Подмяна на съединител на FORD FOKUS 1.6 16v 2000г. бензин

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
jilo0001
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 04 ное 2007, 12:40
Модел на автомобила: ford focus
Status: Извън линия

Подмяна на съединител на FORD FOKUS 1.6 16v 2000г. бензин

Мнение от jilo0001 » 24 ное 2007, 13:04


Няма невъзможни ремонти.Подмяната е направена в домашни условия , гараж с канал и кука за вдигане. Запоявасе със сваленето на предния капак.Следва демонтирането на акумолатора и акумолаторната кутия.Свалясе въздушния филтар.Следва вдигане на крик и сваляне на предно ляво колело ( това до волана).Слагате усигоровка под копето и освобождавате долния носач от предната главина ( долния шарнир от главината). Следва махане на скобата от вътрешното каре ( това до диференциала ). Завъртате главината на ляво и карето излиза. Защитавате полуоската от замрасяване ( овиватея с полиетилен , отвора на диференциала също ). Следва махане на ремака задвижващ водна помпа , хидравлика , динамо и климатичен компресор. Сваляте климатичния компресор от блока без да разкачате маркучите от него.Следва разкачане на еластичната връзка на гърнето преди катализатора. За полесно развиване използвайте загряване на гайките с малка газова горелка.
Следва отваряне на капака на кутията за разкачане на жилата за скоростите. Източвасе маслото от кутията ( мястото за изтояване е фиксатор на долния вал за вклучване на скоростите) .Разкачате куплонзите от кутията. Следва укачване на двикателч към куката на тавана ( използвайте ръчна лебетка ) . Следва разкачане на долния тампон от кутията ( отвиватсе всички болтове от към кутията и се разхлабва този на моста , тампона се завърта на ляво зада непречи ).
Следва отвиване на другия тампон на кутията , този под въздушния филтар. Развиватсе гайките от страната на кутията . Последната гайка ( отпред се оставя най на края ). Следва развиване на трабичката за хидравличния привот на съединителя ( трябва да имате готовност след развиването и да запушите трабичката иначе ще изтече всичката течност от казанчето , което е общо с това на спирачките. За запушването може да използвате болт М4 овит с тефлонова лента. ).
Следва развиване на всички болтове които крепят кутията към блока на двигателя.Махате и последната гайка от тампона под въздушния филтар. Започвате отпускане на двикателя на долу и някой от долната страна усуква кутията напред към радиятора ( за усукването напред може да използвате винтов крик закрепен между моста и картера на двигателя ) . След като кутията се усвободи от тампона и имадостатачно място от долната страна на моста , леко поклащане и тикане назат кутията излиза . ( Другата страна на диференциала се усвобождава от страна на удължителния вал от диференциала който е на шлици ).Следва развиване на притискателния диск и с това се приключва с разглобяването. Зглобяването става по обратния ред.
За центроването на феродовия диск се прави дорник . За размерите питайте мен.....
Цялата операция до излизането за тест трае 6 часа . Необходим е втори човек и малко воля , добра музика и ремонта е едно приятно занимание. Успех на тези които ще опитат.
Последна промяна от jilo0001 на 28 ное 2007, 21:08, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 24 ное 2007, 22:58

браво,супер е! трябва да се помъчиме малко стига сме мързелували =D>:
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 25 ное 2007, 00:53

jilo0001,
Респект, бро :)
Липсват 10-ина снимки и една лека редакцийка, и си е направо наръчник...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 25 ное 2007, 09:04

Във сервиз го дават по норматив смяна на съединител за 4 - 5 часа по 20 лева на час се взима 5Х20=100 лева..
помислете си дали си заслужава главоболието да си счупиш колата. :?: :idea:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 25 ное 2007, 09:38

traqn_savov написа:Във сервиз го дават по норматив смяна на съединител за 4 - 5 часа по 20 лева на час се взима 5Х20=100 лева..
помислете си дали си заслужава главоболието да си счупиш колата. :?: :idea:
ее ти па сега,човека си е направил само колата,не ти е изял хляба,стига завижда.Няма всеки да си сменя сам съединителя,все някой ще дойде в сервиза ти.Аз например бих си го сменил сам ако имам гараж,канал,лебетка,свободно време и помощник.ЗА съжаление нямам нито едно от гореизброените.И ще си го сменя не защото ще спестя 100лв(добре знам,че ще ми струва много повече труд на мен),а защото си обичам колата,имам техническа грамотност и във всяко свободно време си я ръчкам,разглобявам и сглобявам за дребни неща дори.
Браво на човека ,нужна е малка редакция и снимки,но както и да е,за следващия път...

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 25 ное 2007, 14:07

Не, напротив, повече хора трябва да си сменяват съединителите, та дано се усетят някои майстори, че с чука и гаечния ключ няма да могат да се пенсионират...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 25 ное 2007, 14:29

Аз също съм си сменял сам съединител (на Маздата), отне ми малко повече време, понеже нямам лебедка и канал. Смених го сам не заради икономията на 100лв., а поради фактът, че на кадърен "майстор" досега не съм попаднал. Може някои принципно да могат да работят качествено, но винаги бързат и притупват нещата. Така че предпочитам да дам парите за инструменти и литература и да си свърша работата с моите две ръце.
Фокусът ми е ходил на сервиз един път - за смяна на ангренажен ремък, и то поради липсата на планката за застопоряване на валовете и заради гаранцията на ремъка от МП. С предишния се напатих достатъчно, този сам ще си го поддържам.

П.П.
8х20=160
160х22=3520

WOW, трябваше да стана "майстор", а не лекар, баси...Майсторите да не се засягат, ядосвам се на себе си.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 25 ное 2007, 15:01

debug написа:WOW, трябваше да стана "майстор", а не лекар, баси....
тук се сещам за един виц,където един генеколог останал безработен и отива на интервю за работа в автосервиз.Накрали ги на направят по един бърз ремонт да се види кой какво може.
След интервюто всички кандидати стоят отвън и чакат шефа да каже кой назначава на работа.
Излиза шефа и казва :"Докторе,от утре си наработа,ела в 9"
А останалите кандидати:"Ма как може доктора да вземете на работа"
Шефа:"Ми доктора смени ангренажен ремък през ауспуха"
*00118* *167*

Потребителски аватар
camaro
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Подмяна на съединител на FORD FOKUS 1.6 16v 2000г. бензи

Мнение от camaro » 27 ное 2007, 21:39

Следва махане на ремака задвижващ водна помпа , хидравлика , динамо и климатичен компресор. Сваляте климатичния компресор от блока без да разкачате маркучите от него.Следва разкачане на еластичната връзка на гърнето преди катализатора. За полесно развиване използвайте загряване на гайките с малка газова горелка.
всичко добре само това не разбрах за какво го направи *072* няма смисал да провесваш двигатела просто се закрепва добре и се отвива само тампона под кутията на филтара :idea: има достатачно място да излезнат скоростите :wink: [/quote]

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта