Как се нарича на български този "dial indicator"

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Как се нарича на български този "dial indicator"

Мнение от opex » 06 дек 2011, 02:27

http://www.youtube.com/watch?v=H_1ySs7liS4" onclick="window.open(this.href);return false;

Как се нарича това на български, че не мога да разбера и къде мога да намеря такова нещо по възможност с приставка-удължител на "индикатора" ?

Много е подходящ за намиране на ГМТ през отвора за свещта и много ми трябва за това!
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как се нарича на български този "dial indicator"

Мнение от diesel1.6 » 06 дек 2011, 11:37

Показан е часовников индокатор, не съм сигурен в значението на dial точно тук. Ти кое си мислиш че е удължител - защото черното с метални стави е стойката за захващане, а удължител се слага отпред във вид на пръчка, игла, ролка и подобни.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Как се нарича на български този "dial indicator"

Мнение от opex » 06 дек 2011, 11:47

Имам предвид удължител под вид на пръчка, игла и т.н. за да може да го застопоря над отвора за свещта на 1-ви цилиндър и да стигне до долу до челото на буталото в ГМТ
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Как се нарича на български този "dial indicator"

Мнение от HACKO » 06 дек 2011, 13:04

Мене ме заинтригува стойката, а инак другото си е обикновен индикатор.
Това което искаш може да се направи при стругар, трябва да се завива на мястото на свещта и да има пръчка, която да се движи, не ти трябва точността на индикатора. Обаче отвора на свещта трябва да е срещу буталото или със много малък ъгъл от вертикалната ос. Става и със обикновена отверка без допълнителни приспособления.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как се нарича на български този "dial indicator"

Мнение от ЯЛТА » 06 дек 2011, 15:11

Хе хе хе, по старите помнят,- имаше едни Руски инструменти за диагностициране в чийто комплект влизаше и една свирка, която се навива вместо свещта на първи цилиндър, а като се завърти коляновия вал тя започва да свири и щом спре значи е ГМТ. Просто и ефикасно, дали някой ги помни тези комплекти. Също така имаше и докторски слушалки с накрайник от масивен метален камертон за слушане на странни звуци от двигателя.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Как се нарича на български този "dial indicator"

Мнение от opex » 06 дек 2011, 23:50

Ами прави сте, но по принцип буталото като отиде в ГМТ стои там "известно време" докато се завърти вала и биелата мине от едната до другата страна и започне да пада.
С този индикатор и отбелязване точно или по шайбата и блока или ремъка и блока горе при зъбите на валовете само разхлабени да се върти свободно докато те са зацепени с пластината къде точно е стигнало буталото в начална ГМТ и къде започва да пада в крайна ГМТ и се търси средата между тях и се намира до десета от градуса и повече истинската ГМТ.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Как се нарича на български този "dial indicator"

Мнение от HACKO » 07 дек 2011, 09:45

Ако отвора на свещта позволява да пъхна отверката, така че да опира в челото на буталото и да не заклинва при движението му, мога да хвана ГМТ без да ползвам индикатор и грешката ще е нищожна. Във примера, който даваш пък не е нужно да процедираш така, при положение, че има начин и устройство за блокиране на коляновия вал в ГМТ.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Как се нарича на български този "dial indicator"

Мнение от opex » 07 дек 2011, 20:11

Да един цял болт :D: дето още по-малко може да го намеря. А ако ти кажа колко нямам доверие на тия работи няма да повярваш. А да трся чертежи, че да ми го правят...
По-добре някой лев отгоре за този часовник (с кукувичка), който за още неща може да го ползвам по колата и не само :)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта