Ремонт на Електро-хидравличната помпа-Focus 2,Mondeo,S-max!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ремонт на Електро-хидравличната помпа-Focus 2,Mondeo,S-max!
Ремонт на Електро- хидравличната помпа- Focus 2, Mondeo, S-max, Kuga, Galaxy
Симптоми: Помпата започва да работи от време на време, и започва да работи нормално след достигане на работна температура на двигателя. Излиза ни грешка за неизправност на помпата на екрана на бордовия компютър. Помпата вие!
Эгур ford focus 2 1.8
Ако погледнем цените на нова помпа ще ни се доплаче (около 3 000 лв. ??? :'(), затова запретваме ръкави и се опитваме да ремонтираме сами.
Сваляме помпата и започваме:
1. Отстраняваме скобата и изваждаме пластмасовия капак;
2. Отвиваме двата болта крепящи помпата към електродвигателя;
3. Сваляме преградата и втулката;
4. Внимателно сваляме картера на електро-хидравличната помпа;
Изливаме остатъците от влагата, ако има такава. Електрическите елементи, както виждате са целите покрити със сол и във вода.
На светлина се виждат процепите, откъдето е влизала водата.
5. С ножици за маникюр или подходящ инструмент сваляме зегерката и измъкваме частта на мотора с магнитите;
6. Сваляме с отвертка застопоряващата шайба;
7. Махаме контактните пера от платката, които са запоени с тънка спойка. Може да ги разделите с тънък нож.
Отвиваме от външната страна винтовете и изваждаме елемента. Виждаме че централните контакти имат процепи;
8. Избиваме статора. На снимката се вижда че това може да се направи с помощта на клещи и гаечен ключ. Статорът се държи с една ръка, а с другата удрях с ключа. А най -добре с едната ръка да се държи статора, и с дървената дръжка на чук да се удря в мястото на резбованите отвори.
Разглобените части
9. Реших да отпоя платката от статора, тъй като във вътрешността и имаше сол и влага. Един транзистор беше изгорял от температурата. Резисторите на управляващия вход, също бяха изгорели. Ако при вас влагата е малко и транзисторите са наред, по- добре не вадете платката.
Не е сложно отпояването на крайните контакти. Може да прережете контактите, които са само за закрепване на платката. В средата на платката има 6 малки контакта, които водят до датчик на Хол. Може да ги разпоим поотделно (3 крачета) и да ги извадим нагоре с пинцети.
Аз счупих единия датчик на Хол, след това около 1 час търсих в интернет производителя - Infineon TLE4945-2L, биполярен цифров датчик на Хол. Струва около 5 лева.
Изгорелият транзистор е със следното обозначение: BUK9E06-55A:
Vds макс 55 В
Vdg макс 55В при Rgs=20kOm
Vgs макс +-15В
Id макс 75 А
P 300W
Rds 6мОм.
Никъде не се продава, затова поръчваме транзистор със сходни параметри IRF2804 (а най- добре IRF2805) - около 4 лева;
Така, както сме разглобили помпата е добре да се опитаме да сменим и лагерите. Размерите на двата лагера са еднакви: № 6000 26*10*8
Запресоването на лагерите е много просто. Взимаме глава от гедоре, с размера на лагера, която опираме плътно върху лагера и леко почукваме, докато лагера застане на мястото си (звукът от почукването става доста по- глух).
И още един много важен момент: При сглобяването отначало слагаме зегерката и почистваме картера от стария монтажен силикон, като използваме обезмаслител. Уверяваме се, че магнитната колба не опира картера при въртенето си. Най- добрият метод е да включим към токов източник помпата и да проверим дали работи равномерно и без шумове. Придържайте здраво помпата при теста, защото при старта електродвигателя прави рязък оборот.
Добре уплътняваме двете части на помпата със подходящ силикон, като се уверим че в бъдеще няма да прониква влага!!!
Сменяме и хидравличната течност, заедно с казанчето, защото по него има налепи и множество утайки, които могат да навредят на помпата и рейката!
Симптоми: Помпата започва да работи от време на време, и започва да работи нормално след достигане на работна температура на двигателя. Излиза ни грешка за неизправност на помпата на екрана на бордовия компютър. Помпата вие!
Эгур ford focus 2 1.8
Ако погледнем цените на нова помпа ще ни се доплаче (около 3 000 лв. ??? :'(), затова запретваме ръкави и се опитваме да ремонтираме сами.
Сваляме помпата и започваме:
1. Отстраняваме скобата и изваждаме пластмасовия капак;
2. Отвиваме двата болта крепящи помпата към електродвигателя;
3. Сваляме преградата и втулката;
4. Внимателно сваляме картера на електро-хидравличната помпа;
Изливаме остатъците от влагата, ако има такава. Електрическите елементи, както виждате са целите покрити със сол и във вода.
На светлина се виждат процепите, откъдето е влизала водата.
5. С ножици за маникюр или подходящ инструмент сваляме зегерката и измъкваме частта на мотора с магнитите;
6. Сваляме с отвертка застопоряващата шайба;
7. Махаме контактните пера от платката, които са запоени с тънка спойка. Може да ги разделите с тънък нож.
Отвиваме от външната страна винтовете и изваждаме елемента. Виждаме че централните контакти имат процепи;
8. Избиваме статора. На снимката се вижда че това може да се направи с помощта на клещи и гаечен ключ. Статорът се държи с една ръка, а с другата удрях с ключа. А най -добре с едната ръка да се държи статора, и с дървената дръжка на чук да се удря в мястото на резбованите отвори.
Разглобените части
9. Реших да отпоя платката от статора, тъй като във вътрешността и имаше сол и влага. Един транзистор беше изгорял от температурата. Резисторите на управляващия вход, също бяха изгорели. Ако при вас влагата е малко и транзисторите са наред, по- добре не вадете платката.
Не е сложно отпояването на крайните контакти. Може да прережете контактите, които са само за закрепване на платката. В средата на платката има 6 малки контакта, които водят до датчик на Хол. Може да ги разпоим поотделно (3 крачета) и да ги извадим нагоре с пинцети.
Аз счупих единия датчик на Хол, след това около 1 час търсих в интернет производителя - Infineon TLE4945-2L, биполярен цифров датчик на Хол. Струва около 5 лева.
Изгорелият транзистор е със следното обозначение: BUK9E06-55A:
Vds макс 55 В
Vdg макс 55В при Rgs=20kOm
Vgs макс +-15В
Id макс 75 А
P 300W
Rds 6мОм.
Никъде не се продава, затова поръчваме транзистор със сходни параметри IRF2804 (а най- добре IRF2805) - около 4 лева;
Така, както сме разглобили помпата е добре да се опитаме да сменим и лагерите. Размерите на двата лагера са еднакви: № 6000 26*10*8
Запресоването на лагерите е много просто. Взимаме глава от гедоре, с размера на лагера, която опираме плътно върху лагера и леко почукваме, докато лагера застане на мястото си (звукът от почукването става доста по- глух).
И още един много важен момент: При сглобяването отначало слагаме зегерката и почистваме картера от стария монтажен силикон, като използваме обезмаслител. Уверяваме се, че магнитната колба не опира картера при въртенето си. Най- добрият метод е да включим към токов източник помпата и да проверим дали работи равномерно и без шумове. Придържайте здраво помпата при теста, защото при старта електродвигателя прави рязък оборот.
Добре уплътняваме двете части на помпата със подходящ силикон, като се уверим че в бъдеще няма да прониква влага!!!
Сменяме и хидравличната течност, заедно с казанчето, защото по него има налепи и множество утайки, които могат да навредят на помпата и рейката!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта