Сваляне и ремонт на вентилатора/мотора за отопление в салона

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Сваляне и ремонт на вентилатора/мотора за отопление в салона

Мнение от Nebhotep » 08 май 2014, 13:09

Сваляне и ремонт на вентилатора/мотора за отопление в салона. Ford S-max 06-13.

Симптоми:

- Скърцане при работа на 3 и по- висока скорост;
- Вибрации при работа;
- Моторът започва да работи при загряване на салона;
- Топлото или студеното започва да духа при висока скорост;
- Вентилаторът не реагира на команди от пулта за управление;

Причини:

1. Износени четки на електромотора;
2. Заклинил ротор поради навлизането на прах и мръсотия в корпуса на вентилатора;
3. Изгорял резистор. В този случай следвайте ръководството тук: http://fordbg.com/forum/focus-cmax/sval ... /#msg61935

Ако вече сме проверили товарния резистор и той е наред не ни остава нищо друго освен да свалим самия електромотор, за да установим причината.

Започвам с това, че развиването на капака на корпуса на вентилатора може да стане само от шофьорската страна, а извличането на самия електромотор, става от страната на жабката.


Изображение


Така изглежда капака от страната на водача.

1. Пъхаме ръката си от страната на педала на газта и я плъзгаме по капака на филтъра на купето, капака се намира точно над нея. Там се намира и електрическата букса, обозначено под №1 на снимката. На място е почти невъзможно издърпването и понеже закопчалката се намира от долната страна.
2. Придвижваме ръката си в ляво от буксата, напипваме закопчалката обозначена с №2.
3. Натискаме закопчалката леко и в същото време завъртаме обратно на часовниковата стрелка капака. Благодарение на множеството ребра по капака това е лесна задача.
4. Сваляме жабката, за тази процедура има достатъчно информация.
5. Сваляме капака на въздухосборника, държи се на 3 винта.
6. Вентилаторът е готов да бъде изваден от мястото му.
7. Намираме подходящо положение, в което да можем да разкачим буксата.

Свалянето отнема около 1 час без да бързаме.

* При сглобяването е особено трудно да изпълним завъртането на корпуса до щракване на закопчалката. Може да използвате пинцети от страната на жабката, като ги пъхнете между лопатките на вентилатора докато опрат до твърда повърхност. След това завъртате по часовниковата стрелка с малко усилие!



Моторът вече е изваден.


1. Сваляме капака над четкодържателя и четките

Изображение

2. Най вероятно вътре ще открием много графитна и друга прах. Почистваме добре с компресор детайлите.
3. Проверяваме състоянието на четките и ако не е задоволително ги сменяме.
3. Капваме със шприц смазка (литиева течна грес или силиконова смазка) на двете втулки. Раздвижваме ги добре, за да проникне дълбоко смазката.

За съжаление разглобяването на електромотора на части за цялостна смазка или смяна на лагери няма да ни се отдаде в домашни условия, поради заводско валцоване на съединяващите елементи.

Изображение

Изображение


Който има възможност да развалцова пластините и отново да ги валцова може да действа, вътре съдържанието е такова (Снимките са от електромотора на Мондео МК3).

Изображение

Изображение


Поради износването на самоцентриращата втулка се получава стърженето, скърцането и вибрациите при работа. Трябва да се смаже всичко добре с гъста литиева грес.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 6 госта