a_panov написа:
Студена върти много, 1 минута и повече и в повечето случаи пада акумулатора преди да запали.
Като ме дърпат още с първото превъртане и на коляновия вал пали!!!
Като е на 80-90 градуса пали веднага с разтрисане, и колкото повече изтива толкова повече се върти. Ако мине 1 час 5 секунди. Ако мине 2 часа пали с две и повече подгрявания и бая въртене 5-8-10 секунди.
Благодаря, че отговаряш така делово

Точно за това почерненото питах. Тези симптоми показват или бавно въртене надвигателя, или проблеми с електрическите неща по горивната система, причинени от лоши връзки, но задоволително състочние на центровка, агренаж и горивната система. С други думи - поспри малко, не си разбутвай колата. Провери акумулатора чрез смяна с друг голям, силен, марков и хубав - сигурен да е - почисти си до блясък контактните повърхности на клемите, и където можеш. Зависи колко ресурси ти се отделят, но трябва да свалиш стартера за диагностика - четки, втулки и включвател (последното ще да е в ред, иначе просто спира в един момент). Във Варна има перфектен сервиз за диагностика на стартер/динамо, само дето после искат да слагат много нови части $$$

Може да хванеш някой с електро и електронни познания и да замервате къде колко напрежение отива и какви падове имаш по връзките при въртене със стартера, а не пречи и при други условия, ако искате - но трябва да с емисли коя маса да ползвате. Провери и коло напрежение се появява между двигателя - примерно горивната помпа - и маса на купето, и после и минусова клема на акумулатора. Измери напрежението на клапана на помпата - но към неговата си маса, на ГНП направо. Ви ж после същото напрежение и с маса купето, после и с маса клема ' - '. Редно е да има падове, но поне 5-6-9 волта трябва да са за клапана (кчествените работят от 5 в май)
проверете всичко електрическо по помпата - клапана за горивото, авансатор (ако е ел на тази помпа), електронен блок за управление на авансатора, електр. блок за система за студен старт, същото за системата за рециркулация на изгорелите газове.
провери и не смуче ли въздух - някак си сложете прозрачен маркуч на изхода на горивната помпа (не говоря за горивния филтър) и при палене и работа следи минават ли мехурчета. разбира се, с по-пълничък резервоар.
Провери и този бутон - да не е нещо прецакан пък и да ни лъже... той се ползва на контакт, не на угасено всичко. Тогава през ГНП минава нафтата и би трябвало да помпиш, и да е сравнително твърд ако няма въздух и по-мек, ако има. На изкл контакт трябва да стане съвсем твърд.
Кратко, но осезаемо ртрисане е от натрупване на незапалена нафта в цилиндрите. Може да е заради ниска компресия, неаботещ подгрев, пикаещи разпръсквачи.
Мисля, че имаш лошо захранване на електрическите неща по помпата в момента на въртене от стартера, или повреден ел клапан. Ако върви добре и не гори извънредно - не пипай центровката заради непаленето.
Още един въпрос - с много газ ли палиш? Трябва да е с не много. Сещам се и че може да имаш много голяма порция на горивото поради някакво съображение на майсторите, което при стар двигател затруднява паленето. Усилва проблема 'разтрисане'. Примерно, може да са вдигнати малко оборотите на празен ход, за да с емаскира някакъв проблем - резонанс и дрънчене на феродовия диск поради износени шлици на вала и главинката му, или тресене поради пикаещи разпръсквачи или некачествен/повреден тампон на двигателя... абе те добрите анализатори във всяка област вземат по-добрите заплати

. Или са ги горили на клади в миналото.
п.с.:
Аз получих такъв двигател наскоро и още не съм го разучил и проверил навсякъде - затова не съм наясно с тази помпа. Сега видях темата за клапана за авансатора - именно за такъв род проблеми говоря.