Усъвършенстване на климатик
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Според мен идеята да се направи климатика да топли в купето е приемлива само до момента, в който двигателя се загрее. Това са 10-15 минути. За толкова време не си заслужава да се правят промени по заводското изпълнение на автомобила и да се хвърлят време и пари.
По приемлива е идеята да се включи паралелно на ключа за включване на климатика едно термо-реле с по-голям хистерезис, за да не се включва и изключва през 30 секунди.
Домашните сплит системи поддържат зададената температура в рамките на + - 1 градус през първия час след включването и + - 2 градуса след този час.
По приемлива е идеята да се включи паралелно на ключа за включване на климатика едно термо-реле с по-голям хистерезис, за да не се включва и изключва през 30 секунди.
Домашните сплит системи поддържат зададената температура в рамките на + - 1 градус през първия час след включването и + - 2 градуса след този час.
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Speed, трябва да ти призная, че не прочетох целия паст, а само хвърлих едно око, но видях доста неистини които твърдиш. Двузонов климатик, изобщо не е това което твърдиш. Тогава четиризоновия какъв е? Двузонов е когато можеш да контролираш температурата в две зони на колата. Според мен, просто не си достатъчно наясно.
Трябва да призная също, че малко подведох аудиторията когато обясних че на колите компресора винаги работи. Ами всъщност, има коли, на които е приложен, принцип при който компресора спира. По принцип едва ли е много разпространен, защото при повечето компресори мощността е от 7 до 12 kW. Това ще рече до 15 к.с. Е представяте ли си, докато изпреварваш, изеднъж да ти се вкючи климатика. И аз съм чувал, разбирачи които казват че всички компресори вкл. и изкл. Аз обаче не съм съгласен. Има и още нещо. Когато има проблем с климатика, компресора има режими в които изключва.
Трябва да призная също, че малко подведох аудиторията когато обясних че на колите компресора винаги работи. Ами всъщност, има коли, на които е приложен, принцип при който компресора спира. По принцип едва ли е много разпространен, защото при повечето компресори мощността е от 7 до 12 kW. Това ще рече до 15 к.с. Е представяте ли си, докато изпреварваш, изеднъж да ти се вкючи климатика. И аз съм чувал, разбирачи които казват че всички компресори вкл. и изкл. Аз обаче не съм съгласен. Има и още нещо. Когато има проблем с климатика, компресора има режими в които изключва.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Поразпитай още малко това е допълнителна екста на климатроника ...ewgeny написа:Speed, трябва да ти призная, че не прочетох целия паст, а само хвърлих едно око, но видях доста неистини които твърдиш. Двузонов климатик, изобщо не е това което твърдиш. Тогава четиризоновия какъв е? Двузонов е когато можеш да контролираш температурата в две зони на колата. Според мен, просто не си достатъчно наясно.
Трябва да призная също, че малко подведох аудиторията когато обясних че на колите компресора винаги работи. Ами всъщност, има коли, на които е приложен, принцип при който компресора спира. По принцип едва ли е много разпространен, защото при повечето компресори мощността е от 7 до 12 kW. Това ще рече до 15 к.с. Е представяте ли си, докато изпреварваш, изеднъж да ти се вкючи климатика. И аз съм чувал, разбирачи които казват че всички компресори вкл. и изкл. Аз обаче не съм съгласен. Има и още нещо. Когато има проблем с климатика, компресора има режими в които изключва.
Сега нямам време да обяснявам защото имам работа .
Чувал ли си думата инвертор ?
При тази система комперсора НИКОГА не спира ,а само променя оборотите си .Забавя или увеличава .... според зададената температура .
Колегата по горе малко греши .
Единствено инвертор може да подържа зададената температура с отколение не повече от 1 +- гр Обикновеният компресор който включва изключва е на термо реле от 2 гр като му кажеш ,че у вас искаш 20 гр той включва и почва да работи докато стигне до 22 гр после изключва и пада пада докато стигне до 18 и отново почва да работи до 22 има 4 гр температурни разлики .. инвертора е доста по интелигентна система и вече почти измества сегашната прилага се при новите коли .Новата ес класа вече няма комресор който е вързан към двигателя с ремък ,а има хладилна инсталация и компресор който е на ток ,един малко по голям консуматор на ток ...... компресора е на 12 волта и е ИНвертор затова е и електрически за да не се влия от оборотите на двигателя .... а и според тестовете разликата във горивото е нищожда всравнение със преди ... загуба от ремъци триене и т.н
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Абе тази идея за отопление с климатика я забравете бе хоря. Няма такова нещо.
Ае спиид, недей да ръсиш мозък. Думата инвертор я изпозвам по 100 пъти на ден. Сигурно щото съм в бранша . Нищо лично, ама съвсем взех да си мисля че не си в час. Недей да пишеш неща, за които си сигурен.
А инъче, че в някои коли се залагат ел. компресори е вярно, и е сложно, но пък много добро решение.
Ае спиид, недей да ръсиш мозък. Думата инвертор я изпозвам по 100 пъти на ден. Сигурно щото съм в бранша . Нищо лично, ама съвсем взех да си мисля че не си в час. Недей да пишеш неща, за които си сигурен.
А инъче, че в някои коли се залагат ел. компресори е вярно, и е сложно, но пък много добро решение.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
-
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Дай ти някво расъждение като си в бранша ..... не само да казваш ,че това и онова не е вярно .ewgeny написа:Абе тази идея за отопление с климатика я забравете бе хоря. Няма такова нещо.
Ае спиид, недей да ръсиш мозък. Думата инвертор я изпозвам по 100 пъти на ден. Сигурно щото съм в бранша . Нищо лично, ама съвсем взех да си мисля че не си в час. Недей да пишеш неща, за които си сигурен.
А инъче, че в някои коли се залагат ел. компресори е вярно, и е сложно, но пък много добро решение.
А за това ,че ще стане ще стане Няма невъзможни неща .
Преди време един познат ми казва ,че правя глупости и давам излишни пари да правя автоматични щори който като се стъмни навън да се спускат сутрин като се съмне се вдигат ... ама то взе , че стана и то не само че стана ма и работи даже вече 1 год без грешка
Със тоя пример само ти казвам ,че съм упорит и много добре знам кво правя със най голямо удоволствие ще ти припомня тази тема след някой друг месец
Поздрави
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Ами товя няма как да ти го обясна в рамките на 2 реда. Аз евала ти правя, щом си такъв човек, но приеми че не може човек да разбира от всичко.
Имаш предполагам домашен климатик?(аз междудругото нямам, но това е друга тема защо)Нали знаеш че като го пуснеш да топли, му трябва известно време да вдигне нялягане. Е това време докато мине, тя и колата ти вече ще духа топло.
Другата основна причина е, че в компресора, а и в цялата система има масло. Е това масло зимно време постоянно да се пуска климатика, докато е гъсто ще скапе компресора. Хубавите климатици първо подгряват маслото в системата, и тогава той тръгва. И затова може да си чул че климатик зимата не се спира.
Е, да ще кажеш, ам че да сложат един подгревател и на тези автокомпресора, е да ама той докато загрее маслото, че докато вдигне налягане системата....ми че той термостата вече ще е отворил.
Е и сега ако някой още каже че неговия климатик духа топло - незнам.
Дано да сме приключили този въпрос.
Имаш предполагам домашен климатик?(аз междудругото нямам, но това е друга тема защо)Нали знаеш че като го пуснеш да топли, му трябва известно време да вдигне нялягане. Е това време докато мине, тя и колата ти вече ще духа топло.
Другата основна причина е, че в компресора, а и в цялата система има масло. Е това масло зимно време постоянно да се пуска климатика, докато е гъсто ще скапе компресора. Хубавите климатици първо подгряват маслото в системата, и тогава той тръгва. И затова може да си чул че климатик зимата не се спира.
Е, да ще кажеш, ам че да сложат един подгревател и на тези автокомпресора, е да ама той докато загрее маслото, че докато вдигне налягане системата....ми че той термостата вече ще е отворил.
Е и сега ако някой още каже че неговия климатик духа топло - незнам.
Дано да сме приключили този въпрос.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Двузонов = две зони.С други думи може да поддържа различна температура в две зони на колата ( лява и дясна примерно).Speed написа:Не си разбрал същноста ,това дето казваш са вече четири зонови клитроници най новите .... Двузонов значи, че може не само да студи лятото ,а и да топли зимата
Четиризонов - всеки от пасажерите може да избира температура за неговото място.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
не знам ама аз мисля да си направя нещо по-просто като обикновен климатроник.В документацията го пише ( автоматично регулиране на температурата ) кто целтами ще буде миниални изменения на основната схема.И мисля да е следното :
1.На степен едно на сегащният 4-ри степенен регулатор да се вкл. електронно управление на вентилатора като скоростаа на духане се определя от разликите м/у зададената и моментната температура.
2.с бутони да се определя каква да бъде подържаната температура и/или духането на вентилатора (на другите 3 степени климатика ще си работи както до сега)
Ще ми трябват грубо 2-3 температурни сензора един микропроцесор и един течнокристален дисплей и един мощен мостранзистор за PWM управление на вентилатора.Когато и ако го направя ще пиша какви са резултатите и ще пусна схемата и firmware на процесора.
Разделяне на зони ... не мисля да правя както и управление на клапите.
1.На степен едно на сегащният 4-ри степенен регулатор да се вкл. електронно управление на вентилатора като скоростаа на духане се определя от разликите м/у зададената и моментната температура.
2.с бутони да се определя каква да бъде подържаната температура и/или духането на вентилатора (на другите 3 степени климатика ще си работи както до сега)
Ще ми трябват грубо 2-3 температурни сензора един микропроцесор и един течнокристален дисплей и един мощен мостранзистор за PWM управление на вентилатора.Когато и ако го направя ще пиша какви са резултатите и ще пусна схемата и firmware на процесора.
Разделяне на зони ... не мисля да правя както и управление на клапите.
-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Добрем явно много знаеш .... тогава ми кажи как се вика на климатроник който духа и топло ....????????????? сигурно му се вика "модерен "климатроникcenzor написа:Двузонов = две зони.С други думи може да поддържа различна температура в две зони на колата ( лява и дясна примерно).Speed написа:Не си разбрал същноста ,това дето казваш са вече четири зонови клитроници най новите .... Двузонов значи, че може не само да студи лятото ,а и да топли зимата
Четиризонов - всеки от пасажерите може да избира температура за неговото място.
От толкова постове не се разбра ,че двузоновите духат и топло ,а във колко зони вече си е въпрос на клапи и електроника .
ето един пример за двузонов лявата и дястана страна кой колко му е жега само ,че товао духа топло още с качването .....
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Всички тези проблеми с маслото са решени в новите коли .... разрови се из нета и виж докъде е стигнал менският интелект . иначе да за всичко казано си прав за малсото то при -10 замръзва и затова не се спират климатици зимата .... а за налагането не съм много съгласен това се изчаква само при първо пускане на климатика след монтажа,ewgeny написа:Ами товя няма как да ти го обясна в рамките на 2 реда. Аз евала ти правя, щом си такъв човек, но приеми че не може човек да разбира от всичко.
Имаш предполагам домашен климатик?(аз междудругото нямам, но това е друга тема защо)Нали знаеш че като го пуснеш да топли, му трябва известно време да вдигне нялягане. Е това време докато мине, тя и колата ти вече ще духа топло.
Другата основна причина е, че в компресора, а и в цялата система има масло. Е това масло зимно време постоянно да се пуска климатика, докато е гъсто ще скапе компресора. Хубавите климатици първо подгряват маслото в системата, и тогава той тръгва. И затова може да си чул че климатик зимата не се спира.
Е, да ще кажеш, ам че да сложат един подгревател и на тези автокомпресора, е да ама той докато загрее маслото, че докато вдигне налягане системата....ми че той термостата вече ще е отворил.
Е и сега ако някой още каже че неговия климатик духа топло - незнам.
Дано да сме приключили този въпрос.
иначе после му трябва по малко от минута да тръгне
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега според мен проблема идва от механичното използване на чуждици в българският език.Speed написа:Добрем явно много знаеш .... тогава ми кажи как се вика на климатроник който духа и топло ....????????????? сигурно му се вика "модерен "климатроникcenzor написа:Двузонов = две зони.С други думи може да поддържа различна температура в две зони на колата ( лява и дясна примерно).Speed написа:Не си разбрал същноста ,това дето казваш са вече четири зонови клитроници най новите .... Двузонов значи, че може не само да студи лятото ,а и да топли зимата
Четиризонов - всеки от пасажерите може да избира температура за неговото място.
От толкова постове не се разбра ,че двузоновите духат и топло ,а във колко зони вече си е въпрос на клапи и електроника .
ето един пример за двузонов лявата и дястана страна кой колко му е жега само ,че товао духа топло още с качването .....
Климатик
Климатроник
Поздрави
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
И да и не . Т.е. първоначално започва вграждането на т.н. климатик, чиято основна цел е да вкарва охладен въздух в купето. За топлия въздух се грижи нормалното парно.doctordre написа:климатроника си е просто едно търговско наименование на ваг
С развитието на технологиите се стига до възможността да се създаде система която поддържа определена температура в купето. За да се различава от т.н. климатик е кръстен /възможно е и с търговска цел/ климатроник.
За колегата Speed - на климатроника се задава температура да кажем 24 градуса и взависимост от нуждите той определя дали ще вкарва топъл или студен въздух за да се постигне тази температура.
Тълкованието ти за двузонов /топло и студено/ е абсолютно погрешно.
Поздрави
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
ами точно търговско наименование си е според мен. ако не си забелязал само на климатика на VW пише CLIMAtronic, както и останалите техни технологии завършващи на "троник" (например типтроник ) това по принцип се води автоматичен климатик, както ти сам каза може да поддържа определена температура, има и опция auto която на обикновения климатик я няма. в крайна сметка ние на всички нови климатици им викаме климатроник като нарицателно, но ако се разгледат сайтовете на различните производители, там климатиците са упоменати като "автоматичен климатик"
-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Специалини извинения натеб ,посъветвах се с един познат и по мойте схеми откри(хме) няколко малки но съществени проблеми ... няма да е оправдана инвестиция да се вложат толкова пари и труд за едното топло още в начало ....ewgeny написа:Аз изобщо не обичам да споря. Толкова от мен на тази тема.
Поздрави
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта