Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Потребителски аватар
Ghost_Rider
потребител
потребител
Мнения: 228
Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Ghost_Rider » 04 авг 2012, 13:51

Здравейте колеги!Намерих въпросните релета R18-зелено и R20-синьо от морга и днес реших да ги пробвам как работят.При поставяне само на синьото R20 при контакт светват късите светлини,таблото и габаритите не светят.Като включа фаровете от ключа-всичко си е нормално.После поставих зеленото R18.Включих на контакт-късите светят,а габаритите и таблото не,но като включих фаровете от ключа,габаритите и таблото не светят.Зеленото реле не работи коректно,въпреки че номерата на релетата са същите,както ги е написал колегата по-горе.Това е от мен.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Nebhotep » 04 авг 2012, 15:23

Щастливец си ти щом тръгват фаровете. За коя страна е произведена колата ти, защото явно имаш цялата инсталация, която при мен липсва.
Можеш ли да споделиш дословно параметрите на синьото реле, това което пише отгоре на капака: номер, ампераж и т.н. Благодаря!

Потребителски аватар
Ghost_Rider
потребител
потребител
Мнения: 228
Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Ghost_Rider » 04 авг 2012, 18:48

Моята е внос от Италия. Номера на релето е 86AG7K057AA, същото както си го писал по горе в темата. Ампеража ще го напиша по-късно.

MrDgd
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 04 апр 2009, 23:03
Модел на автомобила: Ford focus 1,6TDCI 2009 g
Местоположение: Петрич
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от MrDgd » 04 авг 2012, 20:15

Nebhotep написа:Щастливец си ти щом тръгват фаровете. За коя страна е произведена колата ти, защото явно имаш цялата инсталация, която при мен липсва.
Можеш ли да споделиш дословно параметрите на синьото реле, това което пише отгоре на капака: номер, ампераж и т.н. Благодаря!
Релето от климатика е сащото :idea:

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от bateto_toshko » 04 авг 2012, 21:58

Само за уточнение да попитам тези ,които са го подкарали.Когато лостчето(превключвателя) на фаровете е положение 0(изкл.) и запалите колата , късите светлини тръгват ли автоматично? Питам , защото и на фиестата ми чета че има предвидени някакви релета за дневни светлини(опция за скандинавия) и мисля тези дни да видя дали имам окабеляване за такива
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
Ghost_Rider
потребител
потребител
Мнения: 228
Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Ghost_Rider » 04 авг 2012, 22:26

Да,същото е като на климатика,но амперите не ги пише.А на зеленото R18 пише 40/35А.

Потребителски аватар
Ghost_Rider
потребител
потребител
Мнения: 228
Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Ghost_Rider » 04 авг 2012, 22:32

bateto_toshko написа:Само за уточнение да попитам тези ,които са го подкарали.Когато лостчето(превключвателя) на фаровете е положение 0(изкл.) и запалите колата , късите светлини тръгват ли автоматично? Питам , защото и на фиестата ми чета че има предвидени някакви релета за дневни светлини(опция за скандинавия) и мисля тези дни да видя дали имам окабеляване за такива
При мен при изключени фарове и подаване на контакт светват късите без таблото и габаритите.

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от KOss » 05 авг 2012, 17:36

Ghost_Rider написа:Здравейте колеги!Намерих въпросните релета R18-зелено и R20-синьо от морга и днес реших да ги пробвам как работят.При поставяне само на синьото R20 при контакт светват късите светлини,таблото и габаритите не светят.Като включа фаровете от ключа-всичко си е нормално.После поставих зеленото R18.Включих на контакт-късите светят,а габаритите и таблото не,но като включих фаровете от ключа,габаритите и таблото не светят.Зеленото реле не работи коректно,въпреки че номерата на релетата са същите,както ги е написал колегата по-горе.Това е от мен.
При мен е същата работа. Като сложа зеленото реле при включени фарове не светят габаритите и таблото. Нещо още изглежда има в инсталацията което не е както трябва. Само със синьото реле всичко изглежда нормално. Единственото което не ми харесва е че всеки път се пали при включени светлини. :-/:

citizen
потребител
потребител
Мнения: 110
Регистриран: 21 дек 2008, 08:37
Модел на автомобила: ford fiesta 99,1,3i ENDURA-E
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от citizen » 05 авг 2012, 18:10

Много разправии за някакви си 30 лв. който ми поискаха в авто ел.сервиз за активиране на модул за дневни светлини.Като ви слушам то зелени,то сини релета,загуба на време,нерви...Вторник ако има свободен час я оставям в сервиза и ще пиша после какво е станало.

Потребителски аватар
tonyfireman
потребител
потребител
Мнения: 117
Регистриран: 10 юли 2010, 17:43
Модел на автомобила: Ford Escort хечбек 1,8 D 95'
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от tonyfireman » 05 авг 2012, 21:15

citizen написа:Много разправии за някакви си 30 лв. който ми поискаха в авто ел.сервиз за активиране на модул за дневни светлини.Като ви слушам то зелени,то сини релета,загуба на време,нерви...Вторник ако има свободен час я оставям в сервиза и ще пиша после какво е станало.
Ти си прави каквото си искаш - никой не те спира. Ако искаш карай на задна - там светят задните бели светлини, дано катаджиите ги признаят за дневни.
Остави хората с подготвена система на автомобила да си сложат по едно реле и да мине без рязане на кабели и чужда намеса в електриката да си го направят като хората.
Без лоши мисли.
Вторник ще обикалям моргите за синьо и зелено реле.
п.с. ако искаш си карай на задна де :)
Черната перла

ryder_boy
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 22 окт 2011, 17:43
Модел на автомобила: escort 1.6 16v 97
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от ryder_boy » 07 авг 2012, 19:21

Колеги да споделя и аз моя опит.
Значи доколкото разчетох схемата зеленото реле е най-обикновено реле с един NC и един NO контакт, които управляват тръгването само на габарита или габарит, подсветка на таблото и на заден номер.Синьото реле е с NC , който би следвало да има роля при палене да прекъсне веригата да не се товари колата в него момент.Всичко това го изпробвах.Оказа се че при мен липсва връзка м/у + на бобината му и релето за запалване.Това го отстраних с 1 мост.И тогава се получи изненада тръгват само габарити.В тази връзка моля колегите които имат схеми да дадат пак на DRL но ако може по четлива, а също така и на късите светлини.Иначе се престъпва към радикален вариант с ч допълнително реле, рязане на 2 кабела и пускане на 1 допълнителен и всичко ще е 6.

ryder_boy
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 22 окт 2011, 17:43
Модел на автомобила: escort 1.6 16v 97
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от ryder_boy » 08 авг 2012, 17:25

Колеги а някой замери ли на оперативната верига на зеленото реле какво отива преди да маха моста, защото чрез него се подава на единия изход това което е на бобината.И от там се сваля към синьото реле на силовите му контакти.Nebhotep пробвай с ч1 мост да подадеш от най-лявата долна букса с 4 кабела от жълтия на нея към левия тънък крак на синьото реле и виж какво ще стане(там имаш +12в през контактния ключ).Че при мен сработва, но светят само габаритите, в пустата схема не виждам къде са късите.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от S_C » 08 авг 2012, 19:15

Схемата,която разцъквате,е от програмата FORD TIS
Там има общо 5 схеми за свързване на дневни за моделите след 95-та година,плюс още толкова за моделите преди това...

Circuit Description
Daytime running lamps

With the ignition switch (N6) in run and the headlamp, turn lamp, horn, wiper switch (N150) in position 0 (off), voltage is applied to the daytime running lamps (DTRL) relay (K5). A reduced voltage is then applied through fuses F10 and F24 (for models before MY 95 and RS Cosworth) or fuses F15 and F17 (for models as of MY 95) to the dip beam lamps (E1, E7), causing them to illuminate dimly.
Dip beam lamps

With the ignition switch (N6) in run and the headlamp, turn lamp, horn, wiper switch (N150) in position 2 (head), voltage is applied through the switch (N150) and the dip beam relay (K36). The dip beam relay (K36) energises and voltage is applied through fuses F10 and F24 (for models before MY 95 and RS Cosworth) or fuses F15 and F17 (for models as of MY 95) to the dip beam lamps (E1, E7), causing them to illuminate fully.
Main beam lamps

With the ignition switch (N6) in run and the headlamp, turn lamp, horn, wiper switch (N150) in position 3 (main beam) or position 5 (flash-to-pass), voltage is applied to the main beam relay (K37). The main beam relay (K37) energises and applies voltage through fuses F4 and F18 (for models before MY 95 and RS Cosworth) or fuses F5 and F6 (for models as of MY 95) to the main beam lamps (E1, E7). With the main beams on, the indicator in the instrument cluster (A70) is illuminated.

Copy/paste от програмата
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

tvk751
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 22 фев 2012, 16:15
Модел на автомобила: Escort Zetec 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от tvk751 » 08 авг 2012, 23:55

В крайна сметка какво решихте :D
Някой ще копне ли една свястна схема да не говорим на сляпо.

И защо при дневните светлини ще трябва да светка таблото и габаритите,през деня на кой му пука за таблото.
Доколкото четох аз,дневните са фарове на къси и то не на пълната им мощност - габарити табла и други лампи - НЕ

ryder_boy
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 22 окт 2011, 17:43
Модел на автомобила: escort 1.6 16v 97
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от ryder_boy » 09 авг 2012, 14:33

Аз приложих 1 побългарен вариант, като крайния ефект е пак същия.
От С3912/3 +12В на 2 и 3 на стартерния клеморед като при палене отпада на К36/1(реле за къси светлини).Резултата с това премостване е като при оригиналната схема за къси светлини с тази разлика че при контакт и пуснати габарити ще светят и късите.А иначе при изключени светлини и подаване на контакт светват къси и при стартер спират.Поне за мен това е решението с минимални изменения ако оригиналната схема с релетата не тръгва по една или друга причина.

tvk751
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 22 фев 2012, 16:15
Модел на автомобила: Escort Zetec 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от tvk751 » 09 авг 2012, 23:05

аз имам проблем,не мога да намеря двете релета

ryder_boy
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 22 окт 2011, 17:43
Модел на автомобила: escort 1.6 16v 97
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от ryder_boy » 10 авг 2012, 00:06

Колега 2 релета трудно ще ги намериш.По принцип може да ползваш обикновени 12в релета като разликата ще е че няма да светят късите с намалена мощност а с номиналната си такава.Това с 5 крачета вземаш 1 обикновено реле с 1 NC и 1 NO контакт и си готов а за другото си свали това от климатика че габаритите му са малко страни и търсиш такова с NC контакт(ако има и такова с понижаващо напрежение на силовия контакт просто това е твоето реле).Би трябвало по вси1ки магазини за електроника и авточасти да ги има.

tvk751
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 22 фев 2012, 16:15
Модел на автомобила: Escort Zetec 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от tvk751 » 10 авг 2012, 23:07

Това дотук добре,само че как да ги свържа тия 2 обикновени релета?
И някой има ли схема на табълцето с реленцата,да видя как да направя връзките точно

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Nebhotep » 10 авг 2012, 23:19

Чети първата страница на темата колега!

ryder_boy
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 22 окт 2011, 17:43
Модел на автомобила: escort 1.6 16v 97
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от ryder_boy » 11 авг 2012, 22:04

Добавям схема как съм си го направил след като не успях да приложа оригиналната схемаИзображение
Изображение
+12в от С3912/3 през нормално отворен контакт на реле към К34/1
Оперативна верига на релето от 3901а/8(на схемата на пина няма нищо) и маса от болта на купето.Така имаме захранване на релето при контакт, което отпада при стартер.При включване на габарити също отпада.
Не знам как е с оригиналната схема при колегите които са я реализирали, но при мен тръгна на друга кола, а не на моята и там се получи че на стартер късите на гаснат(само леко им пада мощността заради допълнителния товар) и ако наистина е така на мен не ми допада особено че зимата няма да е мн приятно.Схемата е пробвана на ескорт след 95г. и работи.
http://alfa.kachi-snimka.info/images/arx1344711459e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1344711951e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта