Страница 1 от 1

5w40 vs 10w40 на Мондео МК1

Публикувано: 14 фев 2018, 23:16
от esko148
Здравейте, колеги.
Това е поредната тема за ДВГ масло, в която съм задал въпроси на които не намерих категоричен отговор в останалите авто форуми.
Към момента колата е на реални 267 000 км. От както е при мен са направени 5 смени с Total Quarz 7000 10w40.
Предишния собственик е ползвал Ford Formula със същия вискозитет.
Веднъж съм наливал Repsol 5w40 и не ми хареса. Сега ми предстои смяна и в главата ми се върти идеята да сложа пак 5w40 но на Тотал. Причината за това ми решение е едноминутното тракане на повдигачите при палене на студен двигател. За 10 000км от 10w40 съм долял около 1.1 л, което ми се струва нормално ( 100мл на 1000км ).
Това, което ме спира да осъществя идеята с минаването от полу- на пълна синтетика е въпроса за "промивката" преди смяната, която има опасност да разтвори натрупани нагари, които да запушат маслените магистрали.
Прочетох много информация, а с нея възникнаха и многото въпроси.

Как мислите, ако продължа с 10w40 ( зиме-лете ) дали ще съкратя живота на мотора? Същото важи и за 5w40.

Който има мнение по въпроса, да го сподели.

Re: 5w40 vs 10w40 на Мондео МК1

Публикувано: 15 фев 2018, 01:45
от S_C
На тая възраст и километри...смяташ ли, че мотора прави разлика с каква чорба го зобиш? Съмнителна работа е.
След 60 хиляди км с наливняци 10/40 на моя нищо не му стана. И аз го чаках да умре от инфаркт в някакъв момент, като започнах да го карам по 1000 км на седмица, ама нищо не му стана. Остатъка от колата ритна камбаната преди мотора.

Re: 5w40 vs 10w40 на Мондео МК1

Публикувано: 15 фев 2018, 06:58
от esko148
Колега, зимата при тебе с това 10w чуват ли се повдигачи при студения старт?

Иначе 5w40 масово го препоръчват за през зимата, но на мене за година ми се събират не повече от 10 000км, което обезсмисля двойната смяна ( лято- 10w ; зима- 5w ).
Карам комбинирано градско-извънградско ( 25+25км ), та и от там идва необходимостта от доливане.
Спазвам си правилото обаче първите 5 минути да не минавам 2000 оборота, докато мотора загрее.

Гледам от Ford препоръчват за моя двигател 5w30, но все пак се съобразявам и с км на ДВГ, колкото и да ми повтарят, че това няма значение.

Смяната преди години с Repsol 5w40 не ми се понрави, като помня добре че сутрин при паленето тракането с това масло беше по-силно.
Със 10w40 мотора работи осезаемо по меко и "мазно" ( не е внушение ).

EDIT:
Бях се навил да пробвам комбинация 10w40 + добавка за повдигачи на Liqui Moly, за да подобря с една идея течливостта на маслото, но един колега ме отказа от това ми решение с аргумента че в маслото си има достатъчно присадки, които да го държат във форма до следващата смяна.

И все пак 5w или 10w40 :roll:

Re: 5w40 vs 10w40 на Мондео МК1

Публикувано: 15 фев 2018, 10:30
от S_C
Повдигачи се чуваха като тръгне маслото да става за смяна. За 5/30 не знам нищо, не съм карал с такова. Ако го продаваха наливно, щях да пробвам, ама...не съм го срещал.

Re: 5w40 vs 10w40 на Мондео МК1

Публикувано: 15 фев 2018, 18:07
от HACKO
1во. Трака не заради вискозитета а заради повреден повдигач, каквото и масло да сложиш все тая.
2ро. Практически разликата между полусинтетика и пълна синтетика както и 1-2 степени във вискозитета може да има значение само при високотехнологични състезателни мотори. При "гражданските" е достатъчно да има някакво масло и от време на време да се сменя.
3то. В Пловдив е достатъчно топло, че и масло с вискозитет на студено 15 и дори 20 да е достатъчно течно.

П.П. И защо нова тема!?!

Re: 5w40 vs 10w40 на Мондео МК1

Публикувано: 15 фев 2018, 20:54
от esko148
Не намерих тема, която да отговаря пряко на въпросите ми. Затова пуснах нова.
Вече съм наясно, и темата спокойно може да бъде изтрита от модераторите.
Сега отивам да си взeма пак 10w40, че е на промоция :D
Благодаря на колегите за бързите отговори.