Focus MK2 - съвет около покупката

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
tjpanar
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 06 юли 2011, 22:25
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 115 hp 2005 г.
Status: Извън линия

Focus MK2 - съвет около покупката

Мнение от tjpanar » 07 юли 2011, 19:31

Колеги,

След около седмица предстои да се сдобия с Focus MK2 2005 г. 1.6 Petrol 115 hp, та много искам да знам следните неща:

1) Какви са ви впечатленията от надежността на мотора?
2) Колата току що е навъртяла 100к km (реални), освен масло и филтри, какво друго трябва да сменя. Собственикът не помни да е сменял ангренажен ремък,а колата е била поддържана само в МП (лизингова).
3) Има ли сервиз с добра репутация за Форд (неофициален). Досега съм карал Фиат и там имаше яснота къде да се ходи, макар и срещу повече пари.
4) Знаете ли за слаби места на колата? Kакво да очаквам?
5) Скъпа ли е поддръжката? Досега съм поддържал 2,4 JTD engine, та съм малко наплашен :))

Ще съм много благодарен на всеки просветлил един бъдещ горд собственик на Ford :D

Потребителски аватар
gurcayy
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 11 май 2011, 23:16
Модел на автомобила: Focus, 307
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus MK2 - съвет около покупката

Мнение от gurcayy » 07 юли 2011, 20:28

Понеже насоро минах през същия път ще споделя моите впечатления:

1. Карам същият мотор, но дизел и 90 к.с. и съм приятно изненадан от него като за конете си!Предполагам с бензинов двигател нещаа са още по-добре!
2. По принцип знам, че ангренажен ремък се сменя независимо какво ти говори собственика- дори и преди 5 км да е сменен. Но това си е лично мое мнение.Иначе на дизелов двигател го дават 150 хил. км.
3.Най-добре е да си закупиш нещата сам и да ги смениш в МП- най-евтино излиза!!!( Погледни темата ми в раздел "Моята кола" )
4.Знам, че най-малки грижи ще имаш с окачването.Ако колата не е търбушена като за последно, не вярвам да те изненада кой знае с какво.
5.За всеки понятието "скъпа подръжка" варира, така че не мога да ти дам отговор!

sgel
потребител
потребител
Мнения: 258
Регистриран: 25 юли 2010, 12:31
Модел на автомобила: focus 1.6TDCI 90HP '07
Местоположение: Ловеч\Свищов
Status: Извън линия

Re: Focus MK2 - съвет около покупката

Мнение от sgel » 07 юли 2011, 20:43

Здравей,колега!!! хубав избо. А защо бензин?!? Карам такъв седан само че дизел взех го ноември 2010. Относно консумативите - за кола на 4-5 са безбожно евтини: ремъл с ролки 300лв маслен филтър 9 лв горивен малко повече 150 поленовия не помня колко беше. Няма акк първият собственик да помни да е сменял ангренажен ремък при положение,че производителят му дава 150к препоръчителни и 200к максимум. Само за това се сещам. Питай нещо друго ако се сетиш. По принцип фордовете са със сравнително евтина поддръжка спрямо другите коли на тези госини.

ПП 1,6 литровия бензин,който си набелязал е 100hp не 115 :mrgreen: :mrgreen:
Изображение

tjpanar
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 06 юли 2011, 22:25
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 115 hp 2005 г.
Status: Извън линия

Re: Focus MK2 - съвет около покупката

Мнение от tjpanar » 07 юли 2011, 21:26

Благодаря на отзовалите се! >:D<:

1)Двигателят е:
1.6 Duratec Ti-VCT 2004- 1,596 cc (1.596 L; 97.4 cu in) (79 mm (3.1 in)?x81.4 mm (3.20 in)?) I4 115 PS (85 kW; 113 hp)@6000 155 N·m (114 lb·ft)@4150

2) Бензин, защото го купувам от познат. Беше по-важно да бъде надежден и с евтина поддръжка. Нямах възможност да избирам.

Може ли някой да ми прати линк с инфо за поддръжка на Фокус, за да прочета за смяната на ангренажен ремък.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Focus MK2 - съвет около покупката

Мнение от synthez 3D » 07 юли 2011, 22:05

Колега,ето ти линк към официалната страница с графиците за обслужване http://www.etis.ford.com/fordservice/se ... uleForm.do и поздрави за добрия избор.Твоят двигател е с променливи фази на газоразпределение и затова е по мощен от стандартния 1,6/100HP.Това го прави малко по-сложен(системата за регулиране,два катализатора,4 ламбда сонди и тн.),но така или иначе нещата вървят в тази посока и щем не щем ще свикваме.Все пак мисля,че е един от добрите двигатели на Форд,защото само той остана в производство от по-малките и всички нови 1,6 бензинови двигатели вече са само такива.
Изображение

Chr81
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 28 фев 2011, 10:47
Модел на автомобила: Ford Focus sedan 1.6 Duratec 100PS
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Focus MK2 - съвет около покупката

Мнение от Chr81 » 08 юли 2011, 14:01

Ангр. ремък се сменя на 8 години или 150000км. Може би е добре да се смени малко преди това, все пак като някаква застраховка. Иначе аз като направих проучването за мен се оказа, че колата няма кой знае какви слабости, освен може би, че е малко шумна над 100км/ч. Можели са да се постараят повече по шумоизолацията. Аз като се интересувах се оказа, че поддръжката на колата не е евтина, даже по-скоро е скъпа за класа си. Частите са една идея по-скъпи. Така, че ако това, което казвате е така, а именно, че поддръжката на колата е евтина спрямо на подобните автомобили, ами аз ще съм особено щастлив. Вярно ли е това? :D: :D: :D:

Потребителски аватар
gurcayy
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 11 май 2011, 23:16
Модел на автомобила: Focus, 307
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus MK2 - съвет около покупката

Мнение от gurcayy » 08 юли 2011, 15:59

Chr81 написа:Ангр. ремък се сменя на 8 години или 150000км. Може би е добре да се смени малко преди това, все пак като някаква застраховка. Иначе аз като направих проучването за мен се оказа, че колата няма кой знае какви слабости, освен може би, че е малко шумна над 100км/ч. Можели са да се постараят повече по шумоизолацията. Аз като се интересувах се оказа, че поддръжката на колата не е евтина, даже по-скоро е скъпа за класа си. Частите са една идея по-скъпи. Така, че ако това, което казвате е така, а именно, че поддръжката на колата е евтина спрямо на подобните автомобили, ами аз ще съм особено щастлив. Вярно ли е това? :D: :D: :D:
Подкрепям мнението ти, приятел! Най-голямото ми възмущение засега е горивният филтър.Извинявай, но някак си не мога да приема този филтър да струва колкото 5 такива на друга кола от съшия клас и колкото 2 на БМВ е46...

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта