Усъвършенстване на климатик

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 07 фев 2008, 12:51

Според мен идеята да се направи климатика да топли в купето е приемлива само до момента, в който двигателя се загрее. Това са 10-15 минути. За толкова време не си заслужава да се правят промени по заводското изпълнение на автомобила и да се хвърлят време и пари.
По приемлива е идеята да се включи паралелно на ключа за включване на климатика едно термо-реле с по-голям хистерезис, за да не се включва и изключва през 30 секунди.
Домашните сплит системи поддържат зададената температура в рамките на + - 1 градус през първия час след включването и + - 2 градуса след този час.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 07 фев 2008, 12:55

Speed, трябва да ти призная, че не прочетох целия паст, а само хвърлих едно око, но видях доста неистини които твърдиш. Двузонов климатик, изобщо не е това което твърдиш. Тогава четиризоновия какъв е? Двузонов е когато можеш да контролираш температурата в две зони на колата. Според мен, просто не си достатъчно наясно.
Трябва да призная също, че малко подведох аудиторията когато обясних че на колите компресора винаги работи. Ами всъщност, има коли, на които е приложен, принцип при който компресора спира. По принцип едва ли е много разпространен, защото при повечето компресори мощността е от 7 до 12 kW. Това ще рече до 15 к.с. Е представяте ли си, докато изпреварваш, изеднъж да ти се вкючи климатика. И аз съм чувал, разбирачи които казват че всички компресори вкл. и изкл. Аз обаче не съм съгласен. Има и още нещо. Когато има проблем с климатика, компресора има режими в които изключва.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Speed
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Мнение от Speed » 07 фев 2008, 13:48

ewgeny написа:Speed, трябва да ти призная, че не прочетох целия паст, а само хвърлих едно око, но видях доста неистини които твърдиш. Двузонов климатик, изобщо не е това което твърдиш. Тогава четиризоновия какъв е? Двузонов е когато можеш да контролираш температурата в две зони на колата. Според мен, просто не си достатъчно наясно.
Трябва да призная също, че малко подведох аудиторията когато обясних че на колите компресора винаги работи. Ами всъщност, има коли, на които е приложен, принцип при който компресора спира. По принцип едва ли е много разпространен, защото при повечето компресори мощността е от 7 до 12 kW. Това ще рече до 15 к.с. Е представяте ли си, докато изпреварваш, изеднъж да ти се вкючи климатика. И аз съм чувал, разбирачи които казват че всички компресори вкл. и изкл. Аз обаче не съм съгласен. Има и още нещо. Когато има проблем с климатика, компресора има режими в които изключва.
Поразпитай още малко това е допълнителна екста на климатроника ...
Сега нямам време да обяснявам защото имам работа .
Чувал ли си думата инвертор ?
При тази система комперсора НИКОГА не спира ,а само променя оборотите си .Забавя или увеличава .... според зададената температура .
Колегата по горе малко греши .
Единствено инвертор може да подържа зададената температура с отколение не повече от 1 +- гр Обикновеният компресор който включва изключва е на термо реле от 2 гр като му кажеш ,че у вас искаш 20 гр той включва и почва да работи докато стигне до 22 гр после изключва и пада пада докато стигне до 18 и отново почва да работи до 22 има 4 гр температурни разлики .. инвертора е доста по интелигентна система и вече почти измества сегашната прилага се при новите коли .Новата ес класа вече няма комресор който е вързан към двигателя с ремък ,а има хладилна инсталация и компресор който е на ток ,един малко по голям консуматор на ток ...... компресора е на 12 волта и е ИНвертор затова е и електрически за да не се влия от оборотите на двигателя .... а и според тестовете разликата във горивото е нищожда всравнение със преди ... загуба от ремъци триене и т.н

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 07 фев 2008, 16:21

Абе тази идея за отопление с климатика я забравете бе хоря. Няма такова нещо.
Ае спиид, недей да ръсиш мозък. Думата инвертор я изпозвам по 100 пъти на ден. Сигурно щото съм в бранша :roll: . Нищо лично, ама съвсем взех да си мисля че не си в час. Недей да пишеш неща, за които си сигурен.
А инъче, че в някои коли се залагат ел. компресори е вярно, и е сложно, но пък много добро решение.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 07 фев 2008, 16:44

като искате топлина в колата, печка е решението :D аз много се кефя на тия на вебасто ама няма да имам пари за такова нещо :roll:

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 07 фев 2008, 17:13

doctordre написа:като искате топлина в колата, печка е решението :D аз много се кефя на тия на вебасто ама няма да имам пари за такова нещо :roll:
....аха...и дървата в багажника. :lol:
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 07 фев 2008, 17:19

То има лесно махаш едната седалка един газов "Суперсер" може и към газовото да си я вържеш :P

Speed
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Мнение от Speed » 07 фев 2008, 20:03

ewgeny написа:Абе тази идея за отопление с климатика я забравете бе хоря. Няма такова нещо.
Ае спиид, недей да ръсиш мозък. Думата инвертор я изпозвам по 100 пъти на ден. Сигурно щото съм в бранша :roll: . Нищо лично, ама съвсем взех да си мисля че не си в час. Недей да пишеш неща, за които си сигурен.
А инъче, че в някои коли се залагат ел. компресори е вярно, и е сложно, но пък много добро решение.
Дай ти някво расъждение като си в бранша ..... не само да казваш ,че това и онова не е вярно . :wink:
А за това ,че ще стане ще стане :wink: Няма невъзможни неща .
Преди време един познат ми казва ,че правя глупости и давам излишни пари да правя автоматични щори който като се стъмни навън да се спускат сутрин като се съмне се вдигат ... ама то взе , че стана и то не само че стана ма и работи даже вече 1 год без грешка :shock: :D :D
Със тоя пример само ти казвам ,че съм упорит и много добре знам кво правя със най голямо удоволствие ще ти припомня тази тема след някой друг месец :wink:
Поздрави

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 07 фев 2008, 22:01

Ами товя няма как да ти го обясна в рамките на 2 реда. Аз евала ти правя, щом си такъв човек, но приеми че не може човек да разбира от всичко.
Имаш предполагам домашен климатик?(аз междудругото нямам, но това е друга тема защо)Нали знаеш че като го пуснеш да топли, му трябва известно време да вдигне нялягане. Е това време докато мине, тя и колата ти вече ще духа топло.
Другата основна причина е, че в компресора, а и в цялата система има масло. Е това масло зимно време постоянно да се пуска климатика, докато е гъсто ще скапе компресора. Хубавите климатици първо подгряват маслото в системата, и тогава той тръгва. И затова може да си чул че климатик зимата не се спира.
Е, да ще кажеш, ам че да сложат един подгревател и на тези автокомпресора, е да ама той докато загрее маслото, че докато вдигне налягане системата....ми че той термостата вече ще е отворил.

Е и сега ако някой още каже че неговия климатик духа топло - незнам.
Дано да сме приключили този въпрос.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 07 фев 2008, 22:14

Speed написа:Не си разбрал същноста ,това дето казваш са вече четири зонови клитроници най новите .... :wink: Двузонов значи, че може не само да студи лятото ,а и да топли зимата
:lol: Двузонов = две зони.С други думи може да поддържа различна температура в две зони на колата ( лява и дясна примерно).
Четиризонов - всеки от пасажерите може да избира температура за неговото място.


:roll:
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от Edinuser » 07 фев 2008, 23:00

не знам ама аз мисля да си направя нещо по-просто като обикновен климатроник.В документацията го пише ( автоматично регулиране на температурата ) кто целтами ще буде миниални изменения на основната схема.И мисля да е следното :

1.На степен едно на сегащният 4-ри степенен регулатор да се вкл. електронно управление на вентилатора като скоростаа на духане се определя от разликите м/у зададената и моментната температура.

2.с бутони да се определя каква да бъде подържаната температура и/или духането на вентилатора (на другите 3 степени климатика ще си работи както до сега)

Ще ми трябват грубо 2-3 температурни сензора един микропроцесор и един течнокристален дисплей и един мощен мостранзистор за PWM управление на вентилатора.Когато и ако го направя ще пиша какви са резултатите и ще пусна схемата и firmware на процесора.

Разделяне на зони ... не мисля да правя както и управление на клапите.

Speed
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Мнение от Speed » 08 фев 2008, 10:29

cenzor написа:
Speed написа:Не си разбрал същноста ,това дето казваш са вече четири зонови клитроници най новите .... :wink: Двузонов значи, че може не само да студи лятото ,а и да топли зимата
:lol: Двузонов = две зони.С други думи може да поддържа различна температура в две зони на колата ( лява и дясна примерно).
Четиризонов - всеки от пасажерите може да избира температура за неговото място.


:roll:
Добрем явно много знаеш .... тогава ми кажи как се вика на климатроник който духа и топло ....????????????? сигурно му се вика "модерен "климатроник :D :D

От толкова постове не се разбра ,че двузоновите духат и топло ,а във колко зони вече си е въпрос на клапи и електроника .
ето един пример за двузонов лявата и дястана страна кой колко му е жега само ,че товао духа топло още с качването .....
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Speed
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Мнение от Speed » 08 фев 2008, 10:36

ewgeny написа:Ами товя няма как да ти го обясна в рамките на 2 реда. Аз евала ти правя, щом си такъв човек, но приеми че не може човек да разбира от всичко.
Имаш предполагам домашен климатик?(аз междудругото нямам, но това е друга тема защо)Нали знаеш че като го пуснеш да топли, му трябва известно време да вдигне нялягане. Е това време докато мине, тя и колата ти вече ще духа топло.
Другата основна причина е, че в компресора, а и в цялата система има масло. Е това масло зимно време постоянно да се пуска климатика, докато е гъсто ще скапе компресора. Хубавите климатици първо подгряват маслото в системата, и тогава той тръгва. И затова може да си чул че климатик зимата не се спира.
Е, да ще кажеш, ам че да сложат един подгревател и на тези автокомпресора, е да ама той докато загрее маслото, че докато вдигне налягане системата....ми че той термостата вече ще е отворил.

Е и сега ако някой още каже че неговия климатик духа топло - незнам.
Дано да сме приключили този въпрос.
Всички тези проблеми с маслото са решени в новите коли .... разрови се из нета и виж докъде е стигнал менският интелект . иначе да за всичко казано си прав за малсото то при -10 замръзва и затова не се спират климатици зимата .... а за налагането не съм много съгласен това се изчаква само при първо пускане на климатика след монтажа,
иначе после му трябва по малко от минута да тръгне

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 08 фев 2008, 11:00

Аз изобщо не обичам да споря. Толкова от мен на тази тема.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 11 фев 2008, 14:27

В някой автомобили има нагревател в блока на двигателя и като отидеш да запалиш колата тя вече е загряла.

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 11 фев 2008, 14:43

Speed написа:
cenzor написа:
Speed написа:Не си разбрал същноста ,това дето казваш са вече четири зонови клитроници най новите .... :wink: Двузонов значи, че може не само да студи лятото ,а и да топли зимата
:lol: Двузонов = две зони.С други думи може да поддържа различна температура в две зони на колата ( лява и дясна примерно).
Четиризонов - всеки от пасажерите може да избира температура за неговото място.


:roll:
Добрем явно много знаеш .... тогава ми кажи как се вика на климатроник който духа и топло ....????????????? сигурно му се вика "модерен "климатроник :D :D

От толкова постове не се разбра ,че двузоновите духат и топло ,а във колко зони вече си е въпрос на клапи и електроника .
ето един пример за двузонов лявата и дястана страна кой колко му е жега само ,че товао духа топло още с качването .....
Колега според мен проблема идва от механичното използване на чуждици в българският език.
Климатик
Климатроник
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 11 фев 2008, 18:29

климатроника си е просто едно търговско наименование на ваг

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 11 фев 2008, 21:40

doctordre написа:климатроника си е просто едно търговско наименование на ваг
И да и не :) . Т.е. първоначално започва вграждането на т.н. климатик, чиято основна цел е да вкарва охладен въздух в купето. За топлия въздух се грижи нормалното парно.
С развитието на технологиите се стига до възможността да се създаде система която поддържа определена температура в купето. За да се различава от т.н. климатик е кръстен /възможно е и с търговска цел/ климатроник.
За колегата Speed - на климатроника се задава температура да кажем 24 градуса и взависимост от нуждите той определя дали ще вкарва топъл или студен въздух за да се постигне тази температура.
Тълкованието ти за двузонов /топло и студено/ е абсолютно погрешно.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 12 фев 2008, 16:08

ами точно търговско наименование си е според мен. ако не си забелязал само на климатика на VW пише CLIMAtronic, както и останалите техни технологии завършващи на "троник" (например типтроник :wink: ) това по принцип се води автоматичен климатик, както ти сам каза може да поддържа определена температура, има и опция auto която на обикновения климатик я няма. в крайна сметка ние на всички нови климатици им викаме климатроник като нарицателно, но ако се разгледат сайтовете на различните производители, там климатиците са упоменати като "автоматичен климатик" 8)

Speed
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Мнение от Speed » 14 фев 2008, 17:53

ewgeny написа:Аз изобщо не обичам да споря. Толкова от мен на тази тема.
Специалини извинения натеб ,посъветвах се с един познат и по мойте схеми откри(хме) няколко малки но съществени проблеми ... няма да е оправдана инвестиция да се вложат толкова пари и труд за едното топло още в начало .... :shock:

Поздрави :P :wink:

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта