но и него го забрави.
Точиш, връщаш тапата, наливаш, палиш и доливаш ... и през цялото време да ти е пуснато парното :) вентилатора не е необходим, не го пускай :wink: :P

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 28 сеп 2005, 08:18

ОК, благодаря за помощта:-) Вече ми е напълно ясно:) Отивам да купувам антифриза:)

Потребителски аватар
ru2sf
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 07 окт 2005, 11:15
Модел на автомобила: FordFiesta 1,3i 93г
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от ru2sf » 10 ное 2005, 13:32

Polly.Сменили Антифриза?Да знам дали и аз да се захващам да си го сменям сам
Никой не се ражда знаещ!
БОГ направи хората различни - КОЛТ ги направи равни
ru2sf

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 10 ное 2005, 15:07

ru2sf написа:Polly.Сменили Антифриза?Да знам дали и аз да се захващам да си го сменям сам
Отдавна направих това:-) С един приятел, аз му "разяснявах", но не е трудно, сменяй го сам:-)
За пробката един съвет отвиваш леко и издърпваш:-) За отвиване използвай тънък метален предмет, може и стотинка;-)
Останалите неща в темата са казани много точно, само ги следвай;-)

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта