Нашите права и тези на дупките ;-)

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Нашите права и тези на дупките ;-)

Мнение от Brock » 10 мар 2005, 10:37

Масово съдят Церовски за дупките

12 дела заведени само в София, шофьори печелят три процеса в Пловдив

Шофьорите започнаха да завеждат дела срещу министъра на регионалното развитие и благоустройството Валентин Церовски. Причина са рововете по републиканските пътища, които трошат колите на българина. По магистрала "Хемус" дупките са на всеки метър. Т. нар. първокласни пътища пък са лунен пейзаж. С топенето на снеговете и след поройните дъждове в асфалта зейнаха два пъти повече дупки. От началото на годината само в София са заведени 12 дела срещу Церовски. Във всички от тях като причина са посочени нанесени материални щети на шофьори заради ямите по околовръстното шосе. Дузина са и заведените срещу Столична община процеси заради дупките по улиците в кварталите и булевардите. Ако колата се счупи в населено място, отговорност за това носи съответното кметство, обясниха от КАТ. Ако автомобилът пострада заради дупка на шосе от републиканската пътна мрежа обаче, отговорността е на строителното министерство. Делата срещу него стават лесни за спечелване, откакто плащаме винетки, тъй като парите за тях са именно за поддръжка и ремонт на републиканската пътна мрежа, обясниха адвокати. Три са вече спечелените дела срещу Пловдивската община за дупките по улиците. Според адвокат Михаил Екимджиев всяко заведено дело, което е подкрепено с техническа експертиза и има достатъчно доказателства за нередностите по пътя, печели.

*****

Голямото кърпене на дупките по шосетата започва през пролетта. И приключва в късната есен. Причината е, че дупките се кърпят при топло време. Идеята е, когато се "изреже" правоъгълникът от раната в асфалта, тя да се измие с вода под налягане, да се изсуши и да се поставят съответните пластове настилка. Хиляди кратери запълват всяка година специалистите в кметствата. Те са категорични, че най-лесно проблемът може да се реши, ако се смени цялата настилка по една улица. Пари за това обаче няма. Зимно време също се кърпят дупки. Ремонтът обаче се нарича "тампониране". Майсторите сипват асфалт в зейналия кратер - колкото да не се пребият хората и колите. Сигнали къде да се тампонира в столичното кметство подават КАТ и шефовете на Столичната компания за градски транспорт. Заливането с асфалт зимно време на дупка от 1 квадратен метър струва 11-12 лева

:twisted:

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта