как да съживим кола с замръзнал антифриз или нафта

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

как да съживим кола с замръзнал антифриз или нафта

Мнение от diesel1.6 » 26 яну 2006, 13:27

Когато нафтата запо4не да отделя кристали, трябва да дръпнеш колата до ОМВ и да си налееш по-студоустоичиво гориво. За да се намали или премахне кристализирането на замръзващите фракции се използва бензин до 10%, газ (не съм убеден в ползата срещу замръзване - тя само помага за възпламеняването), или добавки на Редекс и на Кастрол. Май последната е най ефективна, казва се Кастрол ДТА и се продава в Лукойл-ите. Струва 15 лева и е за 500 литра нафта. Добавките за нафта не позволяват да се образуват кристали, които да задръстят филтри и т.н.
След като оправиш горивото в резервоара, следва горивопроводите до помпата и филтъра.
Вади се някой маркуч или тръба, около филтъра, по-добре след него , и се продухва с уста или компресор кристализиралата нафта до резервоара. После, когато напомпиш от новата (с бензин, газ или добавки), няма да ти е запушен филтърът. След отпушването на гориворповода, в зависимост от замръзването на нафтата - ако се налага се полива с гореща вода помпата и филтъра за да са топли. В много голям студ и дюзите.
След тази цялата работа, с дърпане с друга кола или на стартер, ако върти достатъчно, се започва въртене докато се обезвъздуши ситемата. Естествено, ако имаш възможност е добре да го направиш предварително с незамръзващо гориво.
ако има проблем с възпламеняването на нафтата (бели облаци:) помага спрей с етер (КолдСтарт и подобни), но е опасен, следвай инструкциите за употреба или дезодорант, мухозозол и т.н. като трябва да е "фреон фри" или "озон сейфти" - за да е напълнено с бутан (газ - като пропан-бутана).
Може и с битова газ. Втори човек трябва да пуска по малко газ на двигателя, тя се запалва лесно и замества недостигащата заради кристалите нафта.
Последните неща бяха за палене на стартер.

За дърпането:
Приготвяш си колата, хубаво въже и се теглите бързо - поне с 30 км/ч.
Не трябва да се позволява на двигателя да тресе, да придърпва и спира рязко. Има опасност от да прескочи някой зъб на ангренажния ремък.
Като ще палиш, пали яко, а не колебливо и на ниска скорост.
Не трябва да се подава много газ, дори никак, докато не запали криво-ляво.

Да кажа за подкарването на кола с замръзнал антифриз.
Ако антифриза замръзне, колата не е загубена. Температурата трябва да спадне с 10 - 20 градуса под тази, при която са започнали да се появяват първите кристали лед, за да се спука някоя глава, блок и т.н.
Проблемите са три - помпата, радиатор, маркучите и парното.
Най-страшния е да не се счупи колелото на водната помпа. С туба гореща вода или маркуч с студена течаща вода се полива двигателя около водната помпа - целта е да развразим фрапето около колелото вътре. Допустимо е и да се превърти няколко пъти по други начини - на ръка, с инструмент или на стартер, но ако атифриза не е станал като камък вече.
Има една лоша опасност при тези неща - ако залеш ангренажа с вода, или трябва да не палиш, или да го дозалеш, докато обледяването падне. Внимателно с това, ако капака не е плътен, може да се натика лед под ремъка.
Когато решиш, че помпата е раздвижена, пали.
Никакви обороти! Работа само на най-ниските възможни. С вода се обливат всякакви съединения и маркучи, за да се раздвижи антифриза. МОже да се размачкват с ръка или продухват, помага.
Трябва да се махне капачката на разширителния съд и да се наблюдава двигателя да не заври. Може да се загрее малко, и да се остави да поистине и да се затоплят под капака маркучите.
Радиаторът се отпушва лесно - с тънко маркуче гореща вода или с дебел с чешмяна, се облива по ламелите, за да се стопли.
Не трябва да се бърза и е задължително да се наблюдава за загряване и завиране. ако от разширителния съд извира ледена каша, може би е време да угасите за малко, за охлаждане. не трябва да се натоварва двигателя, блока и главата не се охлаждат коректно, има близки топли/студени зони и се създават толиннйи напрежения в метала.
Добра идея е колата да се забие в снега или да се зарови отдолу и да се затвори капака, за да седи топлото около радиатора и парното. С някакво покривало се завиват отворите пред радиатора и по капака.
Уморих се да пиша.
Топли дрехи и спокойствие, заедно с около 2 часа, са останалите неспоменати работи.
А, да не забравя - в ОМВ нафтата замръзва при -10, алпина при - 20, нищо че и двете с по 5 градуса над нормите. Попитаите управителя.
Лукойла е за -15.
Евродизелът трябва да замръзва под -15р а в студено време се очаква да вземат мерки и за по-студоустойчиво гориво. Това е по закон :))))

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта