Страница 1 от 2

Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 28 фев 2018, 16:25
от Ради-1
Имам съмнения, че през него изпуска антифриз, защото имам загуба и доливам от време на време. Понякога под казанчето е мокро, понякога - не. Антифриза е сипван преди година и половина. Дали да го сменявам това казанче защото май не е много безопасно да карам така

Притесняват ме и утайките - да не са масло ИзображениеИзображениеИзображение

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 28 фев 2018, 17:30
от Ozzie
ако беше омешала антифриз и масло, вероятно щеше да изглежда много грозно
например така --> viewtopic.php?f=10&t=77161&p=561261#p561261

Re: RE: Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 28 фев 2018, 18:31
от Ради-1
Ozzie написа:ако беше омешала антифриз и масло, вероятно щеше да изглежда много грозно
например така --> viewtopic.php?f=10&t=77161&p=561261#p561261
Е това е страшно грозна работа. А дали не е слагана някаква добавка против течове и от нея да са утайките

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 28 фев 2018, 18:53
от Ozzie
Дали е слагана добавка може да каже само предишния собственик. Или някоя врачка.
Иначе мръсотии от вътрешната страна съм виждал по казанчетата на всички коли които са минали през ръцете ми. Май и сегашната има. Но не съм отварял скоро предния капак и да гледам какво ще ми хареса или няма да ми хареса.
По- миналата седмица сменях актуатора за променливата геометрия на турбото, но само това. Не съм се заглеждал по другите възли и агрегати.

Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 28 фев 2018, 19:22
от Ради-1
По принцип искам да го сваля и изчистя това казанче. Обаче ако е опасно да се кара с тези пукнатини направо ще взема друго

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 02 мар 2018, 12:30
от esko148
Колега, Ради-1 не се впрягай толкова. Щом губи по-малко не е болка за умиране. Не казваш по колко и на колко време доливаш? Но по това което си написал може да се съди, че загубата не е голяма и за кратко време.
Преди няколко години и на мене ми губеше антифриз, но се оказа, че е от спукан радиатор ( двете пластмасови колони, които са в краищата на питата ). Та едната се беше спукала високо горе и предишния собственик я беше лепил с нещо като Поксипол. Поръчах си по ЕКОНТ друг радиатор от кола на части и всичко си дойде на мястото.

Антифриза щом не си го сменял от 2 години, те съветвам да си го смениш. Задължително разреждай с дестилирана вода ( дейонизирана ), а не с чешмяна, защото се трупат утайки по системата и става неприятно за водната помпа и термостата. Такава вода може да си купиш 5л от Кауфланд, Практикер итн. Струва около 2,50лв.
Ако заложиш на масовия антифриз ( "синия" по 2лв литъра ) не те съветвам да разреждаш както е показано на тубата 1:1, защото при такава цена на антифриза не може да си на 100% сигурен, че при разреждането 1:1 ще получиш сигурност при -15 градуса.
Аз на моята го смених тази зима. Купих си 3 шишета от този жълтия антифриз. Води се че е руски "Лена" ( около 2,50лв за 1л ) и разредих с 2л дейонизирана вода. Преди да изсипя получената смес, стоплих 5л чешмяна вода ( като казвам стоплих, това не означава, че трябва да сипеш вътре вряла вода, защото като запалиш мотора става контакт топло-студено и не е добре ) и така промих с нея системата 2 пъти. След като вече излизаше чиста вода си налях вече разредия антифриз, запалих си колата и всичко беше 6 :)

Ако имаш въпроси, питай смело ;)

Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 02 мар 2018, 12:42
от HACKO
esko148 написа:
02 мар 2018, 12:30
......
Аз на моята го смених тази зима. Купих си 3 шишета от този жълтия антифриз. Води се че е руски "Лена" ( около 2,50лв за 1л ) и разредих с 2л дейонизирана вода. Преди да изсипя получената смес, стоплих 5л чешмяна вода ( като казвам стоплих, това не означава, че трябва да сипеш вътре вряла вода, защото като запалиш мотора става контакт топло-студено и не е добре ) и така промих с нея системата 2 пъти. След като вече излизаше чиста вода си налях вече разредия антифриз, запалих си колата и всичко беше 6 :)....
Премери си на колко градуса ти замръзва антифриза! Във системата остава около 1.5-2л течност, която не може да се източи. Като си разредил предварително концентрата и си го добавил към останалата чиста вода от промивката, температурата на замръзване може да е станала критично висока.
За да не се получи разреждане се налива предвиденото количество концентрат и при нужда се долива вода.

Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 02 мар 2018, 12:53
от esko148
7L ми се виждат много като вместимост на охладителната уредба. Аз знам, че повечето автомобили се пълнят с около 5л :roll: При мен точно толкова бяха достатъчни до чертичката MAX на казанчето :)
Ако не е тайна, как мога да постигна температура от -25-30 градуса за да проверя дали ще замръзне?
В камерата на хладилника не знам колко е студено. Ще трябва да премеря с термометър, но едва ли е толкова.

Сега направих проверка колко събира.
http://kolalok.com/antifriz/ford/mondeo.html
За моя двигател дават 6,6L. Явно ще се мери с термометъра.

Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 02 мар 2018, 17:21
от S_C
Утайките не са ти проблем-някой от предните собственици е карал с вода.
Казанчето обаче го смени. Ще прегрееш колата.

Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 02 мар 2018, 18:04
от HACKO
Камерата на хладилника най-често е -9оС, във фризер стандартно е -16 -18, но може да се постигнат -22 -25 на супер режим. За Пловдив ако не замръзне във Фризер става. Най-точно е да се премери с рефрактометър в някой сервиз.
На Ориона карах 6г с така напукано казанче и сигурно и още щеше да издържи ако колата не беше станала зян. Естествено това не значи, че трябва и ти да експерементираш.

Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 02 мар 2018, 19:57
от Ради-1
Антифризът, който е сипван е този и точно с дейонизирана вода разреждам:

За загубата - ами държа го на макса и най-много е падал до малко над минимума. Няма значение градско или извънградско. Климатика рядко го пускам, най-често само врътките топло-студено.
Също по изпарителя винаги има антифриз, както и около скобите, с които са хванати маркучите, влизащи в него. Но майсторите тук не щат да се занимава с ланди и ме пращат в официалния сервиз. А имам още 4-5 хил. до обслужване на инжекциона. И искам да го направя наведнъж, защото дерат кожи

Иначе ми е чудно тия драскотини защо са ги направили, определено приличат на умишлено надраскване Изображение

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk



Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 03 мар 2018, 00:26
от HACKO
Тея драскотини не са драскотини ами напукване в следствие на стареене. А антифриза го губиш от изпарителя. Вземи една отверка и стегни скобите на маркучите, които влизат в него.

Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 03 мар 2018, 19:47
от aspasia
По добре си смени казанчето доста вероятно е да се спука охладителната система работи под налягане просто пластмасата старее с времето и топлината.

Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 11 апр 2018, 10:18
от Ради-1
Здравейте, реших да сменя антифриза, както и казанчето.
Въпросът ми е относно промивката. Това, което гледах е, че се източва стария антифриз, след това се пълни с вода, двигателят се стартира и се пуската парното на най-висока степен, докато започне да духа топло(около 5 минути). След това се източва и ако водата не е бистра, процедурата се повтаря, докато резултата ни удовлетвори.
Проблем ли е за тази промивка да се използва обикновена чешмяна вода, иначе за разреждането на антифриза ще ползвам дейонизирана?
Има ли други особености на тази операция?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk



Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 11 апр 2018, 13:01
от HACKO
Няма никакъв проблем да промиеш с чешмяна вода, то ако решиш да промиваш с дестилирана, ще трябва и дестилатор да се купиш.
Като започнеш да наливаш не прави грешка да разреждаш предварително, защото в системата винаги остава вода. Наливаш в системата 4л концентрат и при нужда доливаш с вода. За 30г. шофьорски стаж никога не съм разреждал концентрата с дестилирана/дейонизирана вода, винаги съм наливал от чешмата и не съм имал проблем.

Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 11 апр 2018, 14:56
от Ради-1
Да, първо ще налея концентрата, след това водата. Значи около 6 литра се събира общо.
А за ползата от дейонизираната вода - може и маркетингов трик да е

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 11 апр 2018, 19:17
от aspasia
Няма да успееш да източиш 6 литра защото остава част в блока и аз си сменях антифриза събра 4 литра старият беше кристално чист все едно че току що е налят най добра си го разреди предварително в съотношение 50/50!

Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 11 апр 2018, 20:57
от Ради-1
aspasia написа:
11 апр 2018, 19:17
Няма да успееш да източиш 6 литра защото остава част в блока и аз си сменях антифриза събра 4 литра старият беше кристално чист все едно че току що е налят най добра си го разреди предварително в съотношение 50/50!
И аз четох че част от антифриза остава. При мен обаче има доста учайки и се надявам с две три промивки за ги изкарам и ако остава нещо в блока, това да е вода

Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 11 апр 2018, 21:11
от HACKO
aspasia написа:
11 апр 2018, 19:17
Няма да успееш да източиш 6 литра защото остава част в блока и аз си сменях антифриза събра 4 литра старият беше кристално чист все едно че току що е налят най добра си го разреди предварително в съотношение 50/50!
Както сам казваш остават 2л., сега да сметнем ако както казваш разреди 50/50 и към тези 2л добавим 5л (50/50), какво се случва? Съотношението става 30/70 в полза на водата, точката на замръзване пада под -20о и Зимата замръзва.
Знам го от опит.

Re: Проблем с казанчето на антифриза

Публикувано: 11 апр 2018, 21:18
от G2233
Също да добавя наливането в охладителната с-ма на каквото и да е се прави на студен двг. Да ме поправят колегите ако бъркам