Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Потребителски аватар
naskowu
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от naskowu » 26 мар 2009, 00:47

Най после и на мен, както на всички притежатели на ескорт се наложи да сваля и презапоя таблото с бушони. Затова реших да напиша и покажа със няколко снимки, че процедурата не е чак толкова сложна.
Причината да сваля таблото е, че вентилатора на парното спря да работи. По точно спираше и след един два дни пак тръгваше за известно време. Вчера най после реших да го оправя( все спираше когато е най-лошо времето). Проверих набързо цялата верига от масата на вентилатора в обратна посока (защото преди две години вентилатора пак не работеше поради лоша и окислена "маса") до захранването. Естествено първо проверих захранването на таблото с бушони и самият предпазител - уж всичко беше наред. Изпробвах с допълнително захранване +12в. директно от акумулатора през ключа за вентилатора - всичко работи. Същевременно до ключа на вентилатора мерейки с мултицет достига захраване през предпазителя на вентилатора F20. Но в следващия момент при включен мултицет като натоварих това захранване с вентилатора то падна на 0в. Работата е ясна проблем в таблото с бушони. След кратко колебаене реших да го сваля. Процедурата по сваляне е някъде около 15-20мин. ако е за първи път. Конструкторите са измислили всичко да е лесно и ремонтопригодно.Накратко:
1.Сваляте кората под арматурното табло 6 винта.
2.Откопчавате горната щипка на таблото и после повдигате цялото табло нагоре така , че щипката да се откачи от металната конзола и таблото увисва надолу.
3.Откачате горните кабели - куплингите са със щипка и се издърпват на една страна.
4.Издърпвате таблото напред. Отдясно се откачва при издърпване, а отлява се плъзга по улей. При достигане до средно положение улеят има разширение . При това положение таблото се издърпва надясно и излиза.
5.откача се предпазната решетка отдолу на таблото чрез по силно издърпване.
6.Разкачат се кабелите от долната страна на таблото. Не се притеснявайте всички куплунги са различни и не могат да се объркат.Но за всеки случай може да си ги отбележете.
С това таблото е свалено.
Изображение


Изображение


Изображение
След това на един лист си отбележете предпазителите и местата на релетата и мостчетата и ги свалете.
Откачете с помоща на малка отверка щипките на предния панел и го свалете.
откачете щипките на долния панел и го свалете. Свалете и горния панел.

Изображение


Веднага фокусирах проблемната спойка.

Изображение

Предпазител F20 - третия от ляво на втория ред.
Бърз оглед на цялото табло. Забелязах наченки на окисление по цялото табло, както и силно окисление между две писти от долната страна. С това си обяснявам и странните прецъквания на някои релета преди време.
Почестих окисите. Презапоих проблемната спойка, кактои още десетина спойки кото ми се сториха съмнителни и с това бях готов
Не съм разделял двете платки защото видимо всичко друго изглеждаше добре а и не съм имал други проблеми по ел. инсталацията. Но при нужда платките могат да се разделят лесно. Необходими са само поялник и помпа за изсмукване на калая.
Сглобяването на таблото и монтажа в колата става по обратния ред. Успех на всички които решат да извършат тази процедура. И не е толкова трудно колкото изглежда в началото.
Забравих само да спомена хубаво е да се откачи акумулатора преди демонтажа на таблото (за всеки случай).
Последна промяна от naskowu на 30 юни 2009, 02:29, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
BeBoKiRiL
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 19 ное 2006, 21:12
Модел на автомобила: Escort MK5 1.6 CVH carb. Ghia '92
Местоположение: Варна , Карнобат
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от BeBoKiRiL » 26 мар 2009, 23:21

Браво колега много добро обяснение , благодаря =D>: , но дано не ми се налага да я върша тази работа!.....
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от opex » 01 апр 2009, 23:11

дам, браво :)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Lutchezar
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 25 юни 2007, 13:30
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 Zetec '96
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от Lutchezar » 12 май 2009, 10:10

Само да допълня - единствените 2 куплунга които може да се сбъркат са ABS и перката - така че внимавайте!

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от orlinm » 14 май 2009, 21:45

Изключително грамотно и в същото време лесно за разбиране обяснение! Поздрави :)
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
viktorjak
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 01 окт 2008, 14:10
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от viktorjak » 15 май 2009, 10:18

Здравейте и аз минах този път само , че се наложи да отварям платката , защото беше нагоряла от вътрешната страна и понеже нямам помпа за калай хванах клещите , срязах всички крачета , който свързват двете платки презапойх нагорелите места и след това наново ги запойх всичките.С това проблема се реши.Хубаво е че си се сетил да снимаш всичко.Евала!!!

Потребителски аватар
madmaximus
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 23 фев 2005, 18:48
Модел на автомобила: Escort 1.3 '87
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от madmaximus » 26 май 2009, 13:07

Колега сега виждам темата и ме заинтресува, обаче по някаква причина не виждам снимките, ако може ми ги прати на mad_maximus@abv.bg, ще съм много благодарен

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от Ianaki » 12 юни 2009, 09:32

Темата е чудесна.Проблемът, е че на мен вече са ми прекарани нови кабели на вентилатора и климата и още няколко и сега ако взема да запоявам бушоните и не прекъсна допълнителните кабели(за част от който може и да не знам) ще настане едно горене на бушони :? :? :?

Потребителски аватар
ива
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 27 яну 2008, 14:45
Модел на автомобила: форд ескорт94 1.6 16v хечбек
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от ива » 30 юни 2009, 01:12

И аз не виждам снимките :oops: Всички други ли ги виждат или проблемът не е в моя компютър?

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от vladislav » 30 юни 2009, 10:40

ива написа:И аз не виждам снимките :oops: Всички други ли ги виждат или проблемът не е в моя компютър?
Виждат се при теб е проблема.

Потребителски аватар
SektorA
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 11 юли 2009, 23:29
Модел на автомобила: Ескорт 95, бензин,1,6,зетек
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от SektorA » 12 юли 2009, 09:28

Благодарности на колегата за изчерпателната лекция. Всичко се вижда прекрасно и обяснението е точно. =D>:

thefoggy
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
Местоположение: Червен бряг
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от thefoggy » 11 авг 2009, 16:52

Много добро обяснение,но да кажа и аз нещо защото е по темата.На мен на два пьти не ми трьгва бензиновата помпа,намерих извода до таблото с предпазителите като и пусна принудително ток трьгва ,усьмних се и аз в 'сиромашки спойки' затова "изключих м...та,палнах поялника и включих на 1-ва тьрпелива "и презапоих всички спойки,НО не записах предпазителите и мостчетата,та мисьлта ми е ако някой може да направи една снимка на таблото ,защото тази по горе не е пьлна при мене всичко е пьлно без 3 и 5 позиция,а и схемата на капака май няма нищо общо с реалното бяга ми с 4-5 предпазителя.Благодаря предварително!

п.с. Колата е Ford Escort 1.6,16v,1996г.-комби.
Изображение

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от pepy1 » 11 авг 2009, 19:50

нормално е да се разминават,снимката е на дизел а твоя е бензин,ако не искаш снимката за "вчера"
тия дни ще ти направя на моето
времето е като парите-никога не стига

thefoggy
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
Местоположение: Червен бряг
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от thefoggy » 12 авг 2009, 13:41

Разбира се че не е за вчера когато е удобно тогава,вчера го сглобих по капачката на бушоните но до 28 бушон а другите 6 ме притесняват малко ,и сега се почви пьк друг проблем като дам контакт ламата на ABS си гасне както преди но след потегляне светва и си свети постоянно,иначе си има спирачки и всичко друго е наред.
Изображение

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от pepy1 » 12 авг 2009, 19:51

провери си пощата!
времето е като парите-никога не стига

thefoggy
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
Местоположение: Червен бряг
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от thefoggy » 12 авг 2009, 21:17

Благодарен сьм ти много утре ще ги пренаредя!
Изображение

thefoggy
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
Местоположение: Червен бряг
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от thefoggy » 13 авг 2009, 13:02

Може би ще е нахално от моя страна ,но дали ще е удобно да снимаш и от горната страна таблото кьдето са релетата и мостчетата ,щото сега помпата трьгна пьк лампата на ABS светна и сьм без ABS?И да попитам е ли е взможно след като сьм махал клемите на акомулатора и компютьра се е рестартирал от това да ми дава някаква грешка?

И най-накрая днеска открих проблема- при пьрвото нареждане на предпазителите по схемата на капака един 5А предпазител е изгорял и при последващото вече вярно нареждане номер 21 се е паднал точно изгорелия смених го и всичко си дойде на място.Благодаря още веднаж за помощта!!
Изображение

Потребителски аватар
krassigeoriev
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 25 сеп 2008, 10:15
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.8 TDci 2006./ Focus MK3 1.6 tdci / Ford Fusion 1.4 tdci
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от krassigeoriev » 03 яну 2010, 18:09

колеги свалянето и запояването на видимите спойки е лесна работа но проблема идва когато решиш да разделиш платките - проблем с лентовите писти между тях лесно се пречупват
FORD FOCUS 1.8 TDci 2006./fiesta 1.3 1999г.

Изображение

icemenn
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 02 май 2009, 17:01
Модел на автомобила: escort
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от icemenn » 23 юли 2010, 20:04

Не се пречупват толкова лесно колега отварял съм такава платка до сега 2 пъти и нямаше проблем с пречупването на пистите.Друго което се изтарикатих,нали има като пирончета дето се свързани двете платки,направо ги режа с резача свършвам си работата и после им удрям по една капка спойка от двте страни на всяко пиронче и готово.Става бързо,около 3-4 мин.рязането им (внимавам да е горе долу в центъра на пирона) и около 15 мин запояването им.Иначе с поялник и вакум помпичката има да си играте поне 30 мин за разпояването им.Аз пък си нямам вакум помпичка в къщи и така. :D

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от essex » 06 фев 2011, 21:17

от 2 месеца колата започна да гасне странно и зачести напоследък, мислех си че е от карбуратора но вече 4-5 пъти го свалях за да го оправя както трябва, карам на безнзин/газ и ми се стори доста странно и на 2-те да не върви ... колеги ми дадоха идея че може да е от точно тая купчина платки, но аз имам и 1 на ум за бубина, кумутатор и датчик на хол. Колата гасне еи така в движение, на място, топла/студена
дали е възможно да е от това табло проблема и ако е какво да търся (силно окисление и изгоряли писти) а в прочем с какво да почиста окислението без да нараня платката и как да оправя ако някоя писта е прекъсната ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта