Пребоядисване на кола - стъпка по стъпка?

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Пребоядисване на кола - стъпка по стъпка?

Мнение от MasterBo » 18 сеп 2006, 12:38

Така, знам че не мога да получа изчерпателен отговор, защото всеки занаят си има тънкости.
Възможно ли е някой да напише стъпка по стъпка как да си подготвя колата за пребоядисване и самото боядисване. Какви са основните стъпки, какви шкурки и материали да избера и кога кое се използва.

Някои ще кажат да отида при бояджия да ми свърши работата. Добре, ама най-евтиното което намерих е 700 лева... пък аз нещо нямам толкова, а и самата ми колица струва не повече от 2к... така че май не е оправдано.
Реших да си я боядисам сам пък каквото излезе...

Купих си ексцентрик шлайф... някъв измислен за 50 кинта ма предполагам ш свърши работа. С каква шкурка да започна (предполагам някаква груба (60-90) и после с каква фина (200-300) ?

Колата е била APORTO RED 92 а сега е жълта. Трябва да сваля всичкото жълто, докато стигна до червено за да я боядисам пак червеничка.

Ако някой може да помогне, ще му бъда много благодарен.
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 18 сеп 2006, 16:15

Ако не си се разбързал, ще се опитам да опиша нещата но след сряда. Едва тогава ще ми е по свободно.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 19 сеп 2006, 01:45

Няма никакъв смисъл да сваляш боята до червено, просто я матираш с 320, там където има неравности ще остане гланцово, изтриваш с 80 и полагаш кит. Кита се търка с 80 а след като решиш че е готов се прекарва с 180. Ако кривината е по-голяма и трябва да сложиш повече от 1-2 мм кит задължително триеш до ламарина и слагаш една ръка влакнест кит за да избегнеш напукването впоследствие. След това шприцоваш цялата кола или само местата където си сложил кит (по твоя преценка но ти препоръчвам цялата). Шприца се търка на ръка с водна шкурка 320-400. Вземи си боя BODY -по евтина е а е с добро качество ако капаците отвътре и колонките са жълти ще ти трябва 2кг боя инак и 1,5кг те оправят.
Препоръчвам ти следните китове:
Влакнест- BODY
Обикновен- ДЮПОН или BODY LP+
Шприц -BODY 3+1 червен (1кг стига да шприцоваш цялата кола)
Материалите ти са около 200 лв, намери някой да ти я боядиса като я подготвиш защото е важно пистолета да не е обикновен и налягането на въздуха да може да се регулира.
Предвид късния час сигурно не съм достатъчно изчерпателен но питай каквото не ти е ясно ще помагам.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 19 сеп 2006, 09:52

Някой чувал ли е дали изправят побитости от градушка.

Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от MasterBo » 19 сеп 2006, 10:24

Когато дадох колата да я пребоядисат жълта (беше такси), онези маймуни изобщо не са подготвили колата.. ами изглежда са ръсили жълто направо върху гланца на червеното.. и жълтото пада на люспи.
Случи ми се даже да отлепя парче жълта боя 10х10 см.
Затова предполагам, че трябва да махнa всичката жълта боя.
Колата е жълта само отвън, отвътре е оригиналния цвят и мисля да не го пипам.

Мисля да започна с 80-100 и после с 180-200... така добре ли е?
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 19 сеп 2006, 19:10

В тази ситуация наистина трябва да свалиш всичкото жълто(гадна работа ама няма как). Шкурката с която смяташ да работиш е добре, но задължително трябва след това да шприцоваш цялата кола след което търкаш на водно 320-400.

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 20 сеп 2006, 11:08

НЕ! бачках в сервиз за тенекии около 2 месеца. момчетата бяха много добри и правихме само намазани автомобили. 1во каква боя ще я боядисваш? металик или обикновена?
значи доколкото си спомням (бачках преди около 4-5 месеца) дейсвахме така:
като за начало да посвалиш кофти боята може да шкурниш със 180. ама не се втилявай
1-с ексцентрик по равните повърхности 260шкурка за обикновена боя или 420 за металик (бягай от обрятни извивки и ръбове, не задържай дълго време ексцентрика на едно място а го разхождай по капака, ако трябва пак се върни по късно на същото място защото ако го задържиш и ламарината се нагрее тем има опасност да се изметне)
после на ръка по ръбовете (контури на капак, врати и т.н.) същата шкурка но като шкуриш на ръка пръстите ти трябва да са напречно на движението а не надлъжно така че формата им да не прави "канавки"
като я ошкуриш цялата (с много търпение и зор) измиваш добре, подсушаваш, китваш там където е необходимо (хубаво е преди да нанесеш кита да минеш с нещо което маха мазнините) кита го изглаждаш (изравняваш)като изсъхне с шкурка 360 ако го правиш на ръка пак по този начин който описах.трябва като приключиш с кита той да се "размазва" на вид по контурите си. т.е. не трябва да е на линия контура а да е като размазан. може дори да е "прозрачен" по контура си.
пръска се шприц грунд, ако е за светла боя - жълт или бял , ако е тъмна - черен.
може да пръснеш малко лак съвсеееем леко на леки пръски така че като шкуриш след това грунда да виждаш къде си шкурил и къде не. почваш с шкурка 600. пак мноооого търпение и нерви, може с ексцентрик на правите и големи части, контурите, ръбовете и извивките на ръка.но понеже ексцентрика ти предполагам е обикновен (няма вакуум прахосмукачка или нещо от сорта да се закачи към него, т.е. частиците които си ошкурил остават под шкурката и драскат) по добре на ръка. преди това си пробиваш капачката на едно шише и го пълниш с водица. намокряш детайла предварително. значи с едната ръка шкуриш както казах с пръсти нашречно на движението , а с другата поливаш с водица там където шкуриш така че частиците които сваляш да се отмиват да падат и да не надират грунда на мястото където шкуриш.може да поспреш дотук ако не си луд вманиачен идиот като нас. ако си със същата жълта книжка с печат като мен отиваш и си купуваш от магазина за автобои едно киче (скочбрайт се казваше ако не се лъжа) и паста 3М за подготовка преди пръскане . нещо като абразивна паста е. мокриш детайла, кичето, слагаш малко от пастата и търкаш както със водната шкурка. трябва да се пени. ако спре да се пени пак слагаш от пастата и продължаваш. като я отъркаш така хубаво я измиваш и подсушаваш. трябва да изглежда като перфектно боядисана черна, жълта или бяла (цвета на грунда) и е готова за облепяне и пръскане.
ами толкоз от мен. предупреждавам те че има мноооооооооого търпение упорит труд и нерви.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 21 сеп 2006, 09:27

Евала, много подробно описание на подготодвката.
А боята как се нанся, може ли сам да свърши тая работа или трябва да ходи в камера?

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 21 сеп 2006, 10:05

ами за добро боядисване :
компресор мин 8бар мин50л - тия простите по метро дето ги продават може само някой и друг калник да боядисаш с тях (свършва бързо налягането)
не е задължително камера , може и просторно помещение но е препоръчано да е щпакловано (да не падат прапинки от стените ) хубаво би било ако може да се поизмие под преди това и добре проветрено. по принцип камерите не са само за изпичане на боята ами имат 2 вентилатора с филтри които въртят въздуха вътре.
подготовката по облепянето също е много пипкава и трябват нерви.
иначе може и с валяк :D бяхме боядисали едно трабантче на един приятел така на двора :shock:

Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от MasterBo » 21 сеп 2006, 13:04

Благодаря на всички за помощта. Утре сутрин се захващам и ще правя снимки и ще показвам резултата.

jack71, ексцентрик шлайфа има отвори отпред и торбичка отзад.. така че предполагам че има вакуум.. т.е. да събира праха.
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 21 сеп 2006, 13:17

ами успех в начинанието и стискам палци. имаш ли за китване? съветвам те да вържеш една прахосмукачка отзад на отвора за торбата и да я включваш като шлайфаш. и внимавай като слагаш шкурката да не запушваш отворите. и не задържай ексцентрика на едно място. разхождай го по детайла...
успех още веднъж

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 01 окт 2006, 23:49

аз в момента съм на бояджияза частично пребоядисване... Не се надявам ,че ще стане както преди ,но поне знам ,че няма да я има ръждата и другите ужулвания и гадости!

Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от MasterBo » 02 окт 2006, 10:04

Вече съм в боя :twisted: ...
... връщане назад няма!
Изображение

Започвам да разбирам, защо бояджиите искат толкова пари за работа :P

Оказа се, че върху капака ми има поне 2кг кит... и ще търся нов капак.. или поне от някоя морга някой сносен.
Ако можете да ме ориентирате колко върви капак за Ескорт '93 ?
Също ме интересува дали капака от предния модел ще стане на моя, защото е по-плосък и имам оригиналните дифузьори от Cosworth и да ги сложа :)

Моя капак е такъв:
Изображение

... евентуално да сложа такъв:
Изображение

П.П. Ако някой си разпознае колата да не се сърди.. такива примери намерих в мобиле.бг :)
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 02 окт 2006, 10:28

Колега капака ще стане ама не мислиш ли че ще стане по кофти визията отпред :roll: Аз лично поне ми харесва мноооого повече визията на Ескорта след '93 отколкото преди '93. Иначе няма да имаш никакъв проблем с замяната на капаците.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 02 окт 2006, 10:51

Да, но ще трябва да си купиш и маска ;)
Изображение

Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от MasterBo » 02 окт 2006, 14:57

Така... проверих нов капак с овалната маска е около 280 лв.. по-стария модел е 160 лв.
Втора употреба с овалната маска капака е 80-90 лв.. така че ще взимам втора ръка.. само ще гледам да не му трябва много кит. :)
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 03 окт 2006, 00:53

Отчитай че капака е най-трудното за китоване -всяка грешка дори най малката се вижда след боядисването. Слагай максимално влакнест кит щото инак резултата е след година пукнатини.

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 03 окт 2006, 11:23

аз смених моя от права маска на овалната. купих 2ра ръка за 110 лв. гледай да е прав и въобще да не се налага кит. така и така ще го сменяш поне да е прав. 2ро гледай да няма кит по капака. като погледнеш долната стана ребрата не трябва да са цепени и заварявани. това означава че е изправян от удър. абе избери си читав капак. а напукването може да не е само от вида на кита а също колко втвърдител е сложен в кита (да не е много) дали е обезмаслено преди да се нанесе кита колко слоя лак е пръскано за край и др. такива.
както каза колегата капака и тавана са платната на колата. те криви ли са целия й фасон ще е накривен.
пък ако искаш крив капак имам един в мазата :D
и още нещо. като стигаш финала (лака на боята) не се оливай! 2 ръце и стигат. докато бачках в сервиза джамбазите караха италиански коли които са се оливали да им пръскат лак като са ги пребоядисвали. по 4 ръце лак са слагали а тогава от слънцето лака се напуква

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от methodboy » 03 окт 2006, 23:41

Capri-то ти ли си го боядисва Любчо?

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 04 окт 2006, 09:44

цък. тогава още хабер си нямах от бояджелък. то и сега не че умея много да пръскам ама в подготовка до пръскане съм добър 8)
пък и щеше да стане доста по добре...

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта