Демонтаж на ламбда сонда

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
mocipako
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Демонтаж на ламбда сонда

Мнение от mocipako » 20 окт 2012, 17:15

Здравейте колеги.
ZЕTEC 2.0 16V с две ламбди сонди една преди катализатора и една след. Та въпроса ми е относно съвет, как да демонтирам тази, която е навита преди катализатора на генерацията. На такова място е "забита", че не се сещам с какъв ключ (освен лула тръба 22 mm., каквато не намерих никъде) ще успея да я развия оттам. Искам да отбележа, че желая да я демонтирам, а не да я потроша :D: , защото работи :-) Кабелите и буксата допълнително усложняват задачата при избор на инструменти. Моля, ако някой има опит с това да сподели.
Благодаря за вниманието и хубав уикенд.
На теория между теорията и практиката няма никаква разлика, но на практика има !
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Демонтаж на ламбда сонда

Мнение от HACKO » 20 окт 2012, 18:02

mocipako написа:..... Искам да отбележа, че желая да я демонтирам, а не да я потроша :D: , защото работи :-) .......
Ако не е изключително належащо не я пипай, най-често опитите за развиване на стара ламбда сонда завършват с повреждането и.
Иначе инструмента е качествена лула. Очитай че по резбата вътре има нагар и ръжда и други гадости и е като заварена, развиването не трябва да стане отведнъж със сила а на етапи развиване-завиване докато се развие.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mocipako
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Демонтаж на ламбда сонда

Мнение от mocipako » 20 окт 2012, 19:52

Благодаря за съвета Наско. Най-вероятно няма да се занимавам, защото наистина е на много "терсене" място, а и трябва да се махне буксата и защото няма как да премине през 22 mm. лула вече пробвах. Идеята ми беше да се опитам, да сложа на нейно място новата, а тази да я сваля долу на мястото на дефектиралата. Понеже доколкото разбрах от това, което до момента изчетох тази на генерацията е по-важната от двете. Както и да е най-вероятно няма да пипам за да не стане мазало и без това съм на ръба дали да не я бутна в морето вече _friends_
На теория между теорията и практиката няма никаква разлика, но на практика има !
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Демонтаж на ламбда сонда

Мнение от paci » 20 окт 2012, 20:34

Махнал си катализатора?
Ако е така то за това ти дава грешка 2рата ламбда.
Потърси във форума има схема за емулация на сигнала на 2рата ламбда

Потребителски аватар
mocipako
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Демонтаж на ламбда сонда

Мнение от mocipako » 20 окт 2012, 21:03

paci написа:Махнал си катализатора?
Ако е така то за това ти дава грешка 2рата ламбда.
Потърси във форума има схема за емулация на сигнала на 2рата ламбда
Даже и не съм си помислял да го махам катализатора. Но доказано сондата след него не работи, а това предполагам е от нейното местонахождение, т.е. "удобна" за всякави бордюри, камъни и други препятствия, които са "неприсъщи" за чудната инфраструктура на родния град. :mrgreen: Ако бях успял да извадя кабелите от куплунга, сигурно до сега щях да съм я свалил ( не е много сигурно дали здрава, защото четох, че някой се развиват без резбата си :) ) тази пущина, но ми дожаля да го напъвам за да не го счупя. Има вътре един пластмасов клин, който държи крачетата и не мръдна ей. Голяма борба падна де, но накрая отсъдих в полза на здравия разум. Едно нещо работи ли по-добре не пипай.
Също се двоумих за емулатор, но при положение, че си имах нова вече въпроса отпадна от самосебе си. _friends_
Искрено се надявам, че това ще ми намали разхода на гориво, ама ще видим. Ще споделя, ако започна да пестя по 200 лв. на месец ( примерно ) :D: Или както се казва, ха дано, ама на дали ...
На теория между теорията и практиката няма никаква разлика, но на практика има !
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Демонтаж на ламбда сонда

Мнение от paci » 20 окт 2012, 21:28

До колкото знам няма никаква полза от 2рата ламбда в тази насока.
Прави емулацията, не си губи времето и да даваш пари :)

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Демонтаж на ламбда сонда

Мнение от OgiDogi » 21 окт 2012, 00:07

paci написа:До колкото знам няма никаква полза от 2рата ламбда в тази насока...
Точно така, първата сонда е регулираща и от нейните показания зависи управлението на горивната смес. Втората сонда е диагностична и само информира за състоянието на каталитичният конвертор съобразно изискванията на разните EURO екологични стандарти - дали работи или не. Ако катализаторът не работи според предписанията - свети ламбата и тичаш в сервиз за смяна (ако си в цивилизована държава, където можеш да си го позволиш).
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
mocipako
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Демонтаж на ламбда сонда

Мнение от mocipako » 23 окт 2012, 22:34

Понеже се измъчих с тази сонда реших да постна тук малко инфо за колегите, които също може да се срещната с "бързия влак"
Самата ламбда 1 ( тази преди катализатора ) или още, както я водят "Upstream Oxigen sensor ".
Та, както бях писал по-горе желанието ми беше да я сваля цяла и с буксата. И в крайна сметка намерих решението в един руски форум на Форд :
up27486-post-10-1261440951.jpg
up27486-post-10-1261441161.jpg
и всичко си дойде на място. Сондата се разви все едно е била навита вчера предполагам, че късмета е бил на моя страна.
Надявам се да съм бил полезен.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
На теория между теорията и практиката няма никаква разлика, но на практика има !
Изображение

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта