Ремонт на Електро-хидравличната помпа-Focus 2,Mondeo,S-max!

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ремонт на Електро-хидравличната помпа-Focus 2,Mondeo,S-max!

Мнение от Nebhotep » 07 май 2014, 11:58

Ремонт на Електро- хидравличната помпа- Focus 2, Mondeo, S-max, Kuga, Galaxy

Симптоми: Помпата започва да работи от време на време, и започва да работи нормално след достигане на работна температура на двигателя. Излиза ни грешка за неизправност на помпата на екрана на бордовия компютър. Помпата вие!

Эгур ford focus 2 1.8

Ако погледнем цените на нова помпа ще ни се доплаче (около 3 000 лв. ??? :'(), затова запретваме ръкави и се опитваме да ремонтираме сами.

Сваляме помпата и започваме:


1. Отстраняваме скобата и изваждаме пластмасовия капак;

Изображение

2. Отвиваме двата болта крепящи помпата към електродвигателя;


Изображение

3. Сваляме преградата и втулката;


Изображение

Изображение

4. Внимателно сваляме картера на електро-хидравличната помпа;


Изображение

Изливаме остатъците от влагата, ако има такава. Електрическите елементи, както виждате са целите покрити със сол и във вода.


Изображение

Изображение

На светлина се виждат процепите, откъдето е влизала водата.

Изображение

5. С ножици за маникюр или подходящ инструмент сваляме зегерката и измъкваме частта на мотора с магнитите;

Изображение

Изображение

6. Сваляме с отвертка застопоряващата шайба;


Изображение

7. Махаме контактните пера от платката, които са запоени с тънка спойка. Може да ги разделите с тънък нож.

Изображение

Отвиваме от външната страна винтовете и изваждаме елемента. Виждаме че централните контакти имат процепи;

Изображение

8. Избиваме статора. На снимката се вижда че това може да се направи с помощта на клещи и гаечен ключ. Статорът се държи с една ръка, а с другата удрях с ключа. А най -добре с едната ръка да се държи статора, и с дървената дръжка на чук да се удря в мястото на резбованите отвори.

Изображение

Разглобените части

Изображение

9. Реших да отпоя платката от статора, тъй като във вътрешността и имаше сол и влага. Един транзистор беше изгорял от температурата. Резисторите на управляващия вход, също бяха изгорели. Ако при вас влагата е малко и транзисторите са наред, по- добре не вадете платката.


Изображение

Не е сложно отпояването на крайните контакти. Може да прережете контактите, които са само за закрепване на платката. В средата на платката има 6 малки контакта, които водят до датчик на Хол. Може да ги разпоим поотделно (3 крачета) и да ги извадим нагоре с пинцети.

Аз счупих единия датчик на Хол, след това около 1 час търсих в интернет производителя - Infineon TLE4945-2L, биполярен цифров датчик на Хол. Струва около 5 лева.

Изгорелият транзистор е със следното обозначение: BUK9E06-55A:
Vds макс 55 В
Vdg макс 55В при Rgs=20kOm
Vgs макс +-15В
Id макс 75 А
P 300W
Rds 6мОм.

Никъде не се продава, затова поръчваме транзистор със сходни параметри IRF2804 (а най- добре IRF2805) - около 4 лева;

Така, както сме разглобили помпата е добре да се опитаме да сменим и лагерите. Размерите на двата лагера са еднакви: № 6000 26*10*8

Запресоването на лагерите е много просто. Взимаме глава от гедоре, с размера на лагера, която опираме плътно върху лагера и леко почукваме, докато лагера застане на мястото си (звукът от почукването става доста по- глух).

И още един много важен момент: При сглобяването отначало слагаме зегерката и почистваме картера от стария монтажен силикон, като използваме обезмаслител. Уверяваме се, че магнитната колба не опира картера при въртенето си. Най- добрият метод е да включим към токов източник помпата и да проверим дали работи равномерно и без шумове. Придържайте здраво помпата при теста, защото при старта електродвигателя прави рязък оборот.


Добре уплътняваме двете части на помпата със подходящ силикон, като се уверим че в бъдеще няма да прониква влага!!!

Сменяме и хидравличната течност, заедно с казанчето, защото по него има налепи и множество утайки, които могат да навредят на помпата и рейката!

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта